Patience Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg bruker et helt nydelig program til å holde rede på mine passord. Men det trenger .NET Framework for å fungere. Er dette en ulempe eller fins det fordeler? På jobb feks er ikke .NET Framework installert.. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hva mener du? Det er en ulempe dersom du ikke har rammeverket installert, ja. Fordeler og ulemper er for det meste knyttet til programmeringen (hva .NET kan tilby, evt. ulemper med ytelse, ect.), og har således lite å si for sluttbrukeren, om en ser bort fra at en må ha rammeverket installert. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Er det jeg mener.. Man må liksom slepe rundt på .net på alle maskiner programmet skal installeres på ,-) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Poenget er jo at .NET kan inkluderes i Installer, da blir jo det gjort i et. Men når det kommer til sikkerhet så er jeg i tvil. Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Men når det kommer til sikkerhet så er jeg i tvil. 6543949[/snapback] Hvorfor det? .net bruker de vanlige krypteringsalgoritmene - MS har ikke forsøkt å finne opp noe nytt hjul her. Hadde de gjort det, hadde de helt sikkert blitt beskyldt for å ha lagt inn backdoors slik at de kan dekryptere alle data. Om programmet til OP bruker .nets krypertingsklasser, vet jeg naturligvis ikke. Det er altfor lett å tro at noe ikke finnes i rammeverket, så du implementerer DES eller lignende selv. Men gjør en slurvefeil... Eller enda verre, finner på en ultrahemmelig algoritme. - grå - Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 KeePass er kanskje et alternativ. Trenger ikke installeres engang, så man kan ha det med på en USB stick. http://keepass.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Windows serien vil jo fra og med Vista inkludere .NET Framework/CLR 2.0, så jeg ser ingen grunn til å være bekymret for akkurat det. Selv skal jeg ikke oppgradere til Vista på et par år, tenker jeg. Om Microsoft holder hva de lover, har de vel i løpet av den tiden allerede spyttet ut et Vista 2nd generation.. he, he. (og Peter Jackson blir kåret til verdens mest sexy mann) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 I tillegg kan jeg jo nevne at gtk# og Mono er blitt akseptert av GNOME(en av to ledende skrivebordsmiljøer under *nix); og vil altså følge med. Så da har du .net tilgjenglig på linux òg http://mail.gnome.org/archives/devel-annou...t/msg00000.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå