nadz79 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg har et lite spørsmål (påstand?). 07.10 bestilte jeg en Inspiron 8200 med ryggsekk for 23.500 NOK (spesifikasjonen er ubetydelig). Jeg fikk da opplyst at maskinen skulle leveres 17.10. Når jeg i dag sjekker Dell.no sin ordrestatus viser det seg at enkelte deler er forsinket og at de ikke vil kunne levere maskinen før 28.10. (3 ukers levering). Når jeg i dag (18.07.2002) sjekker Dell.no sin salgsside og setter opp samme spesifikasjon av deler på en identisk maskin får jeg den opp for 2000 NOK rimeligere. Har jeg her krav på avslag i prisen da jeg enda ikke har mottatt den, men betalt den? Er dette noe for forbrukerrådet og muligens tv2 hjelper deg? Det kan jo sammenlignes med reportasjen TV2 Hjelper deg hadde om XBOX kjøpere ( ref artikkel http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/akt...articleID=73168 , se under "prissjokk") Hva bør jeg gjøre? Hvis noen har noen gode ideer hadde jeg satt pris på meninger! Post på forum eller send meg e-mail: [email protected] Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Har du prøvd å kontakte Dell? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Grunnen for avslag i pris, er fordi at Dell lanserer forskjellige tilbud vær måned. PRisen kan derfor variere, i tillegg bør du se på disse forskjellige ferdig egendefinerte pakker. Og husk at det nytter ikke å se 1 mnd etter at du har kjøpt pcen, og sammenligne pris da. PRisen går hele tida nedover.. Har kjøpt en dell insp 8200 selv, og pga at rammen er på tilbud 50%, koster maskina 2000 kroner mindre.. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Du kan jo sende den tilbake når du får den da... Returretten lenge leve.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Lol.. Dell, venta på deler i 8 dager, 2 dager tok å å produsere, ETA 8 dager.. Eta 8 dager har enda ikk gått Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 18:49, skrev erlber:Du kan jo sende den tilbake når du får den da... Returretten lenge leve.. Husk at det er unntak for angrerett ved tilvirkningskjøp. Altså hvis pc'en blir bygget etter bestillte spesifikasjoner. Da kan det bli dyrt å returnere den. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Joa, men likevel. Skal man virkelig ri paragrafer her, så har vel Dell allerede brukt avtalen ved at leveringa er forsinket. Nå har ikke jeg lest vilkårene for å bestille fra Dell, men forsinkelse vil kunne sees på som en mangel med varen i kjøpsloven og da står Dell enda svakere. Uansett så blir det enda dyrere for Dell om han bare leverer den tilbake på F... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hei! Er ikke alltid det tar lenger tid selvom status på Dell sine sider sier det. Min ETA ble øket fra 2 til 3 uker, men jeg fikk den etter 2 uker allikevel.. Uansett tror jeg ikke Dell har brutt noen leveringstider, har ikke sett noe sted at de garanterer leveringstiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå