Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløstnett mellom 2 hus med signalforsterker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har satt opp trådløt nettverk mellom to hus ved hjelp av linksys aksesspunkt og linksys range extender. Sliter litt med hastighet og stabilitet, så har et par spørsmål i den forbindelse.

I følge manualen til signalforsterkeren, står det at den kan settes opp i utkanten av rekkevidden til routeren. Der det passer best for meg å ha den, er signalet svakt fra router. Ved bruk av signalforsterkeren får jeg utmerket signal, men vil det uansett være dårligere hastighet og signal ettersom det er så dårlig signal inn til forsterkeren?

Kjørte tracert til vg.no. Den første ip'en som da kommer opp er vel da aksesspunktet.. ved å pinge den ip'en, fikk jeg etter 138 pakker et snitt på 81 ms, og 3% tap. Er ikke denne pingen litt høy?Mener jeg har lest at rundt 40 inn til router er ok?

Håper noen kan gi meg noen tips her ;)

Edit - løste et problem selv :p

Endret av Pabff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo :)

Har samme nettverk oppsett og samme problem som deg.

Mulig denne tråden jeg startet for en stund siden kan hjelpe.

Når jeg kjører tracert vg.no nå får jeg mellom 2-3ms alt jeg har gjort er å flyttet range extenderen ca 10cm til venstre ;) Bedre enn det kan det vell ikke bli med et trådløst nettverk som jeg har.

Lenke til kommentar

takker for svar sålangt..

Nei, har ikke utendørs antenner. Har kun antennene som fulgte med router og signalforsterker. Får se om det kanskje blir et alternativ hvis jeg ikke får opp stabiliteten mer.

Men hvor høy er pingen vanligvis inn til router i et "godt" trådløst nettverk, hva er aksepterbart? Og har det noe å si at det er temmelig svakt signal der signalforsterkeren står? Den forsterker jo så jeg får utmerket signal fra den, men kan det bil tregere / mer ustabilt fordi det er såpass svakt der den er satt opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...