Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på det siden de nektet å gi ut 7900GS for AGP. Beste AGP kortet til dags dato er ATI sitt nye X1950Pro som er blitt forsinket til rett over nyttår.

 

8800 er allerede delvis CPU begrenset på dagens moderne CPU plattform, så å gi ut det for AGP virker nytteløst. Derimot ville 7900GS vært et godt AGP kort. Men desverre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal ikkje vere for bastant i min påstand, men trur lite på at g80 serien kommer til agp. Nvidia har svært lite salg på agp kortene som er i salg, og trur ikkje det er så veldig mange med agp som kjøper high end... Det har gått ein stund siden agp ble fasa ut, og eg trur dei som fortsatt sitter med agp enten har planer om å oppgradere til eit pci-e system eller er fornøyd med kortet dei har

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

The Ghost, alle de som satt med gode forholdsvis nye skjermkort når s939 kom gjorde det.

 

Prost:

Gainward sitt AGP 7800GSXT eller hva de kaller det er et 7900GS/GT kort med 512MB. Men det koster godt over 3000,- og er således et dårlig kjøp. At 7800GS AGP koster over 2300,- er jo en dårlig vits.

 

X1950Pro AGP 256MB eller 512MB vil være et mye bedre kjøp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

High-end G80 AGP kort er iallefall uaktuelt...

Det vil kreve en fullstend re-design av power-delen av G80 PCB.

 

G71 er pin-kompatibel med G70, så det er opp til kortprodusentene å lansere G71 for AGP, nVidia nekter ingen det. Så langt er det bare Gainward som har gjort dette, desverre til en for høy pris, men håper x1950pro gir de litt fornuft.

 

 

Angående HDCP på G80 så har jeg fått svar...

dual-link DVI med HDCP støttes ikke av G80. HDCP over dual-link DVI trenger to chippere (kodere) per kontakt. G80 sin NVIO har kun en per link, akkuratt som alle andre HDCP kompatible ATI og nVidia kort per dags dato har. Dette er ikke "broken", men det er slik brikken er designet. Hva the inq. suller med vet jeg ikke... 1080p trenger nemmelig ikke dual-link.

Lenke til kommentar
(...)

 

 

Angående HDCP på G80 så har jeg fått svar...

dual-link DVI med HDCP støttes ikke av G80. HDCP over dual-link DVI trenger to chippere (kodere) per kontakt. G80 sin NVIO har kun en per link, akkuratt som alle andre HDCP kompatible ATI og nVidia kort per dags dato har. Dette er ikke "broken", men det er slik brikken er designet. Hva the inq. suller med vet jeg ikke... 1080p trenger nemmelig ikke dual-link.

7380319[/snapback]

hehe, har man ikke nyheter skaper mann dem :)

Lenke til kommentar
Raptor,28/11-2006 : 21:26](...)

 

 

Angående HDCP på G80 så har jeg fått svar...

dual-link DVI med HDCP støttes ikke av G80. HDCP over dual-link DVI trenger to chippere (kodere) per kontakt. G80 sin NVIO har kun en per link, akkuratt som alle andre HDCP kompatible ATI og nVidia kort per dags dato har. Dette er ikke "broken", men det er slik brikken er designet. Hva the inq. suller med vet jeg ikke... 1080p trenger nemmelig ikke dual-link.

7380319[/snapback]

hehe, har man ikke nyheter skaper mann dem :)

7380354[/snapback]

 

Jeg synes det eren ganske vesentlig nyhet at HDCP-støtten bare er "halveis", det går liksom aldri skikkelig i orden det med videostøtte på skjermkort, er jo noe tull i hver bidige genrasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
(...)

 

(...)

Jeg synes det eren ganske vesentlig nyhet at HDCP-støtten bare er "halveis", det går liksom aldri skikkelig i orden det med videostøtte på skjermkort, er jo noe tull i hver bidige genrasjon.

 

AtW

 

er jo ikke noe halveis hvis støtten ligger opp til 1900x1200 i oppløsning, eneste måtte være for de som oppskalerer til 30'' lekre fine skjermer. Vet ikke hvordan det går, men er ihvertfall ikke noen kilde som gir dem høyere oppløsning.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar
(...)

 

(...)

Jeg synes det eren ganske vesentlig nyhet at HDCP-støtten bare er "halveis", det går liksom aldri skikkelig i orden det med videostøtte på skjermkort, er jo noe tull i hver bidige genrasjon.

 

AtW

 

er jo ikke noe halveis hvis støtten ligger opp til 1900x1200 i oppløsning, eneste måtte være for de som oppskalerer til 30'' lekre fine skjermer. Vet ikke hvordan det går, men er ihvertfall ikke noen kilde som gir dem høyere oppløsning.

7381993[/snapback]

 

Detkan helt sikkert argumenteres for atdet ermer en halveis (som jeg skrev i gåsetegn forøvrig), poenget er at det er en interesant opplysning, at alt ikke støttes i alle oppløsninger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøre full 30" oppløsning og oppskalere i spilleren? Bedre å kjøre 1920*1200 på 30" og benytte skjermskaleringen som er innebygd.

 

Jeg forstår ikke helt problemet.

7382031[/snapback]

 

En PC gjør vel gjerne en bedre jobb når det gjelder å skalere opp, enn en skjerm? Uansett føler jeg det er litt halveis OT, jeg synes det er interessant nytt, om folk ikke bryr seg om det,så går det jeg fint for de som ikke gjør det.

 

Personlig synes jeg det er fint å faktisk kunne kjøre en film når skjermen står i native oppløsning (dette under forutsetning av at man trenger dual-link da).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skal være enig i at det kan være kjekt å kjøre en film eller serie i et "lite" vindu på en 30" i full oppløsning. Men ville bare påpeke at man har muligheten til å bruke skjermkortskalering eller skjermskalering og ser 1080p film i fullscreen.

 

Skjermskaleringen på min Dell er helt superb.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...