iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Selvforsvar eller ikke, et våpen som er ment å bruke på mennesker er poengløst å bære på. Tror det bare gjør at enda flere har lyst å ekspedere deg med knyttnevene. 6826736[/snapback] Ikke minst, desto flere som trekker sine våpen hvis du trekker ditt... Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Her sitter dere og snakker om å stikke noen ned med kniv rett og slett.. Faen ass.. Her jeg kommer fra blir folk banka hvis de bærer kniv for og stikke med. selvforsvar eller ikke "åh der er han dusten som hadde kniv den gangen, kom vi tar'n" Hva sjer hvis en rusa fyr med kniv slår seg amokk ? Jo Han tenker ikke i det hele tatt og kjører kansje kniven rett i øye ditt.. Ja dra kniv mot noen å skad de. Hva tror du sjer med deg etterpå ? Jo ja tar de tilbake.. Værre. Og hvis det er en idiot som absolutt skal slåss å du ikke vill så er det bare å løpe.. Det er IKKE NOE feil i det!! Right ? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Satt og rota i skuffen min nå, og fant en hendig liten kniv, og en nødhammer (glemt igjen hos meg etter fest).Siden Kniven ikke er så veldig stor, og har en festemulighet tenkte jeg å feste den i nøkkelknippet. Søkte litt på lovdata.no, men fant ikke noe konkret om lovligheten med bæring av kniv i Oslo. En kompis rota frem en artikkel hvor det stod at det var nulltoleranse. Så det er plent umulig å få dratt med seg kniv i nøkkelknippet i Oslos gater? Ikke for å stikke ned noen, men hender titt og ofte det er løse tråder på gensere, ting som skal skjøres opp eller negler som er litt herpa. Så var det over til nødhammeren. Hvordan karakteriseres dette som våpen? Tviler på at det står i reglene at det ikke er lov til å bære akkurat nødhammer. Det er jo noe som man omgås med daglig på busser, og ja, er et livssviktig hjelpemiddel i en eventuell ulyke. Noen som vet noemer utfyllende om våpenbæring for akkurat Oslo? 6545197[/snapback] Vil du ha løsningen? Du kan eventuelt kjøpe deg et skjold også. De funker fint å slå med! Jeg er genial! Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Satt og rota i skuffen min nå, og fant en hendig liten kniv, og en nødhammer (glemt igjen hos meg etter fest).Siden Kniven ikke er så veldig stor, og har en festemulighet tenkte jeg å feste den i nøkkelknippet. Søkte litt på lovdata.no, men fant ikke noe konkret om lovligheten med bæring av kniv i Oslo. En kompis rota frem en artikkel hvor det stod at det var nulltoleranse. Så det er plent umulig å få dratt med seg kniv i nøkkelknippet i Oslos gater? Ikke for å stikke ned noen, men hender titt og ofte det er løse tråder på gensere, ting som skal skjøres opp eller negler som er litt herpa. Så var det over til nødhammeren. Hvordan karakteriseres dette som våpen? Tviler på at det står i reglene at det ikke er lov til å bære akkurat nødhammer. Det er jo noe som man omgås med daglig på busser, og ja, er et livssviktig hjelpemiddel i en eventuell ulyke. Noen som vet noemer utfyllende om våpenbæring for akkurat Oslo? 6545197[/snapback] du har lov til å bære en kniv inntil en viss lengde (tror hvis bladet er under 9 cm) ellers kan du gå med kniv i hvilken som helst størelse hvis det er med i en uniform (speider osv) leste noe om en butterfly kniv her også, disse tror jeg er ulovlig å selge, besitte og frakte inn i Norge Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg tror at de eneste knivene man får lov til å gå med offentlig er bunadsknivene. 6546379[/snapback] jeg mener det var noe snakk om det i avisa for noen år siden at det var et problem... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er ikke ute etter noe som helst, bare enkelt forsvar, og da en kniv er jo hendig til andre ting og. Har du tenkt på hva som skjer hvis han du forsvarer deg imot får tak i den kniven? Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er ikke ute etter noe som helst, bare enkelt forsvar, og da en kniv er jo hendig til andre ting og. Har du tenkt på hva som skjer hvis han du forsvarer deg imot får tak i den kniven? 6929770[/snapback] "Har du tenkt.." Er det essensielle her, vi kan vel fastslå at svaret er "nei". Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Trur ikke en har låv til og bære stor kniv, lomme kniv ja, men ikke stor. Med mindre du går i speideren da. Lenke til kommentar
Sikkerhet Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Husk at pepper spray og tåregass ikke er tillat i norge. Det finnes enkelte forsvarssprayer til salgs i norge men disse er ikke det samme som overnevnte sprayer. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Bær på en hammer du, ett slag i panna så knekker den, og du kan bare si til politi at du skal slå inn en spiker på hytta.... Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det beste våpenet er vel henda hvis du ikke vil skade dem alvorlig... Lær deg krav maga teknikker...Du kan lære deg gode knep etter 2 uker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå