Arne_set Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 hva om R600 ikke gruser 8800gtx da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 hva om R600 ikke gruser 8800gtx da? 7423235[/snapback] Ja, hva da? Da får man vel gjøre en oppveining om hva som gir mest for pengene. Ellershar jeg liten tropå noen grusing hverken den ene eller andre veien, ytelsen per krone er sjeldent enormt forskjellig mellom ati og nvidia. AtW Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 hva om R600 ikke gruser 8800gtx da? 7423235[/snapback] Da er det bare å vente på neste kortet til nVidia blir lansert også er det fram med lommeboken Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Lurer på hvordan det ene eller det andre kortet skal klare å gruse hverandre når G80 allerede Cpu begrenset, tror heller man får se at det ene vinner i enkelte situasjoner over det andre uten at det blir noen klar vinner ... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Virker som om vi har hørt mange av de gode nyhetene om R600 nå, men nå kommer nok snart de dårlige... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Dette er en evig litt teit diskusjon "nvidia gruser ati, ati gruser nvidia, nvidia gruser ati, ati gruser nvidia". Er dette noe som er ukjent at annenhver lansering ofte er bedre enn den andre? La oss helle holde oss til de interresante faktaene om hvorfor neste kort er bedre enn dagens osv. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 jaja, det er mye rare diskusjoner som kommer i farvannet av ting som dukker opp, og som vel egentlig ikke har spesielt mye med hva denne tråden ønsker å ta opp. Men jeg er sikker på at hvis man går tilbake i tråden og ser på når ting dukekt opp for g80 så kan man regne seg frem til hvor lenge det er til r600 kommer. Har ett inntrykk av at rykter som begynner å bli litt håndfaste er ett tegn på at noen ekte produkter også er i omløp selv om mye er gjetting foreløpig. Ellers så har jeg inntrykk at ati har satset på litt lengre utviklingssykluser enn nvidia. Og om det er en god eller dårlig ting vet jeg ikke, men det var jo helt klart ett godt trekk fra nvidia når 3dfx var hovedkonkurenten. Nå kan jeg ikke si hvor mye som er planlagt og hvor mye som er dårlig planlegging av ATI, men det kan jo være de generelt satser på større oppgraderinger per syklus, og heller satse på flere små oppgraderinger. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vi får bare håpe vi ikke får en utsettelse på lanseringsdatoen 30. januar, slik som skjedde med Nvidia 8800. Jeg tenker mest på pris og uten et konkurrerende produkt har man ingen prisalternativer. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vi får bare håpe vi ikke får en utsettelse på lanseringsdatoen 30. januar, slik som skjedde med Nvidia 8800. Jeg tenker mest på pris og uten et konkurrerende produkt har man ingen prisalternativer. 7424629[/snapback] Så engi er ike fan boy av noen av dem liker bare det beste til en fornuftig pris, men jeg foretrekker SLI fremfor CF Håper bare at rett etter eller rett før så slepper nVidia enten 8900GTX eller 8850GTX eller et nytt kort Blir litt lenge å vente til sommeren med et nytt nVidia om ATI komer til å være overlegen både for forbrukere og nVidia ! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Med tanke på hvor lenge man har visst om G80 og R600, hvor sannsynlig er det at nVidia lager en ny GPU? Man visste jo om f. eks. G71 lenge før lansering. Kan ikke se at det er sannsynlig, eller noen god grunn til at nVidia skulle ha en ny GPU på vei i skjul. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hmm Kanskje det kommer noe som heter 8850GTX med G80 kjerne og GDDR4 og litt annet stasj ? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vet ikke om det er nevnt her, og det har også mindre betydning. Men det er sagt at R600 scorer 10500 i 3Dmark06. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er to forskjellig team som jobber med annenhver generasjon. F.eks. de som jobbet med G8x er ikke de samme som G7x, men derimot G6x. Så en ny generasjon er alltid under utvikling. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Var det ikkje det med ein nedklokket ES og FX60 ? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Men hvem jobbet med G71? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Vet ikke om det er nevnt her, og det har også mindre betydning. Men det er sagt at R600 scorer 10500 i 3Dmark06. 7424875[/snapback] Akkurat det tviler jeg særs sterkt på. Så vidt jeg vet finnes det ingen kort i hendene på noen andre enn ATi, og om scoren var såpass lav hadde de aldri i verden lekket det så tidlig (sikkert veldig mange poeng å hente i 3DMARK06 i f.eks. drivere osv.). Dessuten, om man skal følge tallene vi har sett angående hva slags GPU R600 kommer til å bli kommer vi nok til å se adskillig større tall enn 10k i 3DMARK06. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er to forskjellig team som jobber med annenhver generasjon. F.eks. de som jobbet med G8x er ikke de samme som G7x, men derimot G6x. Så en ny generasjon er alltid under utvikling. 7424902[/snapback] Det er vel ikke helt sant, for om jeg ikke husker feil så har nv45 (g80) vært under utvikling altfor lenge til at det kan være tilfelle. De har vel mere ett sett med ingeniører som de fordeler utover etter behov. Og de har sikkert team, men de er nok langt mindre og flyttes på ettersom det er behov for dem. Vil anta at sluttfasen av utvikling har behov for større team en starten av utviklingen f.eks. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Det kan jo likevel hende at det er to grunnteam som aldri jobber sammen, men som alltid jobber på annenhver generasjon. Eller at de i alle fall tar utgangspunkt i dette. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vet ikke om det er nevnt her, og det har også mindre betydning. Men det er sagt at R600 scorer 10500 i 3Dmark06. 7424875[/snapback] Akkurat det tviler jeg særs sterkt på. Så vidt jeg vet finnes det ingen kort i hendene på noen andre enn ATi, og om scoren var såpass lav hadde de aldri i verden lekket det så tidlig (sikkert veldig mange poeng å hente i 3DMARK06 i f.eks. drivere osv.). Dessuten, om man skal følge tallene vi har sett angående hva slags GPU R600 kommer til å bli kommer vi nok til å se adskillig større tall enn 10k i 3DMARK06. 7425090[/snapback] Scoren er ikkje lav om det er med ein nedklokket R600 og FX60 som eg meiner å ha hørt Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 ble flau nå jeg trodde det siden jeg søkte på kortet så kom det der opp 7422819[/snapback] Det er bra jobba Altid kjekt med litt bilder på forumet :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå