noline Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Etter at jeg oppdaterte firmwaren på mitt speedtouch 546 modem kommer jeg meg ikke på internett. Har telenor internet . Lastet ned firmwaren fra http://www.speedtouch.nl/downloads/5x6_Upgrade_R6105.exe. Har konfigurert dett opp på nytt med PPPoE og [email protected] og passord men kommer meg ikke på nett (det lyser rødt på internet på modemet). Regner med at det er på grunn av firmwaren. Noen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Lampen "INTERNETT" paa 546i indikererer login/trafikk over pppoe. Hvis du har gal info eller mangler informasjon, vil denne lyse roedt. Ring TN og hoer om b/p for pppoe, saa loeser nok det problemet seg. EDIT: Fint jeg leste gjennom hele posten din foer jeg postet, da du sier akkurat det samme som meg Endret 23. juli 2006 av pebkac Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Du har fulgt instruksene på: http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...on_oppsett.html eller denne: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-546-ruter.html Lenke til kommentar
noline Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 har rett brukernavn og passord. Kommer på nett når jeg bruker mine gamle modem (jensen eller Zyexel) og sparklan trådløst ruter, men vil heller bruke speedtouch modemet pga av QoS Har fulgt instruksene på http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...on_oppsett.html og http://www.online.no/kundeservice uten at det hjalp. Har hatt kontakt med TN uten å bli noe klokere Lenke til kommentar
bruspulver Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Sjekk verdien på VPI.VCI. Denne burde være 8.35. Står den til noe annet kan det hindre pålogging. Du finner det under «Broadband Connection > Internet Services > Internet > Details» på standard Telenor firmware. Regner med det er på samme sted med din firmware. Lenke til kommentar
noline Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Det er den verdien eg har brukt Lenke til kommentar
noline Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Prøv med 0.100. 6549820[/snapback] Takk, nå funker det Lenke til kommentar
noline Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Det viser seg at IP telefonen ikke virker nå når jeg bruker speedtouch modemet. Kobler jeg tilbake til mitt gamle modem/ruter virker den fint. Har prøvd å resete Boksen til telefonen (TECOM GW10000ST) uten at det hjalp. Den får ip adr. Noen tips Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Hei! Lyser SIP på ATAen? Er vel generelt ikke å anbefale at du oppdatererfirmvaren på 546T, da Ten står for telenor og firmvaren er tilpasset telenor... Men når du kjører easy setup på modemet får du et valg ang SIP-ALG. Denne må stå som "inactive" Hvis du har en trådløs router, kan den ikke stå i noen av portene på modemet, da må den stå i lan/pc på ATA Endret 24. juli 2006 av jo-kris Lenke til kommentar
noline Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Det viser seg at IP telefonen ikke virker nå når jeg bruker speedtouch modemet. Kobler jeg tilbake til mitt gamle modem/ruter virker den fint. Har prøvd å resete Boksen til telefonen (TECOM GW10000ST) uten at det hjalp. Den får ip adr. Noen tips 6550417[/snapback] Satte "Assign the public IP address of a connection to a device" til ip telefoni devicen så virket det, men det skal vel ikke være nødvendig?? Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ville trodd at porten på DSLAM stod til autodetect på vpi/vci, men så er det jo tn og dems utstyr da. Merkelig hvis du fikk sync på 8.35, men at den ikke logget på pppoe, slik du beskrev. Lenke til kommentar
noline Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Hei! Lyser SIP på ATAen? Er vel generelt ikke å anbefale at du oppdatererfirmvaren på 546T, da Ten står for telenor og firmvaren er tilpasset telenor... Men når du kjører easy setup på modemet får du et valg ang SIP-ALG. Denne må stå som "inactive" Hvis du har en trådløs router, kan den ikke stå i noen av portene på modemet, da må den stå i lan/pc på ATA 6550476[/snapback] Får ikke opp SIP-ALG valget når jeg kjører easy setup. SIP lyser på ATAen . Har ikke koblet til noe trådløst nå. Venter til alt annet virker skikkelig. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 hmm, mulig at det har noe med at du har oppdatert firmwaren... men hvis den funker nå så er d jo ikke så farlig Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ville trodd at porten på DSLAM stod til autodetect på vpi/vci, men så er det jo tn og dems utstyr da. Merkelig hvis du fikk sync på 8.35, men at den ikke logget på pppoe, slik du beskrev. 6550915[/snapback] Sync får du uansett svjv verdier, Telenor bruker stort sett 8/35 men på endel eldre Nokia-DSLAm så er det 0/100. Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei! Lyser SIP på ATAen? Er vel generelt ikke å anbefale at du oppdatererfirmvaren på 546T, da Ten står for telenor og firmvaren er tilpasset telenor... Men når du kjører easy setup på modemet får du et valg ang SIP-ALG. Denne må stå som "inactive" Hvis du har en trådløs router, kan den ikke stå i noen av portene på modemet, da må den stå i lan/pc på ATA 6550476[/snapback] Får ikke opp SIP-ALG valget når jeg kjører easy setup. SIP lyser på ATAen . Har ikke koblet til noe trådløst nå. Venter til alt annet virker skikkelig. 6551122[/snapback] Når en oppgraderer software på en Speedtouch så tar den vare på den forrige konfigurasjnoen du hadde. Hvis du ikke hardwareresetter (med knappen bak) eller kjører easy-setup etter du har oppgradert. Grunnen til at du ikke får valget om SIP-alg i easy-setup den nye firmwaren er at dette er en template som Telenor har lagt inn på sine ST546T med firmware R5.3.3.4 Fortvil ikke. Det er mulig å løse dette i telnet. Du kan slå av SIP alg i telnet med "connections unbind application=SIP port=5060" Men egentlig skal ikke dette være nødvendig i og med at Telenor har valgt å kjøre sin SIP-trafikk i port 5061 nettopp pga. all den Speedtouch 510i som er ute på markeddet med SIP allg aktiv på port 5060. Det som antagelig gjør at du ikke får det til er at du må ha en binding CONE på port 3478 og 3479 i telnet er dette: connection bind application=CONE(UDP) port=3478 connection bind application=CONE(UDP) port=3479 skriv "saveall" for å lagre det du har gjort. Ta strømmen på Tecom-boksen og sett den i igjen. Hvis du har gjort en "Assign the public IP" til Tecom så anbefaler jeg at du resetter modmet, kobler det opp igjen og gjør telnet-kommandoene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå