Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bæring av våpen i Oslo, hva slags regler?


theDurkan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her sitter dere og snakker om å stikke noen ned med kniv rett og slett..

 

Faen ass.. Her jeg kommer fra blir folk banka hvis de bærer kniv for og stikke med. selvforsvar eller ikke "åh der er han dusten som hadde kniv den gangen, kom vi tar'n"

 

Hva sjer hvis en rusa fyr med kniv slår seg amokk ? Jo Han tenker ikke i det hele tatt og kjører kansje kniven rett i øye ditt..

 

Ja dra kniv mot noen å skad de. Hva tror du sjer med deg etterpå ? Jo ja tar de tilbake.. Værre.

 

Og hvis det er en idiot som absolutt skal slåss å du ikke vill så er det bare å løpe.. Det er IKKE NOE feil i det!! Right ?

Lenke til kommentar
Satt og rota i skuffen min nå, og fant en hendig liten kniv, og en nødhammer (glemt igjen hos meg etter fest).

Siden Kniven ikke er så veldig stor, og har en festemulighet tenkte jeg å feste den i nøkkelknippet. Søkte litt på lovdata.no, men fant ikke noe konkret om lovligheten med bæring av kniv i Oslo. En kompis rota frem en artikkel hvor det stod at det var nulltoleranse.

 

Så det er plent umulig å få dratt med seg kniv i nøkkelknippet i Oslos gater? Ikke for å stikke ned noen, men hender titt og ofte det er løse tråder på gensere, ting som skal skjøres opp eller negler som er litt herpa.

 

Så var det over til nødhammeren. Hvordan karakteriseres dette som våpen? Tviler på at det står i reglene at det ikke er lov til å bære akkurat nødhammer. Det er jo noe som man omgås med daglig på busser, og ja, er et livssviktig hjelpemiddel i en eventuell ulyke.

 

Noen som vet noemer utfyllende om våpenbæring for akkurat Oslo?

6545197[/snapback]

 

 

 

Vil du ha løsningen?

 

 

armour2s.jpg

 

 

Du kan eventuelt kjøpe deg et skjold også. De funker fint å slå med!

wm68440eagle_shield.jpg

 

 

 

 

Jeg er genial!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Satt og rota i skuffen min nå, og fant en hendig liten kniv, og en nødhammer (glemt igjen hos meg etter fest).

Siden Kniven ikke er så veldig stor, og har en festemulighet tenkte jeg å feste den i nøkkelknippet. Søkte litt på lovdata.no, men fant ikke noe konkret om lovligheten med bæring av kniv i Oslo. En kompis rota frem en artikkel hvor det stod at det var nulltoleranse.

 

Så det er plent umulig å få dratt med seg kniv i nøkkelknippet i Oslos gater? Ikke for å stikke ned noen, men hender titt og ofte det er løse tråder på gensere, ting som skal skjøres opp eller negler som er litt herpa.

 

Så var det over til nødhammeren. Hvordan karakteriseres dette som våpen? Tviler på at det står i reglene at det ikke er lov til å bære akkurat nødhammer. Det er jo noe som man omgås med daglig på busser, og ja, er et livssviktig hjelpemiddel i en eventuell ulyke.

 

Noen som vet noemer utfyllende om våpenbæring for akkurat Oslo?

6545197[/snapback]

 

 

 

 

du har lov til å bære en kniv inntil en viss lengde (tror hvis bladet er under 9 cm) ellers kan du gå med kniv i hvilken som helst størelse hvis det er med i en uniform (speider osv)

 

 

leste noe om en butterfly kniv her også, disse tror jeg er ulovlig å selge, besitte og frakte inn i Norge

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...