Gå til innhold

Hvilke av disse to DFI kortene...

Jumpern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg SLI-D, og er veldig fornøyd. DR versjonen av kortet er vel i bunn og grunn den samme, bare med ekstra tilleggsfunksjoner?

Ultra-D kortet har jo ikke SLI, som de andre kortene har, om dette har noe å bety for ditt valg.

Lenke til kommentar

Expert vs. Ultra-D

- expert har nf4 sli brikkesett når ultra-d benytter nf4 ultra (uten sli)

- bedre lyd på expert karajan audiomodule 8.1, u-D har standard 7.1 lyd

- expert har 8 s-ata porter på hovedkortet, u-D har 4

- jeg trur også at expert har flere fasers strømtilførsel til cpu en u-D (men er ikke sikker. Med flere faser får du stabilere spenning til prosessor.

- trur at overlag så klokker expert litt bedre :hmm:

- du får mer stæsj med i bundelen til expert, mer utstyr etc.

Så om du ska ha 2 skjermkort (i sli) nå eller noen gang i fremtiden, trenger du flere en 4 s-ata kontakter on board og vil ha bedre lyd så er expert valget!

Om disse sakene ikke er så viktige kan du jo kjøpe ultra-D.

Lenke til kommentar

Det høres kanskje ut som om Ultra-D kortet står veldig langt tilbake ekstrautstyrs-messig fra Expert kortet. Men det er et svært godt kort.

Jeg driver og bygger endel pcer for venner og familie o.l. Og har som oftest gått for dette Ultra-D kortet. Det er billig, svært OC vennlig og stabilt.

Skal jeg klage på noe så er det plasseringen av chipsetviften. Den er rett under enden av et eventuelt PCI-E skjermkort. Blir det varmt ute så har denne viften en tendens til å støye noe.

I denne sommervarmen så går min x2 3800 på 2800MHz, på luftkjølig.

Har aldri opplevd problemer med kortet. Spenningene som blir levert til RAM og CPU er svært nøyaktig og stabil. Har heller aldri følt nødvendigheten for 8 SATA og 8.1 lyd...

Edit: Ser ultra-d koster nesten 1200kr, men da jeg kjøpte det for en stund siden(tidlig i år) så betalte jeg 1050kr.

Lurer på hvor mye bedre CPU eller minne du får for de 600kr du sparer.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...