Stream Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Har fått hit pc'en til min bror ettersom han ikke får startet den opp. Det skjer absolutt ingenting når man trykker på "ON"-knappen. Det første jeg testet var å bytte ut strømforsyningen, men det hadde ikke noe for seg (testet også psu'en i en annen pc og den funker fint). Er det da hovedkortet som har tatt kvelden, eller kan det ha noe for seg å prøve elimineringsmetoden på minne, skjermkort, lydkort etc.? Etter det jeg kan se finnes det ikke noe indikatorlys/diode på hk'et som forteller om det har strøm eller ikke. PC'en er forøvrig 2,5 år gammel. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Prøv å kortslutte PWR_ON-pinnene på HK med et skrujern, dersom ikke det virker så prøv å jumpstarte PSU (kortslutt grønn og sort ledning på ATX). Lenke til kommentar
Stream Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Takk så mye for svar. Å kortslutte PWR_ON funket ikke, men kortslutning av grønn og sort ledning gjør at den starter opp. Er det da feil på HK? Noe som kan repareres? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Starter hele PCen opp, eller bare strømforsyningen? Dersom hele PCen starter så kan du montere en vippebryter som erstatning for impulsbryteren, og koble den på grønn og sort ledning. Det er trolig hovedkortet det er feil på ja, lønner seg neppe å reparere slikt. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Dessverre starter ikke hele pc'en opp. Den bare starter opp viftene på psu, cpu, hk og skjermkort samt led-lysene i front av maskinen. Den booter ikke opp. Får se om jeg får tak i ett socket 478 kort som erstatning. Takker igjen for bra svar. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei! Har du forsøkt clear cmos? Det kan du gjøre ved å ta ut batteriet på hovedkortet i noen sekund. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Ja, har prøvd det også, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
czr Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei! Leste gjennom tråden og har det samme problemet her. Tenkte jeg både skulle prøve å kortslutte pwr_on og jumpstarte grønn og sort ledning, men mine elektrokunnskaper er veldig minimale. Kan noen være så vennlige å forklare meg en enkel prosedyre på dette? Er redd for å ødlegge mer enn nødvendig :!: Lenke til kommentar
Stream Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Hei! Leste gjennom tråden og har det samme problemet her.Tenkte jeg både skulle prøve å kortslutte pwr_on og jumpstarte grønn og sort ledning, men mine elektrokunnskaper er veldig minimale. Kan noen være så vennlige å forklare meg en enkel prosedyre på dette? Er redd for å ødlegge mer enn nødvendig :!: 6568829[/snapback] I mangel på bedre utstyr benyttet jeg en tynn skrutrekker og en synål som jeg forsiktig stakk nedi ledningsfestene slik at de kom borti kontaktene, og tok deretter skrutrekkeren og synålen inntil hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå