Gå til innhold

aktivere firewireport i front på Hk?

Anbefalte innlegg

Hei. Har et msi k8n diamond Hk med firewire port i front. Problemet er at det er ikke "aktivert".. Rotet rundt i Bios uten å finne noe der som jeg kunne forstå har noe med det å gjøre.? Er også en blå ledning som ser ut som om det kommer fra firewire kontakten som ikke var kobla til noe annet sted på HK. Det var kun 2 kontakter som den passet i, men når jeg prøvde i den ene så bootet ikke pc`n og når jeg prøvde den andre skjedde det tilsynelatende ingen ting..

En ting jeg også lurer på er om firewire porten gir strøm til det man kobler til, feks video kamera?

Håper noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sjekke manualen på hovedkortet for å se om det har støtte for firewire. At kabinettet har fronuttak betyr ingen ting.

Videkameraer har vanligvis en 4-connector for firewire. Denne fører ikke strøm. Du bør koble videokameraet til strømnettet (ikke baser deg på batteriet under redigering)

Lenke til kommentar
Du må sjekke manualen på hovedkortet for å se om det har støtte for firewire. At kabinettet har fronuttak betyr ingen ting.

Videkameraer har vanligvis en 4-connector for firewire. Denne fører ikke strøm. Du bør koble videokameraet til strømnettet (ikke baser deg på batteriet under redigering)

6544095[/snapback]

Ok. så rart at det er uttak/port og den ikke kan brukes.. det står 1394 over den om det har noe å si..?

Jeg vet at jeg burde bruke strøm og ikke batteri men jeg har klart å miste strømkabelen til kamera :/

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk et pci firewire kort i boden men det er vel ikke plass tror jeg da gpu tar opp kortplassen.. det må jeg sjekke..

Lenke til kommentar
Ok. så rart at det er uttak/port og den ikke kan brukes.. det står 1394 over den om det har noe å si..?

6544162[/snapback]

Ikke så rart. Hovedkort produseres av en produsent og kabinett av en annen. Det finnes også løse frontkoblinger å få kjøpt. At et kabinett har uttak har ingenting med hva hovekortet har mulighet for.

Lenke til kommentar

6544095[/snapback]

Jeg vet at jeg burde bruke strøm og ikke batteri men jeg har klart å miste strømkabelen til kamera :/

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk et pci firewire kort i boden men det er vel ikke plass tror jeg da gpu tar opp kortplassen.. det må jeg sjekke..

6544162[/snapback]

Det beste er vel å droppe pci-firewire-delen og heller benytte firewire som er i kabinettet fra før hvis du har det i det hele tatt da, da sparer du plass til skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar
Det beste er vel å droppe pci-firewire-delen og heller benytte firewire som er i kabinettet fra før hvis du har det i det hele tatt da, da sparer du plass til skjermkortet ditt.

6544320[/snapback]

Enig, hvis han hadde støtte for firewire på hovedkortet.

Lenke til kommentar

6544320[/snapback]

Enig, hvis han hadde støtte for firewire på hovedkortet.

6544356[/snapback]

Hehe..er ikke bare bare detta skjønner jeg.. Da blir det nok et nytt Hk etterhvert tenker jeg..

Tusen takk for hjelpen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...