Gå til innhold

Hvilken tids-epoke er din favoritt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker Vietnam krigen, jeg... enten Vietnam krigen eller WW2. Spesielt de spillene der du føler deg som en liten brikke, men det er jo få FPS'ere som har klart å gjenskape den følelsen, men jeg syntes Vietcong klarte det ganske greit. Bortsett fra det må det vel bli middelalderen og borti der ettersom jeg har fått noe så hinsides dilla på Sid Meier's Pirates! :love: (Spilt 37 1/2 timer på to døgn)

 

Edit: Off to bed :D

Endret av knekt_en
Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Her om dagen hadde jeg en interessant diskusjon med en kamerat; hvilken tids-epoke egner seg best å spille spill fra?

 

Selv kom jeg frem til at jeg liker 1700-tallet best. Ingenting er som muskettrøyk og linje på linje av riflemenn som gjør seg klare til å fyre av en salve. (Cossacks) :thumbup: Store sjøslag med smell og kanonkuler flyvende gjennom luften er også dødskult. (Pirates, etc.)

 

Så nå spør jeg dere, hva liker dere best? Fremtids-sci-fi, Vikingaction, Moderne krigføring, you name it! Begrunn gjerne også valget ditt, så vi ungår en telletråd. :)

 

Edds

6543642[/snapback]

 

Huff. 1700-tallet. :nei:

Når skytevåpnene er så dårlige at det lønner seg å bruke sverd, da går det for langt.

 

 

Næ, hva skal vi kalle tidsepoken hvor alle de typiske fantasispillene finner sted da? Diablo, Warcraft, Neverwinter Nights, Elder Scrolls osv.

 

Må vel nesten bli middelalderen det?

Må si jeg koser meg mest med sverd og rystning. Helst med litt magi ved siden av.

 

 

2. verdenskrig er også kos, veldig mange gode spill basert derfra.

 

 

På tredje plass kommer nåtiden. Moderne våpen. M16, Ak-47, og G36. :)

Lenke til kommentar

Jeg liker helt klart middelalderen og vikingtiden best. Vikinger liker jeg fordi de er tøffe og så klart fordi de er nordmenn. I middelalderen liker jeg massive beleiringer, og piler som regner nedover fienden. Det er derfor jeg liker Medieval: total war med viking invasion så godt. :)

Lenke til kommentar
Steampunk.

Det vil si, rundt alternativ viktoriansk tid.

 

Definitivt den mest appelerende tidsalderen.

6560239[/snapback]

 

er det mange spille som er i den epoken?

6560385[/snapback]

 

Et gammelt spill: Chaos Engine

Et nyere spill: Arcanum: Of Steamwork & Magick Obscura

 

Og det er ikke helt korrekt å si at steampunk = alternativ viktoriansk tid. For snevert.

Steampunk er å generelt gjengi en valgfri historisk epoke med mer avansert teknologi enn de egentlig hadde.

 

Det mest åpenbare eksempelet er imidlertid helt korrekt viktoriansk tid, f.eks tannhjul-datamaskiner i viktoriansk tid - dvs hva hadde skjedd hvis Charles Babbage hadde klart å lage *fungerende* datamaskiner på attenhundretallet.

 

Les forøvrig The Difference Engine (Gibson, Sterling) hvis du vil lese en ok steampunk-bok, basert på Babbage-scenariet over. :)

 

Ja, jeg er fan av denne typen sci-fi / tenkte tidsepoker. :)

 

Forøvrig håper jeg at noen finner på å lage spill i noen av tidsepokene fra boka The Years of Rice and Salt:

Premisset er at svartedauen i middelalderen dreper nesten alle i vest-Europa, slik at resten av verdenshistorien blir preget av de erobrende kulturene fra asia. Boka skildrer en tenkt alternativ historie opp til vår tid basert på dette premisset. Veldig mange kule spill-settinger underveis! :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Trekker tilbake det tidligere innlegget mitt om Vietnam / WW2 er favorittepoken min; Jeg glemte jo helt cowboytiden! Definitivt den kuleste spill-settingen som finnes, men som få har klart å gjenskape på en spesielt nevneverdig måte. Unntatt kanskje Gun, som jeg likte veldig godt, men etter noen timer var det hele over!

Lenke til kommentar

Nytt forslag til Poll-Alternativer:

 

- Før Middelalderen

- Middelalderen

- Fantasy - Epoken (?)

- Romertiden

- 1700-1800 tallet

- Western

- WW1

- WW2

- Moderne tid

- Fremtid / Sci-Fi

 

En moderator kan jo slenge opp en poll hvis han/henne har lyst. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...