Gå til innhold

Lastet ned DVD, hvordan brenne ut?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Til moderatorer og de som har makt over forumet: Ingen vits i å stenge tråden

den strider ikke i mot retningslingjer #8 eller andre punkt :)

Jeg har da lastet ned en DVD (ikke pirat kopiert ulovlige greier) som jeg vil brenne ut på en DVD plate..

I mappen jeg har lastet den ned til kommer det fult av filer av typen .rnummer og en .rar fil..

I tillegg er det en .sfv fil, en .rar fil med et .img (.rar filen er på 45 mb elns :confused: )

Hvordan kan jeg få brent ut dette på en DVD plate?

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et sett med rar-filer. Du må pakke de opp (dvs sammen) ved hjelp av et program som forstår rarfiler. F.eks winrar. Dette er en vanlig metode for distibusjon av warez og pirat-filmer. Legitime sider med legitimt materiell vil ofte fortelle deg hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Du trenger WinRAR og dobbeltklikker på første .rar filen, .R00 eller .R01. Dermed bygger WinRAR et dvd image av rar filene, det blir vanligvis en .IMG eller .ISO på noen gigabyte. Denne kan du brenne med DvDDecrypter, eller mange andre brenneprogram, også Nero ( selv om Nero nekter til å begynne med )

**urk slått med noen sekunder :p

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Da kan sikkert din gode venn på irc fortelle deg hvordan brenne ut denne.

Siden du sier at dette ikke er warez, betyr dette at din gode-venn-på-irc sannsynligvis har pakket denne selv, og kan derfor sikkret forklare deg hvordan man gjør det.

Endret av gammalost
Lenke til kommentar
Dette er en vanlig metode for distibusjon av warez og pirat-filmer.

6544387[/snapback]

Hvorfor det?

Fikk alt av en venn over irc..

6544557[/snapback]

Jeg sier ikke at filene dine er det. Men som sagt er det vanlig på warez og piratfilmer. At du har fått dem via IRC sier oss intet. Spørr din venn om hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Trådstarteren kan sende meg(andre mods.) mer dokumentasjon på pm om dette handler seg om lovlige saker.

Inntil videre er case closet, sett ifra vårt synspunkt.

Mvh

jarmo :)

Edit: Trådstarteren hadde ærlige hensikt :)

Tråden kunne forbli stengt siden han fikk svar på spm.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...