Xecuter Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hvis jeg starter maskinen min først får min maskin tildelt den offentlige IP-en: 85.xxx.xxx.xxx, mens alle andre maskiner får tildelt 10.0.0.x slik som routermodemet er satt opp. Dette skaper problemer når jeg skal ha tilgang til andre maskiner. Hvordan kan jeg ordne routermodemet slik at jeg _ikke_ får den offentlige IP-en? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Er maskinen din satt opp til automatisk å tildelt IP-adresse? Er routeren satt opp til å forwarde ekstren IP-adresse på en bestemt port evt mac-adresse? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Er maskinen din satt opp til automatisk å tildelt IP-adresse?Er routeren satt opp til å forwarde ekstren IP-adresse på en bestemt port evt mac-adresse? 6543939[/snapback] 1. Ja 2. Huh? Det virker som om det er den maskinen som starter først som får tildelt den offentlige IP-en. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Da er det mulig at den er satt opp til å gi ekstern ip til første enhet som kobler seg mot modemet. Hvordan har du koblet? EDIT: Har du fulgt denne veiledningen: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-546-ruter.html Endret 23. juli 2006 av PerB Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Takkers. Ser ut til å funke nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå