FnTor Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Jeg har sett litt på dataer i det siste og har kommet frem til at denne PCen fra HP virker som et godt kjøp: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=4156&id...1&spec=yes#spec Det jeg har tenkt å bruke PCen til er: -spille heftige spill -video redigering -se på tv og film Så det jeg egentli lurer på er: -Egner denne PCen seg til disse tingene ? -Er det ting denne PCen ikke egner seg til? -Og er dataen vert pengene? Endret 23. juli 2006 av FnTor Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei og velkommen til forumet! Jeg ville ikke kjøpt den, siden jeg mener den ikke gir nok for pengene. Den bør nok ha et 7900GT og X2 5000+ til den prisen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 ok, takk for svar :!: . kunne du gitt meg et råd til vilken PC jeg burde kjøpe? ska bruke PCen for det meste til spilling og tenker at prisene ska ligge på runt 12.000kr og da må det være inkludert skjerm . Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei! og velkommen ja! Om jeg hva deg, ville jeg ha bygg en selv... "hvis du kan ?" du får mer og bedre kvalitet på på hardwarene dine, etter eget ønske... ta å se i andre topicer inn i forum gruppen her! så må du bare stille spørsmål hvis det er nokka du lure på Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Selvbygging anbefales ja. Det er ikke vanskelig, og det er bare å spørre om hjelp på forumet. Eventuellt tilbyr none butikker bygging, for eksempel Netshop til noe over 300 kr. Her er et forslag: Spillepc 10k (AM2) Så velger du skjerm i tillegg. Du kan også vurdére Core 2 Duo, men jeg var usikker på passende hovedkort til det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 har egentli ganske lite lyst til å bygge en selv. det er vel ikke så mye å spare ? så det jeg egentli er på jakt etter er en komplett pakke som gir mye for pengene. Det viktigste for meg er at den må ha bra skjermkort og god prossesor Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 har egentli ganske lite lyst til å bygge en selv. det er vel ikke så mye å spare ?så det jeg egentli er på jakt etter er en komplett pakke som gir mye for pengene. Det viktigste for meg er at den må ha bra skjermkort og god prossesor 6544606[/snapback] Forsøk de konfigurérbare pcene i ulike butikker, der du har en del komponenter å velge mellom. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 den PCen virka veldig bra. Smart å legge vekt på de viktigste tingene i maskinen og heller bruke litt mindre penger på alt det andre. kan godt være jeg velger det oppsette, ihvertfal noe lingnene Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 jeg bestilte en slik for noen dager siden (håper den kommer idag eller morgen) www.siba.no 8995kr (uten skjerm) Tenkte på å bygge en selv - men probleme mitt er at jeg ikke kan stoppe når det kommer til delevalg. Blir badre dyrer og dyrer. Denne får jeg det jeg trenger + litt til. Ønsket meg en form for MediaCenter, samt jeg tror den holder til dagens spill (så lenge du ikke skal ha 2000x1600 i oppløsning og beste grafikk) Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 :!: når du får PCen, kan ikke du skrive litt om hva du synes om den ? litt om hva som er bra og dårlig med den Og jeg synes fortsat det virker som en bra maskin hvis man ser bortifra skjermkortet så har litt lyst på an Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det samme tenkte jeg også. Prøvde å bygge en relativ lik selv (uten tvkort/tastatur osv - før AMD falt i pris) og havnet alltid over 10k. Nå får jeg med tastatur, ekstra HD, tvkort, windows, mediacenterprogram, fjernkontroll, skikkeliglydkort, minnekortleser, en god del utganger til lyd/bilde framme på toweret. GF6800 var vel det beste du fikk tak i for litt over et år siden - så det kan ikke være så dårlig. Med xp4200 og 2gb ram bør vel det meste gå greit med et gf6800 Men skal gi beskjed når jeg får prøvd boksen Vist ikke du er fornøyd går det alltid å lever den tilbake (?) Lenke til kommentar
johnroger Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Fikk PCen igår, og fornøyd til nå. Testa litt tvkorte/funksjonene (slet med å få inn alle kanalene fra UPC, har ca 8 av 15 mulige til nå. Prøver igjen i kveld). Litt "slow" på visning av TV på pc av og til, men regner med å finne ut hvordan alt henger sammen - og håper på å få "Guide" til å virke Virker kjapp til det meste. Har ikke testet så mye i _tunge_ opperasjoner enda. Kopierte 50gb via nettverk, installerte programmer og surfa nette uten noe "overload". Spilte også litt WOW. Tok oppløsning 1200x1024, gikk glimrende, til og med i de store byene gikk alt knirkefint fra første sekund jeg logga inn i byen. Må bare stille opp Hz'en på skjermen (fra 60 til 85). Litt skjerm "lagg" .p Eneste som har irritert meg ørlite var den trådløse musa. Trenger nok bare en "PS/2 rate" oppstilling, vist dette går for USB muser Musa var litt "motvillig" til å treffe nøyaktig den "pixelen" på skriveborde jeg sikta på Regner med å enten bytte ut WLAN kortet til en IDE kontroller, eller kjøpe en S-ATA til IDE overgang, slik at jeg får inn de gamle 200gb HDDene mine :9 Føler fortsatt det er et greit/bra kjøp. CPU: 1800 RAM: 1500 HDD+tower: 1200 Skjermkort: 1000 tvkort+fjernkontroll: 700 HK: 500 Minnekortleser: 200 Windows: 700 Lydkort: 800 Mus/tast: 300 DVDrom+brenner: 500 Ekstern HDD: 800 = 10000 kr Dette er ca priser. Så jeg føler jeg har fått en del for pengene.. (Somsagt, du kan fjerne en god del unyttig på denne liste for å spare penger) Kan teste litt i høyere oppløsning i WOW, og kjøre en 3dMark05/06 test senere idag Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 har heller bestemt meg for å gå for en brukt PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå