Patience Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg har testet litt, og funnet ut at det er en virkelig farlig sårbarhet dere ALLE bør være ekstremt oppmerksom på; Nemlig det som ligger i "clipboardet" på maskinen din. Altså tekst du har merket og kopiert. Det forsvinner ikke før du restarter maskinen, ELLER laster ned et program som gjør det for deg.. Det kan være alt fra hele brev til korte passord eller bare rett og slett tull og tøys. Men det er svært lett å sette opp et PHP-skript som leser hva du har på klippebordet ditt og lagrer det i en fil på serveren. Så tenk dere om mange ganger før dere går på nett med viktig tekst på klippebordet. Last ned et program som tømmer dette for deg før du går på nettet. De finnes i forskjellige former.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Normalt skal clipboard tømmes ved neste bruk, unntak er vel blant annet Microsoft Office. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Men det er svært lett å sette opp et PHP-skript som leser hva du har på klippebordet ditt og lagrer det i en fil på serveren. 6545141[/snapback] Jasså, og akkurat hvordan vil du gjøre dette med PHP? Klarer du det skal jeg spandere en kasse med ØL (hvis du er gammel nok). Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 http://www.arstdesign.com/articles/clipboardexploit.html Mer Javascipt enn PHP... Men poenget er dog det samme. Kassen med ØL kan du sende til Canada Lenke til kommentar
Patience Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Men det er svært lett å sette opp et PHP-skript som leser hva du har på klippebordet ditt og lagrer det i en fil på serveren. 6545141[/snapback] Jasså, og akkurat hvordan vil du gjøre dette med PHP? Klarer du det skal jeg spandere en kasse med ØL (hvis du er gammel nok). 6562346[/snapback] Frekk er du også he he! Legg noe i clipboardet ditt og besøk http://www.finnerikkeserver.net med IE og jeg skal fortelle deg hva du hadde i der.. Fjerner funksjonen snart.. so hurry :-) Endret 27. juli 2006 av Patience Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Har for ganske mange år siden hørt om diverse metoder for å stjele clipboard-info, og har derfor siden hatt en vane av å kopiere et punktum eller opprom eller liknende, i håp om at det overskrives. Stort mer tror jeg ikke det er verdt å gjøre, uten at det blir tidkrevende (ekstra program til det? nei takk). Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Wow. dette har jeg ikke vert klar over da har jeg mildt sakt vert veldig uforsiktig. Takk for å informere oss om sanne ting Keep up the good work! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Jeg har vært fullstendig klar over dette i lang tid, men jeg kopierer aldri sensitiv informasjon uansett, så det går så fint så. Endret 27. juli 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 det var jeg faktisk ikke klar over, selv om jeg har en egen maskin og bare kopierer bull. så er det kjekt og huske på. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) No problem.. Det er jo i utgangspunktet ikke farlig.. Men du kan faktisk legge ut hele brev på internet uten at du er klar over det :-) Merk at det er KUN internet explorer som har denne svakheten.. Bombe? Endret 27. juli 2006 av Patience Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Merk at det er KUN internet explorer som har denne svakheten.. Bombe? 6565760[/snapback] Ô.õ Lenke til kommentar
xqus Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 http://www.arstdesign.com/articles/clipboardexploit.html Mer Javascipt enn PHP... Men poenget er dog det samme. Kassen med ØL kan du sende til Canada 6562394[/snapback] Riktig, så innholdet hentes med JavaScript. Ingen ølkasse på deg! Innlegget mitt tidligere var muligens litt spydig. Men PHP har ingen mulighet til å gjøre noe slikt uten hjelp fra JavaScript. Og.. da er det strengt tatt JavaScriptet som gjør det. PHP bare lagrer det Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Du har antakelig rett .-) Kan jo legge ut scriptet her hvis dere vil.. Det er vel kanskje javascript inni php-filen? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Gammelt nytt, men jeg gir fulle faen! Stakkars den som skulle skylle mine passord fra brukernavn og andre ting, litt av en jobb... Og i.o.m. at jeg bruker clipboard såpass mye likker sjelden samme ting der mer enn i 2min, og mens pass ligger der er jeg sjelden på sider jeg ikke kjenner. Og til dere paranoide jævler, JS kan deaktiveres Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 http://www.arstdesign.com/articles/clipboardexploit.html Mer Javascipt enn PHP... Men poenget er dog det samme. Kassen med ØL kan du sende til Canada 6562394[/snapback] Riktig, så innholdet hentes med JavaScript. Ingen ølkasse på deg! Innlegget mitt tidligere var muligens litt spydig. Men PHP har ingen mulighet til å gjøre noe slikt uten hjelp fra JavaScript. Og.. da er det strengt tatt JavaScriptet som gjør det. PHP bare lagrer det 6566293[/snapback] Daarlig kjip du var da... Lagre innholdet med PHP er vel halve jobben, saa det burde vel kvalifisere til en kalv kasse pils? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Dette var nytt for meg og, men trur ikkje eg tyr til noko drastiske tiltak, kopierer stort sett berre passord til forum, sider der eg automatisk blir tildelt passord osv. E-posten min er heller ikkje så mykje å lese på Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 http://www.arstdesign.com/articles/clipboardexploit.html Mer Javascipt enn PHP... Men poenget er dog det samme. Kassen med ØL kan du sende til Canada 6562394[/snapback] Riktig, så innholdet hentes med JavaScript. Ingen ølkasse på deg! Innlegget mitt tidligere var muligens litt spydig. Men PHP har ingen mulighet til å gjøre noe slikt uten hjelp fra JavaScript. Og.. da er det strengt tatt JavaScriptet som gjør det. PHP bare lagrer det 6566293[/snapback] Daarlig kjip du var da... Lagre innholdet med PHP er vel halve jobben, saa det burde vel kvalifisere til en kalv kasse pils? 6568243[/snapback] Tja, så langt jeg vet går det an å lagre det med javascript også; så til du, "Near, but no cigar" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå