Dusken Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei jeg prøvde et program med navn "Motherboard Monitor" for å finne ut av prosessor temperaturen min. Da jeg hadde installert programmet kom det opp advarsel om 127 Celsius på CPUen noe jeg vet er EXTREMT høyt! har en AMD Athlon 4000+ 2.4 GHz s939 prosessor med orginal vifte Alle spill går helt fint og det er ikke noe som går tregt. Er det dette programmet som lyver eller er virkelig prosessoren min så varm? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Det er nok heilt klart programmet. Den prosessoren skal ikkje utvikle så mykje varme, og viss temperaturen hadde vore så høg så hadde du nok ikkje fått brukt PC-en som normalt. Men, desse integrerte sensorane er kjende for å vere notorisk upålitelege. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 godt å høre. Nå ble jeg lettet. Anbefaler du noen programmer som jeg kan finne ut av prosessor temp. en? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 127 er temperaturen som blir oppgitt når programmet ikkje finner ein sensor på den kanalen. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Tja, uansett kva program du har så les dei frå same temperatursensor, så dei vil vise like feil. Du vil nok få eit mykje betre resultat med ein korrekt montert ekstern temperatursensor. Desse brukast ofte i samband med digitale viftestyringar, slik som til dømes Hardcano-serien til Thermaltake. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 takk for opplysningen. da trenger jeg ikke være redd for det mer. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Tja, uansett kva program du har så les dei frå same temperatursensor, så dei vil vise like feil. Du vil nok få eit mykje betre resultat med ein korrekt montert ekstern temperatursensor. Desse brukast ofte i samband med digitale viftestyringar, slik som til dømes Hardcano-serien til Thermaltake. 6542519[/snapback] Selve temperatursensoren ligger i CPU, så den er det ikke noe feil med rent teknisk, da den er lik på alle prosessorer i en serie. Det som ofte er problemet er feilkalibrerte BIOSer, eller software som leser av fra feil kanaler el. En kan som oftest finne rekalibrerte BIOSer på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Seier du det? Eg trudde sensoren låg i sokkelen, eg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå