Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Blir helt inviduelt. Er det hobbyn din så kjør på, tenker du ikke så mye på det og ofte finner på andre ting så ikke kjøp high end kort i det hele tatt.

7824376[/snapback]

 

Er du like avhengig av PC som meg, ikke vent. Det er verdt de penga for den tiden du får spilt istdenfor å sitte å vente. Kjøpte selv GTS for 4600 med en helt ny pc, nå koster pcen sikkert 1-2000 kroner billigere. Kunnet ha venta istdenfor å kjøpt det når det var helt nytt og dyrest, men gadd ikke. Angrer ikke et sekund fordet.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir helt inviduelt. Er det hobbyn din så kjør på, tenker du ikke så mye på det og ofte finner på andre ting så ikke kjøp high end kort i det hele tatt.

7824376[/snapback]

Hehe, nei det kan vel kalles hobbyen min ja. :)

(spesielt skjermkort)

 

High-end skjermkort blir det nok uansett. :D

(det var dager da 6800GT/Ultra i SLI var kongen av haugen)

 

Om det blir nok penger så vurderer jeg også en singel steg cascade for morroa, og for å se om CPUen vil gi litt mer. ;) (eventuelt fyre cascaden på 8800GTX):dribble:

 

Jaja, uansett hva jeg gjør så må det nok jobbes hardt for å anskaffe nok penger.

Er du like avhengig av PC som meg, ikke vent. Det er verdt de penga for den tiden du får spilt istdenfor å sitte å vente. Kjøpte selv GTS for 4600 med en helt ny pc, nå koster pcen sikkert 1-2000 kroner billigere. Kunnet ha venta istdenfor å kjøpt det når det var helt nytt og dyrest, men gadd ikke. Angrer ikke et sekund fordet.

 

Den er grei, da får det vel bli en 8800GTX ;)

Værst for den om den ikke klarer Alan wake på maks grafikk....

 

 

OFf Topic:

Har som sagt, to 6800GT Golden sample (ultra hastigheter), og tenkte på å selge de for ca 800kr + 150kr for den nye svært stillegående Zalman VF700-CU kjøleren.

Er dette ca en selgbar pris tror dere....

Lenke til kommentar
Blir helt inviduelt. Er det hobbyn din så kjør på, tenker du ikke så mye på det og ofte finner på andre ting så ikke kjøp high end kort i det hele tatt.

7824376[/snapback]

Hehe, nei det kan vel kalles hobbyen min ja. :)

(spesielt skjermkort)

 

High-end skjermkort blir det nok uansett. :D

(det var dager da 6800GT/Ultra i SLI var kongen av haugen)

 

Om det blir nok penger så vurderer jeg også en singel steg cascade for morroa, og for å se om CPUen vil gi litt mer. ;) (eventuelt fyre cascaden på 8800GTX):dribble:

 

Jaja, uansett hva jeg gjør så må det nok jobbes hardt for å anskaffe nok penger.

Er du like avhengig av PC som meg, ikke vent. Det er verdt de penga for den tiden du får spilt istdenfor å sitte å vente. Kjøpte selv GTS for 4600 med en helt ny pc, nå koster pcen sikkert 1-2000 kroner billigere. Kunnet ha venta istdenfor å kjøpt det når det var helt nytt og dyrest, men gadd ikke. Angrer ikke et sekund fordet.

 

Den er grei, da får det vel bli en 8800GTX ;)

Værst for den om den ikke klarer Alan wake på maks grafikk....

 

 

OFf Topic:

Har som sagt, to 6800GT Golden sample (ultra hastigheter), og tenkte på å selge de for ca 800kr + 150kr for den nye svært stillegående Zalman VF700-CU kjøleren.

Er dette ca en selgbar pris tror dere....

7824539[/snapback]

 

800 for et slikt kort er helt greit, men 150 for kjøleren er litt overkill. 100 er mer enn nok. Du kan jo alltids selge kortene med original kjøler i utgangspunktet og tilby Zalman-ene som ekstrautstyr mot 100 kroner ekstra.

Lenke til kommentar

Fullstendig Off topic: (sorry for det)

 

800 for et slikt kort er helt greit, men 150 for kjøleren er litt overkill. 100 er mer enn nok. Du kan jo alltids selge kortene med original kjøler i utgangspunktet og tilby Zalman-ene som ekstrautstyr mot 100 kroner ekstra.

