Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

R600 utgaven for bærebare ute?

Well, the X2100(M71-M) is allready on sale in indonesia and I haven't seen anything of a mobile G8X yet, so the Laptop graphics aren't hurt yet. the only thing that hurt ati in the laptop market is the enthusiast approach of MXM.

The x2300 is a x1450 and seeing the part number for the x2300 (M64-s versus M64-p) I can't image that the 2300 will support SM4, the X2100 looks like it does. So I don't think ATi actually lost the race for space in the slots of the notebook manufacturers this time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det ikke en som hadde store problemer i Splinter Cell? Men jeg husker at det var mer i denne tråden. Vista er irrelevant ennå ja, siden Vista kun er sluppet ferdig for bedriftsmarkedet.

7642343[/snapback]

Ja, jeg har enda ikke fått til Splinter Cell DA. Selv om det har kommet ut 2 patcher og en ny driver til G80. Ellers har jeg problem med eldre spill...

Lenke til kommentar
MistaPi:

Og disse har R600 kjerne? Interresant :)

7643376[/snapback]

Ser ut som X2100 er basert på R600 ja. Dette røper også navngivningen til den nye serien, ikke så overraskende dog.

7644643[/snapback]

Ikke overaskende nei.

Tipper beistet de fleste av oss venter på nå får navnet X2800 XT/XTX :roll:

Lenke til kommentar
Digitimes, as part of a short report on upcoming GPUs, has managed to flog a sideways comment out of AMD regarding the credibility of the level505 website that is claiming to have an R600 sample and inside information of AMD's specs and launch plans. While level505 has claimed that a nearly-imminent January 22nd launch is in the cards, AMD told Digitimes that in fact it "had yet to set when to start shipping R600-series products." In addition to putting a ding in level505's already shaky credibility, this is likely to indicate that AMD is awaiting the results of another spin of their new flagship GPU before committing to a launch date.

Link til Digitimes rapporten:

http://www.digitimes.com/mobos/a20070105PD210.html

Lenke til kommentar

Jaha... Så AMD/ATI har enda ikke bestemt seg når de skal starte å shippe produktet (lansere)

Da ser det altså ut som at The Inquirer sitt rykte om at de venter på en "re-spin" av brikken som riktig...

Da tror jeg nok at medio-mars (CeBIT) er tidligeste lanseringen for R600

NB! nVidia hard-lanserte G80 i besynnelsen av november. Masseproduksjon av G80 brikkene begynte i slutten av august 2006.

Lenke til kommentar

Egentlig litt kjipt, men nå kan vi endelig fastslå at 505-testen var bogus. Om de har fått tak i et kort er nå knekkende likegyldig, siden resten tydeligvis var fabrikkert (specs osv.). Det kan godt hende de har testet et R600-basert kort med noen fjøsmøkk-drivere, men det hjelper jo heller lite (selv om jeg tviler på hele opplegget, tror ikke de har testet noe som helst).

Lenke til kommentar
Egentlig litt kjipt, men nå kan vi endelig fastslå at 505-testen var bogus. Om de har fått tak i et kort er nå knekkende likegyldig, siden resten tydeligvis var fabrikkert (specs osv.). Det kan godt hende de har testet et R600-basert kort med noen fjøsmøkk-drivere, men det hjelper jo heller lite (selv om jeg tviler på hele opplegget, tror ikke de har testet noe som helst).

7657155[/snapback]

Mest sannsynlig bull ja, men tenk hvor mye penger de har tjent på reklame :ohmy::eek:

Lenke til kommentar

Er så trøtt av å lese om ATI`s releaser nå at jeg tror jeg skal gå i dvale en stund på tråder som denne. Om det skulle trekke seg til slutten av Februar mener jeg.

Det som ikke er bull er i alle fall at relese tidlig janur ser dårlig ut, så om vi som venter spent er heldige kan vi sitte å lese rykter fra se og hør en mnd til. JIPPI ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Elendig å pushe dato hele tiden. Når skulle R600 egentlig ha kommet? Januar?

7680090[/snapback]

Det har aldri vært sagt noen dato for utgivelsen. Alt har vært spekulasjoner. Så å si at de ikke klarer å holde dato'en de har sagt er jo bare tull. Dog ift 8800 lanseringen, så er de jo sent ute, men om dette var det de hadde planlagt eller ikke, er jo ikke enkelt å si, selv om de sikkert som oss skulle ønsket at R600 var ute nå.

Lenke til kommentar

driver og forbereder meg til R600 eventuellt en finpussa g80. så som et lite experiment kjøpte jeg en dedikert skjermkort psu...... det kunne sikkert vært bedre løsninger som ny psu men denne virket mest spennende :D

link her 300W rett i kortet, burde vel holde for r600

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...