McMuffin Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Har et gammelt Sony Video 8 Handycam CCD-TR75E, og ca 15 tilhørende kassetter med film. Disse har jeg lyst til å overføre til PC'en og der redigere dem. Problemet er at kameraet er såpass gammelt at det ikke støtter USB eller FireWire. Jeg har hørt at bla. Leadtek produserer PCI - kort som muliggjør denne overføringen, men finnes det tilsvarende løsninger for en laptop? Håper på snarlig hjelp Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Du kan anten prøve å få tak i eit Digital8-kamera som støtter Video8-kassettar (det vil då ha firewire, som kan brukast til overføringa), eller kanskje det fungerer med ein slik. Komplett har fleire liknande produkt. Du kopler då kamera til boksen, og boksen til PC med USB eller firewire (alt etter kva modell det er), og so kan du overføre på vanleg måte, slik eg har forstått det. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Ser ut til å være akkurat det jeg er på jakt etter. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå