iknowlittle Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) hei , sitter på hytta og har tatt med min bærbare (xp) og min maxtor eksterne hd ext3 format . har lastet ned driver ext2ifs-0.3 for å få kontakt med disken , og jeg får kontakt og kan se innholdet , med den sliter noe veldig med å spille av mp3 samliga mi og gjør at WMP og Itunes har "funnet feil å må lukkes" . Finnes det noen bedre drivere ? eller er det noe annet jeg må gjøre . usikker på om denne er postet feil , men det er jo Linux folket som har de beste svarene ! Takker på forskudd :!: Endret 29. juli 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
Palme Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Når jeg i nød må bruke en maskin som kjører et lukket og innestengt filsystem velger jeg enkelt å greit å bruke live-cdengeexbox. Kjører av tv, mp3, dvd og divx. Er kanskje ikke helt det du spør om, men det er et bra alternativ visst du har problemer. Ellers kan du jo kanskje prøve å kopiere over innholdet fra usbdisken. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 tusen takk den er nedlastet og venter på innkjøp av cdplater i morra hvis ingen vet en måte å åpne den med xp og deamontools da mvh en person strandet i ødemarken (tinn austbygd telemark) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 @iknowlittle: Hvis du er så forutseende at du har VMWare inne så kan du jo kjøre den der Evt så kan du laste ned DSL (damn small linux). Den tror jeg kommer med QEMU på cd'n. -C- Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Tusen takk Lassie , nå har jeg kontakt med ext3 disken og hele musikksamlingen ! (hadde verken VMWare eller DSL , men en kombinasjon av nye plater og XPpro så er det oppe å går ) Nå lurer jeg på (iogmed at jeg har folk som ikke har datapeiling som også skal bruke filene på disken) om det er noen der ute med en versjon med et enklere brukergrensesnitt som f.eks med støtte for mus og med glidebrytere til volum m.m. Ideen rundt dette OS er jo helt genial, og jeg er sikker på at det finnes mange som har "modda" geexboxen sin med de tingene jeg søker etter . Kanskje tilogmed en liten nettleser? om Livecd`en blir større enn 6-7Mb spiller ingen rolle . Er det noen som tar utfordringen ?? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 når jeg er i xp, og skal ha kontakt med ext3 diskene mine. så bruker jeg http://www.fs-driver.org/ se litt på siden så ser du at det er akkurat det samme som de andre windows diskene dine. det funker kjempe bra. ikke noe problemer what-so-ever med det. eneste tingen å tenke litt på er at xp sjekker ikke filsystemet på samme måten som det gjør med eks. ntfs. slik at dersom du ikke booter til linux en gang i blandt for å sjekke disken, så kan du få noen feil på filene. men som sakt det beste som er der Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Geexbox er vel primært tenkt til bruk på tv. Prøv DSL eller Knoppix. Da får du en fullverdig linux desktop med lydavspillingsmuligheter.. -C- Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2006 tusen takk tivolieselet ! du fikk det til å funke for meg... hmm folket bak nakken min ler av ordsettinga mi ... :!: driveren funker helt perfekt takker også for andre gode råd . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå