mikael_a Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Er det et ok språk å lære seg for en begynner? Kan dere gi noen tips til hva man kan lage med det? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det er enkelt, og du får fort ting opp å gå med det. Du kan lage stort sett hva du vil, så jeg vil påstå at det er et bra valg for første programmeringspråk! Ta en titt på msdn.com/express Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) C# er objektorientert, og dermed lett og lære seg. Det er også et veldig lett og fleksibelt språk. Så jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal være det første språket du programmerer i. Endret 30. juli 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 C# er unødvendig langdrygt, og vil antagelig bare bidra til at du får et snevert syn på programmering om du lærer deg det som første språk. Om det er objektorientert eller ei har ingenting med hvor lett det er å lære seg. Jeg ville satset på et språk som lærer deg mer om andre egenskaper enn bare objektorientert programmering, f.eks. Scheme, Ocaml, Ruby, Smalltalk... Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) En av disse 3 ville jeg ha valgt: VB.Net, C# eller Java. (Evt C++) Velg noe der det finnes masse dokumentasjon. Min favoritt er C# for øyeblikket. C# omtrent samme syntax som i Java og C++ så derfor også lett å utvide kunnskap i de retningene seinere. Endret 8. august 2006 av wolf5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå