Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

er jo helt sikkert gjort med u-ferdige drivere. blir nok en god del bedre etter hvert

7607250[/snapback]

Samme gjelder jo 8800 serien? I alle fall. Driverne som ligger for 8800 på nett er fryktelig dårlige.. Dem som fulgte med i pakka er mye bedre :S

7607540[/snapback]

Nuvel, det er vel ikke helt sant?

Driverne som fulgte mine kort var rævva i forhold til siste drivere fra nV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har sett mellom er det her snakk om få prosenter bedre bortsett fra Oblivion. Det som er greia nå er jo at Nvidia for null problem å slå dette med 8900gtx om de gidder å slippe det nå da.

En høyere klokket 8800 mener du..? nVidia er neppe klar med en refresh av G80 på en stund ennå, heller tror jeg ikke TSMC eller UMC er oppe å går for et stort volum av 65nm high-end brikke (som jeg sterkt mistenker 8900 vil benytte).

Uansett..

That "thing" is so laughable it's not even funny.

I love how even the 8800GTX/X1950XTX scores feel like bullshit though. Nice touch of originality.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Spørs litt hvilke drivere som fulgte ditt kort da selvsagt, men til mine XFX-kort fulgte det med første revisjon av drivere som kunne kjøre 8800GTX.

7607585[/snapback]

Ser du har samme hovedkort som meg. Overklokker du? Hvilke innstillinger skal jeg bruke ved LITT overklokking. Bare for å prøve litt.

Lenke til kommentar

Den "testen" her sprer seg visst over alle forum :p . Det ser ut som bare bull spør du meg, merk dere at den eneste artikkelen på hele siden er den her.

Noen flere som la merke til det her og? :!:

Registrant:

Domains by Proxy, Inc.

Registered through: GoDaddy.com, Inc. (http://www.godaddy.com)

Domain Name: LEVEL505.COM

Created on: 28-Dec-06

Expires on: 28-Dec-07

Last Updated on:

Administrative Contact:

Private, Registration [email protected]

Domains by Proxy, Inc.

DomainsByProxy.com

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke den testen er så mye å stole på. For det første er neppe driverne ferdige ennå. For det andre ser det ikke realistisk ut med så små forbedringer over X1950XTX og 8800GTX.

R520 kom ut omkring et halvt år etter 7800GTX 256MB, men den hadde likevel bare en liten ytelse ledelse. ATi hadde ikke brukt et halvt år på å forbedre produktet, men å utbedre feil.

Foruten om å muligens ta sikte på noe høyere klokkehastighet er det nok fint lite som kan bli gjordt på tre måneder borsett fra å få R600 opp å gå.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke den testen er så mye å stole på. For det første er neppe driverne ferdige ennå. For det andre ser det ikke realistisk ut med så små forbedringer over X1950XTX og 8800GTX.

Hva mener du egentlig her?, holdt på å spørre i sted også men lot det være.

Det er nå 1950xtx Crossfire de tester mot, og da står det ganske likt med 8800gtx ja.

Lenke til kommentar

Ser, hvis denne testen er basert på virkelige tester, at det er veldig lite informasjon å hente ut. De har ikke gjort noe forsøk på å teste ut hva kortene er flinke til, og dårlige til, og sier egentlig veldig lite om hva r600 kan utføre.

Så tror dere som baserer fremtidige kjøp på noe slikt vil få dere noen overraskelser :)

Lenke til kommentar

R520 kom ut omkring et halvt år etter 7800GTX 256MB, men den hadde likevel bare en liten ytelse ledelse. ATi hadde ikke brukt et halvt år på å forbedre produktet, men å utbedre feil.

Foruten om å muligens ta sikte på noe høyere klokkehastighet er det nok fint lite som kan bli gjordt på tre måneder borsett fra å få R600 opp å gå.

7609613[/snapback]

X1950XTX er betre på andre måter enn å lage flest mulig fps samenlignet med 7800gtx.

Fps er ikke det eneste man må ha i oppskriften for å lage et godt kort.

Lenke til kommentar
Spørs litt hvilke drivere som fulgte ditt kort da selvsagt, men til mine XFX-kort fulgte det med første revisjon av drivere som kunne kjøre 8800GTX.

7607585[/snapback]

Ser du har samme hovedkort som meg. Overklokker du? Hvilke innstillinger skal jeg bruke ved LITT overklokking. Bare for å prøve litt.

7608301[/snapback]

:lol:

Lenke til kommentar

7609613[/snapback]

X1950XTX er betre på andre måter enn å lage flest mulig fps samenlignet med 7800gtx.

Fps er ikke det eneste man må ha i oppskriften for å lage et godt kort.

7612697[/snapback]

Det er ikke det eneste kriteriet nei, ihvertfall ikke for min del. Min kommentar var kun rettet mot folks forventing her om hvordan et forsinket skjermkort som kommer noen få måneder seinere (får håpe det ikke er snakk om mer) vil gjøre det til et merkant raskere kort. Det er ihvertfall en logikk som går forbi meg.

Jeg siktet forøvrig også til X1800XT. X1950XTX er klart raskere, men det er heller ikke det kortet det konkurrerer mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...