Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjell på DX10 og DX10.1?  :hmm:

Snakker vi om samme ting som DX9.0, med f.eks DX9a/b/c?

7625107[/snapback]

Tviler på at hardware gjør at man ikke kan bruke DX10.1 hvis man først kan bruke DX10. Så en ny firmware er nok alt som skal til, tror jeg da...

Lenke til kommentar

Hva kan GDI[Raptor] evt. fortelle oss om dette med DX10 og DX10.1 støtte i hardware?

Oysfaerg:

Det er helt korrekt og selvsigende at DX10 funksjoner blir utilgjengelig med DX9.0L drivere og DX9 kort i Vista.

En ting som kanskje er verdt å legge merke til er at DX10 spill ikke uten videre vil la seg kjøre på DX9 ;) Da må de ha 2 versjoner av spillet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Win Vista er skrevet for/sammen med DX10 og krever da følgelig også DX10-støttede grafikkort for å kunne sies å utnytte Vista fullt ut!

Selv om Vista støtter DX9L er ikke det Vistas hovedspråk og du mister derfor en del ting og tang som du ikke får kjørt. Samme er det med spill. Du kan kjøre ett DX9-spill med ett DX8-kort, du vil bare miste en hel del teksturer o.l. som fulgte med DX9-rutinene.

Lenke til kommentar

Det er ingen krise så lenge den er klar når Vista kommer offisielt. Uansett hvor mye bråk piratene lager, så får det ingen merkbar effekt for nvidia hvis de klarer å få driveren ferdig til utgivelsen. Enkelte sliter litt med å skille entusiastmiljøet fra markedet ellers.

Lenke til kommentar
Masse rykter som skyver datoer foran seg hele tiden på nettet. Først var det midten av nov, så slutten av des og nå tror jeg de har gitt opp. Men tror jeg leste noen om slutten av januar :D

7625765[/snapback]

Ja, den første planen var at den skulle komme i neste uke etter G80 korta kom ut. Vel..den uka har vært veeeeldig lang!

Lenke til kommentar
Men vil det være problemer med å kjøre Windows Vista på et DX9 kort?

7624860[/snapback]

Det eneste Vista krever av skjermkortet er at den minst støtter oppløsningen 800x600. D3D9 er irrelevant så lenge en ikke bruker Aero UI (andre ikke-hardware-baserte UI-er er tilgjengelige).

Du har et kort som maks støtter D3D7/8:

Kan ikke bruke Aero UI.

Kan kjøre eldre spill gjennom D3D9Ex (bakoverkompatibel med eldre D3D versjoner) så lenge driveren støtter kortet (les: modded INF).

Du har et kort som maks støtter D3D9:

Kan bruke Aero UI.

Kan kjøre D3D9 spill og eldre spill gjennom D3D9Ex (bakoverkompatibel med eldre D3D versjoner).

Du har et kort som maks støtter D3D10:

Kan bruke Aero UI.

Kan kjøre D3D10 spill (nesten alle disse vil også støtte D3D9)

Kan kjøre D3D9 spill og eldre spill gjennom D3D9Ex (bakoverkompatibel med eldre D3D versjoner).

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Hva er forskjell på DX10 og DX10.1?  :hmm:

Snakker vi om samme ting som DX9.0, med f.eks DX9a/b/c?

7625107[/snapback]

http://www.elitebastards.com/cms/index.php...d=103&Itemid=29

7626069[/snapback]

Til de som gadd å lese gjennom alt det der: Funker G80 med Dx 10.1 ?

7626177[/snapback]

Og foresten: Fant en driver som gjorde at Vista ihvertfall kjente igjen G80 kortet mitt, og fant ut at det hadde 640 mb istedenfor 16!

Edit: sry for dobbelpost.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Og hvilken driver er det ?

Med det samme vi er i gang så lurer jeg på om det er mulig med DX10.1 på G80, men jeg regner ikke med det og hva som er nytt med det da jeg egentlig ikke har data nå s jeg har veldig liten tid på data'n !

7626255[/snapback]

Det er 97.44_forceware_winxp_english. til Windows Xp, men den funker på vista, eller gjennkjenner kortet. Men det kommer bluescreen når jeg prøver å spille :(

Lenke til kommentar

Vista driver for G80 var egentlig planlagt før jul, men ble utsatt til januar.

Den kommer iallefall i god tid før Vista for privatpersoner og R600. Beta på Vista-driveren er ute hos partnere/validering/beta-testing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...