Gå til innhold

Én dårlig tuner på Hauppauge PVR-500 ?

nmee

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg et Hauppauge PVR-500 med to tunere, og selv om kvaliteten på den ene tuneren er upåklagelig får jeg et mye dårligere bilde når jeg bruker den andre.

Når begge tunerene er "ledige" (mao. når jeg ikke tar opp noe) virker det som det er tilfeldig hvilken av dem som blir brukt til å se på TV, så hvis den velger den dårlige tuneren pleier jeg å bytte kanal, ta opp programmet på den "dårlige" kanalen for så å gå tilbake til det jeg egentlig skulle se på - på den måten kan jeg se på med den bra tuneren... høres ikke ut som en permanent løsning, nei? :ermm:

Den dårlige kvaliteten gjelder både opptak og live TV.

I tro om at det kunne være noe galt med kortet gikk jeg tilbake til forhandleren og fikk et nytt, men jeg har samme problemet med det. Forøvrig så har det gamle og det nye kortet forskjellige tunere (som noen andre på forumet har nevnt er det to ulike versjoner av dette kortet).

Noen som har opplevd noe liknende, eller vet hvordan det kan fikses? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat kjøpt kortet selv, men har ikke fått prøvd det ut enda. Har du store eller små tunere på ditt?

Urovekkende dette her med dårlig billedkvalitet på en tilfeldig tuner...Kan det være programvaren? Bruker du Windows MCE eller ikke?

Eller bruker du SageTV, BeyondTV, Meedio, Media Portal, GotAllMedia eller GB-PVR?

Endret av 7r
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har akkurat kjøpt kortet selv, men har ikke fått prøvd det ut enda. Har du store eller små tunere på ditt?

Urovekkende dette her med dårlig billedkvalitet på en tilfeldig tuner...Kan det være programvaren? Bruker du Windows MCE eller ikke?

Eller bruker du SageTV, BeyondTV, Meedio, Media Portal, GotAllMedia eller GB-PVR?

6545992[/snapback]

Kortet jeg har nå har små tunere nå, men jeg hadde store før jeg byttet.

Bruker bare MCE.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Halloen.

Har noe av de samme problemene med mitt 500-mce kort..

Har ikke merket noen forskjell med tunerene (har store), men virker som om bildet "henger".. Når f.eks kommer beskjeder øverst oppe i bilder som ruller sidelengs, virker det som om kortet rett og slett ikke klare å henge med...

Det som står der går ikke å lese. Samme problem når ting skjer fort på skjemen.

Virker som det begynner å hakke når bildet skifter for fort..

Hvor ligger problemet? Er det kortet som ikke klarer henge med, eller er det i cpu'en det stopper opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...