fabio Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hvordan kan jeg ha begge pc'ene koblet opp mot hverandre og internett samtidig ? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Kjøp en bredbåndsrouter, for eksempel D-Link 604, 804 eller lignende. Det er det letteste synes nå jeg Lenke til kommentar
sete Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 nope! har du internett via kabel kan du enten bruke en hub eller switch med uplink. Jeg brukte først en hub og nå har jeg en switch :smile: Lenke til kommentar
fabio Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Takk for tipsene Er det vanskelig å få det siste forslaget til å funke ? krever det en hel del programmer eller innstillinger ? Lenke til kommentar
fluid_ Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Kabelmodem til uplink på hub, pc 1 og 2 til port 2 og 3 på huben/switchen. Sett på motta ip-adresse automatisk i windows. Hurra, delt internett. Lenke til kommentar
sete Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 det eneste du trenger er å installere protocoller og kjøre wizard for nettverk i XP. Men hvis du har telenor avidi internett vil det nok fungere å bruke en hub/switch, men med andre leverandører vet jeg ikke. Lenke til kommentar
sete Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 er du ghettopimp på singserveren?? i såfall, så er du ubern00b her da :razz: Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Nei, det kommer helt an på hvilken leverandør av kabel internet du har. Dersom du har UPC maestro, kan du få 3 ip addresser samtidig, så da trenger du bare en hub eller switch. De aller fleste andre leverandører gir deg bare en IP, så da må du enten kjøpe en bredbåndsrouter, eller sette opp en box med feks. Linux som deler forbindelsen din. Dersom leverandøren din bare gir deg en IP, kan du sette på en hub/switch, men da får bare en av PC'ene tilgang til internet om gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå