Espein Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hva er det beste anlegget man gå få til 5 høvdinger? Har litt lyst å skaffe meg en såkalt hifi anlegg, for lyden i det er så mye bedre enn data høytalere osv. Har sett litt rundt på brukt, å jeg har ikke den største peilinga på hva som er bra og hva som er max-dritt.. Har jo sett noen på FINN, noen som kan annbefale noe til meg da? Vet om man skal ha det beste må man ut med mye cash, men det er ikke det jeg er ute etter. Tenker jo da på forsterker, center, bak, foran, etc. Takk Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Du bør vel starte med å kjøpe forsterker og fronthøyttalere, og heller bygge videre etterhvert om du har stramt budsjett. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Noen som har et brukt anlegg å annbefale? Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) følg med på avtorget, pleier dukke opp noe bra der innimellom. Full surround blir vanskelig til bare 5000, men kjøp forsterkeren og fronthøyttalerne så er du gpdt igang et par forslag: forsterker: - Pioneer VSX 915 K - H/K AVR 235 - Onkyo TX-DS595 høyttalere: - Proson Reality 63 MK II (disse kan du nok prute endel på ettersom nyprisen har falt veldig. får de vel for 3-3500,- ny nå.) - JMlab Chorus 715 - Dali Blue 6006 Endret 24. juli 2006 av phax Lenke til kommentar
Espein Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) følg med på avtorget, pleier dukke opp noe bra der innimellom. Full surround blir vanskelig til bare 5000, men kjøp forsterkeren og fronthøyttalerne så er du gpdt igang et par forslag: forsterker: - Pioneer VSX 915 K - H/K AVR 235 - Onkyo TX-DS595 høyttalere: - Proson Reality 63 MK II (disse kan du nok prute endel på ettersom nyprisen har falt veldig. får de vel for 3-3500,- ny nå.) - JMlab Chorus 715 - Dali Blue 6006 6547315[/snapback] Takk Er Pioneer VSX 915 K og JMlab Chorus 715 en god start på et (L)ydelig liv? :!: Endret 24. juli 2006 av Ludacris Lenke til kommentar
Espein Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Absolutt en fin start. 6548669[/snapback] Så det beste er å bygge seg opp altså? Hva skal man gå til innkjøp med etter forsterker og front høytalere? center? bak? sub? Kan ikke så mye om det, men vet man ikke skal klusse seg opp i watt hele tiden, men om man kjøper en subwoofer på f.eks 200w, og forsterkeren har bare utganger på 100w, får man ikke max effekt da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 en sub er somregel aktiv, dvs at den har en egen integrert forsterker, og det er den watt'n som er oppgitt. effekten på forsterkeren har ingenting og si her, du trekker bare en signalkabel fra surroundforsterkeren til sub'n sin innebygde forsterker. hva du kjøper først blir litt opptil deg, men kjøp hvertfall center før bakhøyttalere. og sub når du måtte føle for det. Er du ute etter en billig men god sub så kan jeg anbefale deg og ta en titt på XTZ 99 W12. Gir veldig mye for penga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå