Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

En PC gjør vel gjerne en bedre jobb når det gjelder å skalere opp, enn en skjerm? Uansett føler jeg det er litt halveis OT, jeg synes det er interessant nytt, om folk ikke bryr seg om det,så går det jeg fint for de som ikke gjør det.

Personlig synes jeg det er fint å faktisk kunne kjøre en film når skjermen står i native oppløsning (dette under forutsetning av at man trenger dual-link da).

7382058[/snapback]

Bare for å presisere det... Det finnes per dags dato ingen kort på markedet som klarer dette... Er alle HDCP kort på markedet idag halveis?

nVidia har heller aldri annonsert at dette skulle støttes.

nVidia støtter HDCP på alle definerte HDTV formater... 720p, 1080p osv. Det er å støtte disse standardene som har blitt prioritert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor,29/11-2006 : 00:31]
En PC gjør vel gjerne en bedre jobb når det gjelder å skalere opp, enn en skjerm? Uansett føler jeg det er litt halveis OT, jeg synes det er interessant nytt, om folk ikke bryr seg om det,så går det jeg fint for de som ikke gjør det.

Personlig synes jeg det er fint å faktisk kunne kjøre en film når skjermen står i native oppløsning (dette under forutsetning av at man trenger dual-link da).

7382058[/snapback]

Bare for å presisere det... Det finnes per dags dato ingen kort på markedet som klarer dette... Er alle HDCP kort på markedet idag halveis?

nVidia har heller aldri annonsert at dette skulle støttes.

nVidia støtter HDCP på alle definerte HDTV formater... 720p, 1080p osv. Det er å støtte disse standardene som har blitt prioritert.

7382113[/snapback]

Ja, alle kort som ikke støtter HDCP "over hel båndbredden" er "halveis".

Når et kort støtter en viss båndbredde og HDCP så forventer jeg ihvertfall at HDCP støttes over hele linja, akkurat som jeg forventer at man kan slå på AA i alle oppløsninger selv om de ikke eksplistt annonseres av nvidia(?)

De kunne vel om de ønsket prioritert å støtte det over hele linja også?

AtW

Lenke til kommentar

Siste sladder fra Se & Hør:

R600 forsinket til februar

IF AMD manages to stick to its latest plan, it will launch ATI's R600 in February. The original postponed plan indicated that the chip would be launched in Q1 but we got a slightly more precise date.

ATI has been pushing hard for January but it seems it won't make it. Nvidia is also preparing the faster version of G80 for around Cebit time but this is nothing new, as Nvidia traditionally likes to spoil ATI's launches.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36106

For nVidia sin del så planlegges lanseringen av en raskere high-end, samt low-end og mainstream kort basert på G80-serien på CeBIT. (Altså rundt 15. mars) :yes:

Lenke til kommentar
<snip>

For nVidia sin del så planlegges lanseringen av en raskere high-end, samt low-end og mainstream kort basert på G80-serien på CeBIT. (Altså rundt 15. mars)  :yes:

7399224[/snapback]

Enda raskere.... og billigere enn dagens G80 er en vinner :thumbup:

Passer egentlig bra med min Crysis planer som kommer i Q2 '07 :cool:

Lenke til kommentar

Jo Ati i samme modell har til vane å yte litt bedre, problemet er at de har sluppet det alfor sent ved 2 anledninger nå slik at Nvidia slipper ut ny modell rett etter ATI release. Så kal du hva det vill, ATi er best på papiret men hva hjelper det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jo Ati i samme modell har til vane å yte litt bedre, problemet er at de har sluppet det alfor sent ved 2 anledninger nå slik at Nvidia slipper ut ny modell rett etter ATI release. Så kal du hva det vill, ATi er best på papiret men hva hjelper det.

7399739[/snapback]

Kall du hva det vil ja ^^

Siden ATI kommer så mye senere er det vel en viss mulighet for at de får ganske mye bedre ytelse?

Lenke til kommentar

Eg sitte på gjerdet til R600 er sluppet iallefall.

Håpe på ein ny 9700! :ph34r:

...uansett vil prisen på G80 synka betraktlig og spill som klare å utnytta litt av kreftene i nye gfx brikker begynne å komma sikkert.

Så da blir ein vinn-vinn situasjon! :yes:

Endret av Kaptein_S
Lenke til kommentar

Hvordan ytelsen blir får vi se i februar... Siden ATi er et kvartal etter nVidia bør jo ytelsen være bedre, ellers kan man nesten kalle det en fiasko (les: x1800xt)

Fra "Se&Hør":

Regardless of the approach, in the end both products will be more similar than the companies are willing to admit.
Lenke til kommentar

Jepp, theo men du har en lei tedens til å blande best på papir og en skjermkort du kan sette i pcen.

edit

Og som vi har skrevet om før, så haddet ATi perioden med 1900xtx før 7950x2 kom ut.

Litt ferdig diskutert det her nå men, lite å finne på :blush:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

du har ikke skrevet det, men det er der ATI er best. Det gjelder også perioden vi er i nå.

Om feks R600 er best i 1mnd før g80 slipper ny versjon så er vi jo i gang igjen, da har de jo egentlig aldrig hatt et bedre kort bortsett fra den lille måneden, har de vell.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
du har ikke skrevet det, men det er der ATI er best. Det gjelder også perioden vi er i nå.

Om feks R600 er best i 1mnd før g80 slipper ny versjon så er vi jo i gang igjen, da har de jo egentlig aldrig hatt et bedre kort bortsett fra den lille måneden, har de vell.

7400229[/snapback]

Ikke kan du telle heller? Hvilken dato kommer nvidia med sin desperate altfor tidlige 8900 launch?

The_Free:

Hvilke feil har ATI gjort med R600? Eller X1900 for den saks skyld? Mye løsprat her :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Selv om nvidia slipper ut et 8800gtx på steroider etter ati lanserer sitt skjermkort så er det jo ikke 100% sikkert at de kommer til å knuse ati. Det kommer vell helt ann på hvor kraftig ati's kort kommer til å bli.

Hadde vært fint om ati lærer av feilen de har gjort med x18-900 serien... Selv om det ser litt dystert ut. Men leste en plass at R600 kan bli opptil 4ganger kraftigere enn G80. Om dette stemmer er jeg skeptisk til. Jeg finner ikke siden heller, fant den gjennom google tilfeldigvis. :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...