Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leige bredbånd, mulighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du vil leie en server ? Sjekk www.domeneshop.no.

Bredbånd har ingen ting med dette å gjøre.

6550684[/snapback]

Les første post.

Jeg HAR en server. Problemet er at jeg bor i gokk, og har ikke tilgang på skikkelig linje. Dermed trenger jeg å leie bredbåndstilgang..

Lenke til kommentar

Jeg tror de forsøker å si at det du er på utkikk etter er en form for dedikert hosting/co-location.

Prismessig kan du like gjerne skaffe en radiolink, spesielt hvis du har planer om å benytte noe særlig utenlandstrafikk. Det bør også nevnes at de fleste selskapene kun tilbyr dedikert serverhosting i rackskap, med 1-4U.

Lenke til kommentar

De fleste leverandører av bredbånd tillater deg å sette opp server på linjen så lenge den ikke blir brukt til komersielle aktiviteter. Det du bør tenke på er å finne en leverandør som har høy nok ut-hastighet til å takle den mengden trafikk du regner med å ha. Har selv en liten server stående hjemme, med litt trafikk, men ikke mye men det fungerer helt fint. har 300 kbit ut. Opplever ingen problemer med det. Om du trenger mange brukere samtidig eller om det er store mengder som skal overføres så kan du vurdere shdsl, siden den har like høy hastighet inn som ut. Dette er litt dyrere så du får vurdere hva du har behov for.

Lenke til kommentar

De fleste ISP'er har dette som eget produkt til bedrifter, men koster gjerne litt. Å sette inn hjemmesnekrede PC'er i serverrom tror jeg de fleste leverandørene synes er uaktuelt. Som regel krever de standardiserte 1U,2U osv, altså rackmonterte servere. Gulvservere og rene PC'er er ikke tillatt.

Jo større båndbredde du skal ha, jo mere koster det og.

Lenke til kommentar
Hmm, skulle hatt mulighet for shdsl privat...

6585307[/snapback]

Bluecom f.eks tilbyr jo shdsl til private, men det koster...

6585333[/snapback]

directconnect.no har helt greie priser på shdsl, billigere enn BC ihvertfall ;) Er veldig fornøyd med min 2mbit linje :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...