sablabra Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Når sånn ca. fases DX9 ut? Det er ikke såå lenge siden jeg kjøpte riggen jeg sitter på, og det hadde vært forjævlig om jeg plutselig blir kastet ut av "det gode selskab". 7626282[/snapback] Slapp av, det blir nok leeeenge til... Ingen grunn til å forhaste seg, jeg kjøpte 8800gtx primært på grunn av ytelsen(i DX9 spill også) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hva med DX10.1 på 8800? 7626709[/snapback] Skal spørre... Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hva med DX10.1 på 8800? 7626709[/snapback] Skal spørre... 7627845[/snapback] Ganske idiotisk, at før DX10 i det hele tatt har kommet til oss dødelige er det en ny versjon ute? å den støttes ikke at dette super DX10 kortet som nvidia har skyttet så mye av? Litt ironisk, før vi i det hele tatt får bruke DX10 delen i dette kortet er det "utdadert" Men men, hvis dette er tilfellet så har det vært en god dialog mellom microsoft (hvis det er de som programerer DX delen) og nvidia må jeg si Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Slapp av nå, vi må vel vente til slutten av 2007 før vi får se DX10 spill i det hele tatt, og selv da blir det vel mest sannsynlig små forbedringer fra DX9... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Slapp av nå, vi må vel vente til slutten av 2007 før vi får se DX10 spill i det hele tatt, og selv da blir det vel mest sannsynlig små forbedringer fra DX9... 7630675[/snapback] Til de av dere som ikke vet hva DX10 innebærer, så har Microsoft skrevet om DX helt fra bunn av. Det er ny tankebane og ikke bygget på gamle versjoner. Man vil se ganske kraftige forbedringer i bl.a fysikkegenskapene til DX10 i forhold til tidligere versjoner. Også måten DX er lagt opp til, skal gjøre det enklere for spillutviklere å skrive kode for spillene og optimalisere grafikken i henhold til DX10 standarden. Så jeg vil absolutt kunne påstå at endringer i grafikk vil det bli. Og hvor lang tid det tar, er det jo ingen som vet ennå. Eller, det er det helt sikkert, men ikke alle her har førstehåndskunnskap om lansering. Og til de som syter over sitt valg av 8800 serien, så burde vel det være en lærepenge til neste gang ny teknologi med støtte for en ny standard kommer: La den modne seg litt. Og til dere som synes at 8800 serien har gitt maskinen et skikkelig løft i ytelse, det er ingen grunn til panikk. Tviler på at 8800 serien blir en flause ala 5900 fra Nvidia. Det tok jo litt tid før DX9 var tynt til siste pinne og standarden hadde/har sine flaskehalser. Endret 3. januar 2007 av andylove Lenke til kommentar
Intern Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Noen som kan tenke seg hvordan physX vil fungere med DX10.x? Vil det være som et kort som avlaster GPU eller et kort som legger til effekter? Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 fikk en idee kan de ikke bare lage spill slik som COD 1 og 2 med et valg i grafisk options, der du velger mellom DX 9 og 10 cod hadde 8 og 9 Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 fikk en idee kan de ikke bare lage spill slik som COD 1 og 2 med et valg i grafisk options, der du velger mellom DX 9 og 10 cod hadde 8 og 9 7631751[/snapback] Eh...slikt valg har jo de fleste spill i dag? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Siste fra "Se og Hør" på R600... AMD's R600 to suffer another delay The last revision of the prototype chip - upon which a certain "pre-review" is based - also suffers from problems which are serious enough to get another re-spin, sources tell me. This re-spin puts a hold on the launch for another couple of weeks, and now R600 is looking like an early March launch http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36673 Nå er det plutselig mars... Imorgen... Hvem vet... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) I god gammel 1800xtx tradisjon. De må begynne å lære litt lekser av Nvidia snart *DammiT* Endret 3. januar 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Så lenge ATi selv ikke kommer med en pressemelding på forsinkelse så aventer jeg. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Så lenge ATi selv ikke kommer med en pressemelding på forsinkelse så aventer jeg. 7632125[/snapback] Hadde aldri skjedd... Hverken ATi/nVidia/AMD/Intel kommenterer noen ting om uannonserte produkter... Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Litt rart, denne tråden ble startet i slutten av Juli....G80 kom for 2 månder siden men forsatt ingen R600 å jeg tror at det er lenge til vi ser det produktet i hyllene. Kan nesten bytte navn på tråden til "R600, et optisk illusjon?" Endret 3. januar 2007 av Bahamut Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Så lenge ATi selv ikke kommer med en pressemelding på forsinkelse så aventer jeg. 7632125[/snapback] Hadde aldri skjedd... Hverken ATi/nVidia/AMD/Intel kommenterer noen ting om uannonserte produkter... 7632133[/snapback] Eh, jo det gjør dem. ATi kommenterte forsinkelsene med R520 og R600 har blitt kommentert ved ihvertfall to annledninger (ikke noe om forsinkelser dog). Med en lanserings vindu på et kvartal (Q1) så er det ikke så rart at ryktene varierer fra januar til mars. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det kan vel passe bra da det ryktes om to utgaver, en med GDDR3 og en med GDDR4, og forskjellig lanseringsdato på de to variantene. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 ja tenkte akuratt det samme... Dei hadde tenkt å lansere med gddr3 minne i januar og gddr4 i mars, men dei kanselerte gddr3 versionen. Stemmer egentlig ikkje så gale med tidligere rykter Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Litt rart, denne tråden ble startet i slutten av Juli....G80 kom for 2 måndersiden men forsatt ingen R600 å jeg tror at det er lenge til vi ser det produktet i hyllene. Kan nesten bytte navn på tråden til "R600, et optisk illusjon?" 7632475[/snapback] Du har ikke hørt utrykkene "stille før stormen" og "når fuglene stilner....."? Endret 3. januar 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Er nesten litt morro å sitte på utsiden av diskusjonen og se den enkeltes begeistring / bekymringer ettersom diskusjonen skrider fremover. Når alt kommer til alt, så spiller det vel egentlig ingen rolle når R600 kortene kommer, for bare de er raskere, har bedre grafikk, er råere (uvisst av hvilken grunn), så skal det i hus... Gutter er og blir gutter! Kan for min egen del garantere at det sitter 2 stk. R600 i boksen så snart disse er lansert uansett 1) hva de koster 2) hvor mye strøm de bruker 3) hvor store de er rent fysisk 4) hvor mye viftene bråker, og 5) kommer ikke på noe mer i farten, men det spiller vel egentlig ingen rolle... I hus skal de samme ****! Og de er ikke før kommet i hus, så begynner letingen etter det neste som er kult... Endret 3. januar 2007 av Rob Halford Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ein annan ting i diskusjonen som er litt merkeleg, er at det er dei som allereie har kjøpt seg dx10 kort som klager mest på at R600 ikkje er komen enda (sjølv om eit par av dessse sikkert kjem til å oppgradere dersom R600 blir bra nok). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå