Gå til innhold

Programmer i .NET Framework; ulempe eller fordel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du? Det er en ulempe dersom du ikke har rammeverket installert, ja. :tease:

Fordeler og ulemper er for det meste knyttet til programmeringen (hva .NET kan tilby, evt. ulemper med ytelse, ect.), og har således lite å si for sluttbrukeren, om en ser bort fra at en må ha rammeverket installert.

Lenke til kommentar
Men når det kommer til sikkerhet så er jeg i tvil.  :p

6543949[/snapback]

Hvorfor det?

.net bruker de vanlige krypteringsalgoritmene - MS har ikke forsøkt å finne opp noe nytt hjul her. Hadde de gjort det, hadde de helt sikkert blitt beskyldt for å ha lagt inn backdoors slik at de kan dekryptere alle data.

Om programmet til OP bruker .nets krypertingsklasser, vet jeg naturligvis ikke. Det er altfor lett å tro at noe ikke finnes i rammeverket, så du implementerer DES eller lignende selv. Men gjør en slurvefeil... Eller enda verre, finner på en ultrahemmelig algoritme.

- grå -

Lenke til kommentar

Windows serien vil jo fra og med Vista inkludere .NET Framework/CLR 2.0, så jeg ser ingen grunn til å være bekymret for akkurat det. Selv skal jeg ikke oppgradere til Vista på et par år, tenker jeg. Om Microsoft holder hva de lover, har de vel i løpet av den tiden allerede spyttet ut et Vista 2nd generation.. he, he.

(og Peter Jackson blir kåret til verdens mest sexy mann)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...