7824759[/snapback]

 

:innocent: Den ene orginalkjøleren er vel mer i tusen biter, og den adnre kan nok muligens hentes opp ifra de døde. :innocent:

 

Men 100kr for en slik relativt ny kjøler... Koster jo strengt tatt 190-230 for en slik kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312466 (den ene har LED, den andre ikke)

:hmm:

 

Men uansett så er det nok ikke det værste i verden om de går for 900kr istedenfor 950kr. :p

Lenke til kommentar

:dribble: Nei, det kan jeg godt skjønne. :w00t:

 

Skulle ønske jeg kjente noen i denne bransjen, så jeg også kunne gjøre gode kjøp engang. :thumbdown:

7824665[/snapback]

kjenner ingen, men masterit.no hadde et fortrefelig tilbud som lød "Club3D 8800GTX kun 3995,-"

7824904[/snapback]

:dribble: Har ikke hørt om nettbutikken engang jo... :p

Lenke til kommentar
Utrolig at det er mulig å fylle en tråd med 100 sider med nesten bare svada om g80 og r600

7824936[/snapback]

 

Det værste er at etter G80 kom har tråden sklidd ut noe helt j****** Ytelser, hvor mye folk har betalt og ditten og datten som IKKE har noe som helst med trådens hensikt, har bare fylt opp som f.

 

Det finnes faktisk en EGEN tråd hvor man kan diskutere alt rundt G80 og jeg håper folk snart kan begynne å bruke den til å diskutere priser, ytelser, drivere og alt annet. G80 er IKKE rykter lengre, den er realitet

 

Er det bare jeg som tenker at dette er en tråd hvor man diskuterer rykter og ikke annet? Jeg personlig synes tråden burde skiftet navn til: R600 hva vet vi? Så kansje dette kunne blitt en tråd hvor rykter sto i fokus.

 

Jeg tenker vær gang det er noe nytt i denne tråden at ENDELIG noe R600 info, men neida, hva er nytt? JA jeg har fått 8800GTS jippi betalte bare xxxx, finnes det drivere? Bruke tråden som er laget KUN for 8800GTS/GTX, nei det er jo ikke lov det

 

edit: litt omformulering i siste del

 

edit2: 8800 GTX\GTS Ytelse og OC egenskaper

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Har vært innom her fra tid til annen, men har ikke tid til å gå igjennom nærmere 2000 poster

 

er dette nevnt (?) _

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600#Launch_date

 

 

"R600 has undergone several delays and revisions for technical reasons, such as serious bugs inside the GPU itself, PCB re-design processes (see here), and so on.

 

ATI is targeting February 14 (Valentine's Day) for sending R600 review samples to the hands of the press. "

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Har vært innom her fra tid til annen, men har ikke tid til å gå igjennom nærmere 2000 poster

 

er dette nevnt (?) _

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600#Launch_date

 

 

"R600 has undergone several delays and revisions for technical reasons, such as serious bugs inside the GPU itself, PCB re-design processes (see here), and so on.

 

ATI is targeting February 14 (Valentine's Day) for sending R600 review samples to the hands of the press. "

7829311[/snapback]

 

Høres jo bra ut, men wiki er ikke noe jeg personlig ville stolt 100% på. Men vi får se, kan jo tenkes det er rett.

Lenke til kommentar
Høres jo bra ut, men wiki er ikke noe jeg personlig ville stolt 100% på. Men vi får se, kan jo tenkes det er rett.

7829342[/snapback]

Ville du stolt 100% på noen som helst kilder? ;) (Kildekritikk er alltid bra)

 

14. Februar høres litt tidligere ut enn jeg hadde forventet, men så går jo ryktet kun ut på at det er snakk om testeksemplarer til pressen i første omgang. I så fall regner jeg med det tar noen uker ekstra før de er tilgjengelige for alle andre.

Lenke til kommentar

Men for å "slenge ut" testeksemplarer så må de også ha fullt fungerende eksemplarer. Dvs. at brikken fungerer som den skal. Produksjonsøkonomien trenger ikke være god og masseproduksjonen trenger ikke å ha kommet skikkelig i gang. Lagerbeholdning trenger de heller ikke. Men fullt fungerende eksemplarer må det være. Man kan i så fall regne med at det tar noen uker før de har fått opp lagerbeholdningen til at lanseringen skal bli tatt seriøst og kanskje mye lengre før produksjonsøkonomien er finjustert. Dvs. at de aller første kortene trolig vil bli veldig dyre og kanskje ikke overklokke spesielt bra sammenlignet med senere kort. Det samme gjelder selvsagt nvidias produkter selv om deres mellomgenerasjon er en mindre utfordring enn ATIs helt nye generasjon GPUer.

Lenke til kommentar
Har vært innom her fra tid til annen, men har ikke tid til å gå igjennom nærmere 2000 poster

 

er dette nevnt (?) _

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600#Launch_date

 

 

"R600 has undergone several delays and revisions for technical reasons, such as serious bugs inside the GPU itself, PCB re-design processes (see here), and so on.

 

ATI is targeting February 14 (Valentine's Day) for sending R600 review samples to the hands of the press. "

7829311[/snapback]

 

 

Det der er basert på en INQ artikkel fra ( http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36106) 1 des. 2006.

 

Nå sier INQ slutten av Q1 altså slutten av mars. http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37247

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...