Gå til innhold

Har noen problemer med masse ting, er det noen av dere som k

Cycl0ps

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har lest en del på disse sidene og her om dagen så fant jeg et lite problem på pc'en og så har jeg sittet og prøvd og fikse dette problemet siden da. Men ingenting har hjulpet av det jeg har gjort.

Og problemet er at vel de fleste av de spillene jeg spiller har plutselig begynt og hakke siden jeg opptaderte de nye driverne til skjermkortet mitt.

Og jeg har en slik pc:

Asus A7v333 (motherboard)

MSI G4 mx 440 64 ddr tv-ot (Skjermkort)

Zalman cpu vifte (CNPS6000-Cu)

AMD Athlon xp 1800+ (Prosessor)

dvd-rom

266 ddr ram

40x Brenner

Isdn kort og netverkskort

60 GB ibm hardisk (Den funker som smurt den.. Hehe)

17 (nec skjerm, må ha ny..)

Så problemet begynte når jeg installerte nye skjermkortdrivere. Jeg har Direct x 8.1 og osv.. Men hvorfor har spill begynt og hakke. Jeg instalerte NOLF 1 og valgte at jeg skulle installere det på max kvalitet og også det spillet hakker. Hvorfor hakker alt?? Hva er det som skjer? Er det noen av dere som kan hjelpe meg?

Please.... Tusen takk..

Steven

[ Denne Melding var redigert av: Cycl0ps på 2002-10-18 16:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Prøv å installere nye drivere til skjermkortet ditt. Man vet aldri..

Bruk nvidia sine her:

http://www.nvidia.com

eller:

http://www.guru3d.com/files/detonator/ for andre uoffisielle nvidia-drivere.

Har du slått av Vsync?? Hvis ikke, gå inn på avanserte innstillinger for skjermkort. På OpenGL-innstillinger setter du Vertikal Sync til Alltid av.

Det burde nok hjelp stort på fps tenker jeg.

Lykke til!

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar

Vel jeg gjorde det men jeg syntes det hakket enda mere når jeg testet det på NOLF.. Jeg vet ikke om jeg har de nyeste driverne men jeg har driverne 3082. Jeg mener de er det nyeste. Men jeg har ikke internett på maskinen min så.. *Huff jeg må skaffe meg det* Kan det være noe med skjerminstillingene mine som er feil?

Jeg kan skrive opp alt:

32-bit /Farget kvalitet

PPT / instilling 96 ppt

60 Hertz på skjermen

Memory clock 405 Mhz

Coreclock 270 Mhz

Er det noe mer jeg skal skrive opp? Jeg er litt noob skjønner dere men "im showing progress"..

Hehe

Lenke til kommentar

De nyeste driverene er ikke nødvendigvis de beste.. Jeg kjører fremdeles 29.42 jeg! :smile:

Jeg regner med du ikke kjører anti-aliasing eller anisotropisk filtrering heller.

Hmm.. Kan det rett og slett bare være at skjermkortet ikke duger nok? Vet ikke sikkert, har ikke noen kjennskap til det kortet.. Men etter specs så burde det jo holde. Noen andre som vet kanskje?

Lenke til kommentar

Du sier ikke hva OS du kjører....

Skjermdriverne kan være litt vriene å bli kvitt skikkelig...

Om du kjører XP kan du jo lage et Restore Point nå, og gjenopprette et restore point lagd før du la inn de driverne..

På den måten får du iallefall testa om det er noe med drivere/software du har lagt inn eller om det er noe annet som har krølla seg..

er det like galt da, kan du jo alltids bare rulle frem til restore pointet du lagde nå og fortsette feilsøking...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-18 18:00, skrev Cycl0ps:

anti-aliasing eller anisotropisk filtrering ... Hva? Hva er det?? Hvordan ser man om man har av eller på det? Jeg sitter her med et gedigent spørsmål's tegn.

De innstillingene er på samme meny der du stiller Vsync. Bare kikk litt rundt der.. *Godt forklart* :smile:

Uansett, finner du dem, slå de av! Noe de allerede er tenker jeg nok..

Lenke til kommentar

Om ikke det blir i orden da...så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke vet hva som kan ha krølla seg...

Så lenge det funka før du la inn driverne så er det vel temmelig bankers at det er de som er synderen.

Så om det funker da, ville jeg anbefale deg å bare kjøre med de driverne eller prøve en annen versjon av driverne enn den du prøvde nå.

Det er også en sak som kalles "Detonator Destroyer" som visstnok skal fjerne alle rester av drivere, kan jo prøve den før du eventuelt oppgraderer driverne...

(Kan bli konflikt om ikke de gamle driverne er vekk når du innstallerer nye, selv om det alltid har gått greit for meg....)

