Peer6548 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei. Har lagt merke til at på kvitteringen min fra der jeg kjøpte telefonen min er det merket. Kunden er informert om forsikring. Det samme har jeg oppdaget i flere foretninger, og jeg vet at selger informerte meg om akkurat dette med forsikring. Mitt spørsmål er da. Er Selger pliktig til å informere om forskikring? Uansett vilken foretning det gjelder. Takker for alle svar Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 De er ikke pålagt. Men ved denne påskriften unngår de kunder som etterpå hevder de trodde de var forsikret. Lenke til kommentar
Peer6548 Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 De er ikke pålagt. Men ved denne påskriften unngår de kunder som etterpå hevder de trodde de var forsikret. 6543293[/snapback] Okei:) takker Lenke til kommentar
geokri Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 ja også er forsikring noe som butikkene tjener mye penger på, og ledelsen pusher på at alle skal spørres om forsikring, slik kan dem enkelt sjekke om alle er spurt om de skal ha forsikring Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Tidligere hadde (noen?) Elkjøp-butikker en regel om at de som ikke ble spurt om forsikring skulle få den gratis. Tror ikke dette praktiseres lenger, i hvert fall ikke hos oss. I tillegg er det greit å skrive på at kunden er informert slik at de ikke etterpå klager på å ikke være informert. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Dem tar faktisk betalt for å informere deg om forsikring... ihvertfall Elkjøp. Holdt på å gå i bakken da jeg så kvitteringa da jeg handla to el-artikler der for litt siden. Riktignok ikke mer enn 10 øre pr artikkel, men alikevel da? Syntes det blir for tåpelig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Gurgle: Det har rett og slett med det systemet elkjøp (og andre el-butikker) benytter seg av - det er ikke mulig å få inn en varekode eller linje i systemet uten å gi den en pris . Så det ser teit ut - ja, men sånn går det med det systemet som brukes. Forøvrig er grunnen at kunden ikke skal komme tilbake og hevde at han trodde han hadde forsikring, og skape en sak ut av det. Det fører til bedre kundebehandling å ha dette med på kvitteringen - da forvirringen minskes . Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Gurgle: Det har rett og slett med det systemet elkjøp (og andre el-butikker) benytter seg av - det er ikke mulig å få inn en varekode eller linje i systemet uten å gi den en pris . Så det ser teit ut - ja, men sånn går det med det systemet som brukes. Forøvrig er grunnen at kunden ikke skal komme tilbake og hevde at han trodde han hadde forsikring, og skape en sak ut av det. Det fører til bedre kundebehandling å ha dette med på kvitteringen - da forvirringen minskes . 6548737[/snapback] Hehe, jada. Er fullstendig klar over hvorfor det er sånn, men det bare ser så hima dumt ut. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Dem tar faktisk betalt for å informere deg om forsikring... ihvertfall Elkjøp. Holdt på å gå i bakken da jeg så kvitteringa da jeg handla to el-artikler der for litt siden. Riktignok ikke mer enn 10 øre pr artikkel, men alikevel da? Syntes det blir for tåpelig. 6546107[/snapback] jobbet på elkjøp for noen år siden, men er mulig at dette stemmer, men ble ikke det avrundet til nærmeste krone på sluttlinja ? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) jobbet på elkjøp for noen år siden, men er mulig at dette stemmer, men ble ikke det avrundet til nærmeste krone på sluttlinja ? 6552316[/snapback] Jo det blir tatt -0.1 i øreavrunding. Det samme gjelder alle mobilabonnement. Endret 25. juli 2006 av oro2 Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Gurgle: Det har rett og slett med det systemet elkjøp (og andre el-butikker) benytter seg av - det er ikke mulig å få inn en varekode eller linje i systemet uten å gi den en pris . Regner med dere bruker el-guide ? (det gjør ihvertfall den lokale elkjøp-forretningen...) Hos oss har vi ikke dette "problemet", men uansett gjør det vel ingen forskjell for kunden.. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har sjekket nå. Varekoder om informering av diverse ting har ingen pris. Det er kun varekoder med kostpris som har det, som abonnementer (og varer selvsagt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå