Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD booter ikke

Anbefalte innlegg

Har en PC som jeg nylig reinstallerte Windows 2003 Server på. Tok ut disken og satte den i en annen maskin fordi jeg manglet CD-ROM. Installerte og alt gikk fint. Tok ut disken og satte tilbake i den andre PC-en. Finner disken, alt er som normalt, så får jeg svart skjerm (etter det bilde der du kan boote fra CD-ROM) Har prøvd å loade FileSafeMode i BIOS men fungerer ikke. PC-en er noen år; P4 1,8GHz, 4x128MB RD RAM osv.

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassik felle. Hvis maskinene har forskjellig chipsett vil installasjonen ikke starte på den andre maskinen. Du må i tilfelle isnatllere på den maskinen du skal ha systemet på, slik at isntallasjonen blir tilpasset chipsett og annen hardware.

Lenke til kommentar

OS burde vell kunne boote for de?

Prøvde først å installere på den PC-en OS'et skal kjøres på, men fikk bare error under kopiering av filer til installasjonen. Har prøvd et par CD-ROM-er, prøver på'n igjen nu. ...og fåreløpig ser det ut til å virke. Nektet sist gang.

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Har ikke teenkt gå Per P i konflikt, men du kan prøve en start i safe mode , hvis ikke er det veien

edit : til noen flere Pils , men OS blir da uten drivere for HK og om mulig kan det gamle slettes og nye prøves , men løsningen er ikke god.

Endret av LA8464
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...