En annen sak : Lukk alt av programmer, disable antivirus og slikt før du legger inn drivere av noe slag..

Lenke til kommentar

Quote:

De innstillingene er på samme meny der du stiller Vsync. Bare kikk litt rundt der.. *Godt forklart* :smile:

Uansett, finner du dem, slå de av! Noe de allerede er tenker jeg nok..

Hva!! Jeg har funnet en av de men du hadde vært til meget stor hjelp hvis du kunnet hjulpet meg litt mer og sagt hvor jeg skulle trykke for å komme frem til de instillingene jeg vil ha der. Slik som du nevnte.

Nå som jeg tok bort de nye driverne så fungerte det litt bedre men enda så er det noe som ikke er helt det samme som det var. Nå kom det et nvidia dings neders høyre rute ogsånn. hehe jeg vil gjærne fjerne den og.. HEhe..

Lenke til kommentar

Quote:

Det er også en sak som kalles "Detonator Destroyer" som visstnok skal fjerne alle rester av drivere, kan jo prøve den før du eventuelt oppgraderer driverne...

(Kan bli konflikt om ikke de gamle driverne er vekk når du innstallerer nye, selv om det alltid har gått greit for meg....)

En annen sak : Lukk alt av programmer, disable antivirus og slikt før du legger inn drivere av noe slag..

Og men hvordan disablere jeg antivirus egentlig.. Jeg fatter ikke. Men det har ikke vært oppe mens jeg har installert driverne. Men detonator Destroyer hvor får jeg tak i det?

Irriterer meg at ikke har internett på pc'en min å fy fillern... Huff og huff..

Noen andre som kan hjelpe eg eller? Jeg kan gjørne skrive opp alt bare jeg får det i orden igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

Joda det ser bra ut det.

Og når det gjelder ID: 10 så gjør slik:

Høyreklikk skrivebord-> Egenskaper-> Innstillinger-> Avansert-> GeForce MX440(tror jeg)->Flere egenskaper.

Her kommer du inn på konfigurasjon av selve kortet. Det er også her du stiller de forskjellige variabler.

Feks Anti-aliasing. Trykk på menyen "Innstillinger for 3D-anti-aliasing" og velg deretter "Av (ingen anti-aliasing)".

For å slå av Anisotropisk filtrering (AF) går du inn på menyen "OpenGL-innstillinger" og setter AF til "Deaktivert".

Det derre lille ikonet du snakka om nede i hjørnet skrus av i "Skrivebordsverktøy" i samme hovedmeny som jeg beskrev over. Bare ta vekk huken ved QuikTweak-ikon.

Som han duden Erra i post 9 sa, er Detonator Destroyer en måte å bli kvitt driverene dine på. Bare husk og starte i Sikkerhetsmodus! Hvordan få tak i? Se om kamerat kan laste det ned og kaste det inn på en diskett eller noe.

Utover dette klarer ikke jeg og hjelpe mer. Nå er jeg trøtt og vil legge meg. Skal på elgjakt i morgen! :grin:

-Jan Ivar-

Ps! Det hadde vært intressant å fått vite hva du fikk i score på 3dMark 2001 Se. Se om du kan få tak i det programmet på en eller annen måte..

Lenke til kommentar

OK jeg skal teste alt. Så poster jeg det opp om det funker eller ikke. Men tusen takk alle sammen for all hjelpen, men jeg vet ikke om det har hjulpet noe sørlig men takk i allfall. Dere har svart fort og har gått in for å hjelpe meg og det er veldig positivt. Tusen takk..

Mvh Steven

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt backup av alle viktige filer og formatert Windows. Ihvertfall hvis ingen av de øvrige rådene hjelper.

Ingenting som er bedre enn en "fresh start", og hvis det fremdeles, etter å ha lagt inn alt pånytt, hakker, ville det være meeeget besynderlig :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-10-18 18:00, skrev Cycl0ps:

anti-aliasing eller anisotropisk filtrering ... Hva? Hva er det??

Anti-Aliasing (1x-6x (6x kun på radeon 9?00)) får streker til å være mer jevnere og mimndre hakkete, f.eks folk får rundt hode istedet for trekanta. (veldig overdrevent men du forstår?)

Anisotropisk Filtering (1x-16x)(tror jeg) får flater til å bli tydeligere, klarere, skarpere osv.. eller noe slikt..er ikke 100% god på å forklare ting..noe du sikkert skjønner.

disse kan man stille inn på forskjellige grader, f.eks 16xAF(anisotropisk filtering) ser bedre ut, men krever mye mer ressurerser fra systemet enn 2xAF. samme med AntiAliasing

FSAA=Full Screen Anti Aliasing

AF=Anisotropisk Filtering

håper dette klarte litt opp i ting :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-11-02 00:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...