kadett Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Tar spørsmål etterhvert som jeg kommer over problemer tenker jeg. Er det noen som har en center kommando som funker i alle nettlesere? Tenker da på en kommando for og senterere skrift og slikt. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Kommer ann på, kan du CSS? Lenke til kommentar
kadett Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Nei jeg har ikke prøvd det så mye enda, vil prøve og "mestre" html først tenkte jeg og gå videre derfra. Er det ikke noen kommandoer som funker i html da? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Vel, siden du skal sentrere teksten, går det ikke med ren HTML. HTML er kun innhold, det å sentrere teksten er noe utseendetmessig, som håndteres via CSS. Så når du kan HTML greit, kan jeg si deg hvordan du senterer den teksten du vil Lenke til kommentar
kadett Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Vel, siden du skal sentrere teksten, går det ikke med ren HTML. HTML er kun innhold, det å sentrere teksten er noe utseendetmessig, som håndteres via CSS. Så når du kan HTML greit, kan jeg si deg hvordan du senterer den teksten du vil 6543068[/snapback] Da tror jeg du bare kan prøve og fortelle meg det med en gang egentlig så får jeg se om jeg får noe utav det Lenke til kommentar
rønning Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Du lager en <div> der du skal ha innholdet på siden. La oss kalle <div>'en wrap. HTML blir som følger <div id="wrap"> innholdet som skal sentreres her </div> Får å fikse at denne <div>'en blir midtstilt lager du deg en .css-fil og skriver dette: div#wrap { margin: 0 auto; } .css-filen kan vi kalle stil.css Så skriver du dette mellom <head> og </head> <link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css"> I dette tilfellet må du passe på at .html-filen og .css-filen ligger i samme mappe Endret 23. juli 2006 av rønning Lenke til kommentar
kadett Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Kan jeg bruke notisblokk og lagre filen som css, akkurat som at jeg kan bruke notisblokk og lagre filen som html? Edit: det gikk fint ann fant jeg ut Skjønte ikke helt hva du mente her nå, kan du skrive koden som jeg da skal sitte gjenn med på html arket? Endret 23. juli 2006 av kadett Lenke til kommentar
kadett Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Ingen som har svar på dette?? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"> <html lang="no"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stil.css" media="all"> <title>min tittel her ja</title> </head> <body> <div id="wrap"> innholdet som skal sentreres her </div> </body> </html> Endret 24. juli 2006 av orsus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå