Gå til innhold

Hva ville vært ditt drømmeband?


Chriztar

Anbefalte innlegg

Skrikende vokal? Han er ikke bra når han er forkjøla (hør på Live Tokyo and you know what I mean), men når han er frisk er da vokalen kul?

Det er en klar forskjell på kul og bra...

6622048[/snapback]

Mente kul og bra.

6622317[/snapback]

At han er kul, kan du så mene, men at han er bra? Fyren synger jo direkte falskt på en god del sanger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrikende vokal? Han er ikke bra når han er forkjøla (hør på Live Tokyo and you know what I mean), men når han er frisk er da vokalen kul?

Det er en klar forskjell på kul og bra...

6622048[/snapback]

Mente kul og bra.

6622317[/snapback]

At han er kul, kan du så mene, men at han er bra? Fyren synger jo direkte falskt på en god del sanger.

6622419[/snapback]

Det er din, riktignok absurde, mening.

 

Jeg synes han er bra, og det gjør mange andre og.. Live with it.

 

Jeg er litt enig med deg, han synger dårligere på noen sanger, og andre bra.. Men hvem synger alle sanger bra? Direkte falskt? :roll:

Lenke til kommentar
En kan si mye negativt om Axl, men jeg synes han får litt vel mye drittslengning på det forumet her. Han har en spesiell stemme, han synger sjelden falskt. Mannen har vært med på mye bra musikk, som f.eks Civil War som er en av mine absolutte favoritter.

6622805[/snapback]

Han synger falskt jo, og på de sangene han faktisk synger rent på, presser han stemmen sin så sykt at det høres ut som om han er på driteren. Menmen, folk har forskjellig musikksmak, noen liker vokalister som synger jævelig, Axl Rose og Chris Martin, andre missliker dem. :)

Lenke til kommentar
Jeg gir da faen i hvor gode artistene er til å synge live hvis opptakene ikke er live. Sitter ikke og tenker at "jo, dette var en bra sang, men den effektpedalen gjør at det ikke egentlig er så bra", eller at "distortion på vokalen gjør jo sangen blir bedre, men det er jo ikke naturlig, ergo er det crap."

6624453[/snapback]

Vel, om en vokalist ikke klarer å synge bra live, er ikke vokalisten god.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Musikk er ikke bare laget for å spilles inn, og deretter spilles av (les: playback) ved alle store, viktige konserter. Dessverre er mye musikk slik i dag. Kanskje det er derfor jeg hører på marginalt nytt materiale?

 

Musikk er en kommunikasjonsmåte. Når man ikke klarer å kommunisere uansett tid, er man ikke musiker. Enkelt og greit.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Musikk er ikke bare laget for å spilles inn, og deretter spilles av (les: playback) ved alle store, viktige konserter. Dessverre er mye musikk slik i dag. Kanskje det er derfor jeg hører på marginalt nytt materiale?

 

Musikk er en kommunikasjonsmåte. Når man ikke klarer å kommunisere uansett tid, er man ikke musiker. Enkelt og greit.

6624793[/snapback]

 

Du roter.

Lenke til kommentar
kort

6624453[/snapback]

Vel, om en vokalist ikke klarer å synge bra live, er ikke vokalisten god.

6624714[/snapback]

Ja, enig.. Og siden Axl synger bra live, så må han være god :)

 

Noen ganger sjangler han, men hvem gjør ikke det? Jeg sier ikke at det er greit, men som oftest synger han bra live.. "Suck on that"..

 

En kan si mye negativt om Axl, men jeg synes han får litt vel mye drittslengning på det forumet her. Han har en spesiell stemme, han synger sjelden falskt. Mannen har vært med på mye bra musikk, som f.eks Civil War som er en av mine absolutte favoritter.

6622805[/snapback]

Han synger falskt jo, og på de sangene han faktisk synger rent på, presser han stemmen sin så sykt at det høres ut som om han er på driteren. Menmen, folk har forskjellig musikksmak, noen liker vokalister som synger jævelig, Axl Rose og Chris Martin, andre missliker dem. :)

6622983[/snapback]

1. Han synger ikke falskt.

2. Nei? Han presser stemmen litt, men herregud :roll::nei:

3. Liker vokalister som synger jævlig? Jeg liker ikke vokalister som synger jævlig, men liker Axl. Jeg misliker derimot slike tullinger som deg som påstår alt mulig dirtt :roll:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Britney synger kanskje falskt live, men på plate låter det riktig så pent. Da må hun jo være flink å synge?

6624378[/snapback]

Det høres ikke riktig så pent ut på plantene til britney. :)

 

Poenget er det at Axl ikke synger så falskt. Har sett opptak fra gamle videokasetter og han sangt virkelig ikke falskt da. Om han gjør det nå, vet jeg ingenting om og det bryr meg egentlig langt nede på snabelen.

Lenke til kommentar
3. Liker vokalister som synger jævlig? Jeg liker ikke vokalister som synger jævlig, men liker Axl. Jeg misliker derimot slike tullinger som deg som påstår alt mulig dirtt  :roll:

Så vidt jeg ser det har jeg bare påstått at Axl Rose ikke fortjener å bli sett på som en god vokalist, da han til tider synger ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar
Ja, enig.. Og siden Axl synger bra live, så må han være god :)

 

Noen ganger sjangler han, men hvem gjør ikke det? Jeg sier ikke at det er greit, men som oftest synger han bra live.. "Suck on that"..

Du kan da ikke mene at Axl synger rent live? :dontgetit:

6627505[/snapback]

Jo, det mener jeg. Hva er så rart med det? :dontgetit::dontgetit:

 

3. Liker vokalister som synger jævlig? Jeg liker ikke vokalister som synger jævlig, men liker Axl. Jeg misliker derimot slike tullinger som deg som påstår alt mulig dirtt  :roll:

Så vidt jeg ser det har jeg bare påstått at Axl Rose ikke fortjener å bli sett på som en god vokalist, da han til tider synger ekstremt dårlig.

6627715[/snapback]

Correction: Sjeldent..

 

Og at han synger litt dårlig noen ganger gjør han ikke til noen dårlig vokalist..

 

Jaja, din mening og min mening..

Lenke til kommentar
Musikk er ikke bare laget for å spilles inn, og deretter spilles av (les: playback) ved alle store, viktige konserter. Dessverre er mye musikk slik i dag. Kanskje det er derfor jeg hører på marginalt nytt materiale?

 

Musikk er en kommunikasjonsmåte. Når man ikke klarer å kommunisere uansett tid, er man ikke musiker. Enkelt og greit.

6624793[/snapback]

 

Du roter.

6625116[/snapback]

Nei. Jeg står for det jeg har skrevet. Jeg liker ikke artister som ikke klarer det de "visstnok" skal ha laget.

Lenke til kommentar

Jeg hørte nettopp på studioinnspillingene til to av de mest kjente sangene til Guns N' Roses, Knockin' on Heaven's Door (riktignok cover) og Don't Cry. Verre gnåling skal du faktisk lete lenge etter, og jo, han synger også i disse sangene falskt, og når han "treffer" tonen er det atter gnåling.

 

Don't Cry er riktignok ikke så altfor gale, men når sangen blir rockete så klarer ikke Axl å synge rent (i den grad du kan kalle det rent i utgangspunktet)Knockin' on Heaven's Door har ellendig vokalprestasjon hele veien.

 

At Axl prøver å copiere Plant er ganske så åpenlyst, men sistnevnte er faktisk en del bedre.

 

Et band som kanskje kan falle i smak om du liker vokalen til Axl Rose er The Shaggs, da de ligger på ca. samme nivå teknisk.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...