Gullars Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei! Lurer på om eg kan ha fått virus eller noko... Performance viser CPU usage 85-100%. Bruker NOD32, Microsoft Defender og ZoneAlarm. Korleis kan eg finna ut kva som tar all CPU-krafta? Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Står det ikke i Task Manager'n? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 system idle process tar definitivt mest Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 system idle process tar definitivt mest 6544576[/snapback] Det er ledige ressurser det. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 hmmm... det var jo passeleg pinleg... er på jobb nå, så eg får ikkje sjekka, men kva kan problemet vera når system idle står på 97, medan CPU-bruk er 100%? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Da får du søke gjennom hele pcen for virus og spyware. For eksempel Ad-aware er et bra verktøy. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det tyder på at det er interrupts som tar det meste. Det kan du se hvis du bruker en litt mer avansert task manager, som Process Explorer. http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html Fullt kjør i interrupts tyder kan bety et problem med en USB device. Prøv en restart og se om det forsvinner. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Det er mykje interrupts ja (ofte 50). Trur det kan ha med ein USB-driver eg installerte til videokameraet her om dagen. Problemet er at eg ikkje finn han i Device Manager. Korleis kan eg då avinstallera han? Lenke til kommentar
x3ptr Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Når det skjer slike ting på min maskin pleier jeg og formatere. det funker alltid. bortsett fra vist det er HW feil Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 formatering vil eg helst unngå i første omgang.... andre forslag? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 prøv systemgjenoppretting. Start->alle programmer->tilbehør->systemgjenoppretting Sett systemet tilbake til en dag du ikke hadde det problemet... Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg har også nettopp hatt liknende problem med 100% CPU bruk uten at jeg gjorde noe særlig. Det begynte faktisk med at jeg fikk det etter hver gang jeg prøvde å laste inn bilder fra kameraet, så jeg lurer på om det kan være driver-relatert. Hadde som deg System Idle på 97% så det tyder jo på at det er USB/Driver problemer. Det hele toppet seg i går da jeg var ferdig med å spille BF2 og jeg kom tilbake til desktopen- da frøs nemlig alt, og eneste løsning var å reboote PCen. Formatering er jo for kjipt da - siste løsning! Noen som har fått løst sine problemer? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 prøv systemgjenoppretting. Start->alle programmer->tilbehør->systemgjenoppretting Sett systemet tilbake til en dag du ikke hadde det problemet... 6559603[/snapback] dette vil ikkje tilbakestilla dokument og installerte program o.l.? Kun systeminnstillingar? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 den rører ikke dokumenter og ting du har lagret, men jeg er ganske sikkker at den fjerner installerte programmer som du har installerte etter det tidspunktet du velger å tilbakestille til. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 det er ikkje lagra nokon systemgjenopprettingstidspunkt... andre forslag? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 eg har filene til den siste drivaren eg installerte. kan eg på ein eller annan måte bruka dei til å avinstallera han? (PS: Dette er ein USB-drivar til kameraet mitt som ikkje er i bruk, då eg nyttar Firewire. Kan det då vera denne?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå