Pabff Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Hei. Har satt opp trådløt nettverk mellom to hus ved hjelp av linksys aksesspunkt og linksys range extender. Sliter litt med hastighet og stabilitet, så har et par spørsmål i den forbindelse. I følge manualen til signalforsterkeren, står det at den kan settes opp i utkanten av rekkevidden til routeren. Der det passer best for meg å ha den, er signalet svakt fra router. Ved bruk av signalforsterkeren får jeg utmerket signal, men vil det uansett være dårligere hastighet og signal ettersom det er så dårlig signal inn til forsterkeren? Kjørte tracert til vg.no. Den første ip'en som da kommer opp er vel da aksesspunktet.. ved å pinge den ip'en, fikk jeg etter 138 pakker et snitt på 81 ms, og 3% tap. Er ikke denne pingen litt høy?Mener jeg har lest at rundt 40 inn til router er ok? Håper noen kan gi meg noen tips her Edit - løste et problem selv Endret 23. juli 2006 av Pabff Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hvor lang avstand er det mellom husene? Lenke til kommentar
Pabff Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Tja.. vil vel anta at det er litt i overkant av 100m nærmere 150 kanskje. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hallo Har samme nettverk oppsett og samme problem som deg. Mulig denne tråden jeg startet for en stund siden kan hjelpe. Når jeg kjører tracert vg.no nå får jeg mellom 2-3ms alt jeg har gjort er å flyttet range extenderen ca 10cm til venstre Bedre enn det kan det vell ikke bli med et trådløst nettverk som jeg har. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Har du utvendige antenner? For å komme med standard-svaret mitt så anbefaler jeg deg alltid når det snakk om nettverk utendørs og ha utendørs antenner. Lenke til kommentar
Pabff Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 takker for svar sålangt.. Nei, har ikke utendørs antenner. Har kun antennene som fulgte med router og signalforsterker. Får se om det kanskje blir et alternativ hvis jeg ikke får opp stabiliteten mer. Men hvor høy er pingen vanligvis inn til router i et "godt" trådløst nettverk, hva er aksepterbart? Og har det noe å si at det er temmelig svakt signal der signalforsterkeren står? Den forsterker jo så jeg får utmerket signal fra den, men kan det bil tregere / mer ustabilt fordi det er såpass svakt der den er satt opp? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Ping tap i et wlan ligger som regel på 1-4ms etter min erfaring (1-2ms er bra). Ping routeren (standard gateway). EDIT: Du får kanskje noe høyere ping pga flere hopp. Endret 25. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå