Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

What it comes down to is if you want to watch a next gen movie at a decent rez, wait for R600 or possibly a G80 with an NVIO2 chip. Better yet, just skip the DRM infection all together and avoid the next gen formats.

 

Det er det dummeste jeg har hørt...

"Avoid the next gen formats"? LOL? *riste på hodet*

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
What it comes down to is if you want to watch a next gen movie at a decent rez, wait for R600 or possibly a G80 with an NVIO2 chip. Better yet, just skip the DRM infection all together and avoid the next gen formats.

 

Det er det dummeste jeg har hørt...

"Avoid the next gen formats"? LOL? *riste på hodet*

7368061[/snapback]

 

Er det? Jeg har full forståelse for ønsket om å sabotere for alt drm-maset og stadig innskrenkede rettigheter for brukerene.

 

Men litt mer On Topic, det er jo merkelig at de ikke skal støtte HDCP på dual-link (om denne saken er riktig),sløvt er det også, for å være helt ærlig er jeg litt lei av denne typen feil hele tiden, skulle gjerne sluppet å forholde meg til slikt som kunde.

 

AtW

Lenke til kommentar
Inquirer slår til igjen, denne gangen om HDCP og maks oppløsning på G80 til 720p. Mens R600 vistnok skal skal støtte dual link DVI.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35966

7367991[/snapback]

I følge Inquirer ett par uker før G80 lansering så var jo SLI også "broken"...

 

SLI and HDCP broken for now

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35271

 

SLI fungerte fint i de driverene "Se & Hør" påstod at det var "broken" i. Har ikke spurt om HDCP, kan sikkert gjøre det. Har ikke hørt noe om at det er noen problemer der. Vet iallefall at begge portene på 8800-kortene støtter dual-link DVI, men får ikke testet HDCP, da ingen av skjermene mine støtter det, har heller ikke noe HD-DVD eller Blu-Ray eller video som benytter HDCP.

 

Ta alt "Se & Hør" skriver med en klype salt... minst...

Lenke til kommentar
Jeg kjører dual-link på mine G80er, 2560x1600, fungerer som en drøm.

Edit: Prøvde med en Bluray-spiller

7368264[/snapback]

er det utgitt noen spiller for BRD med krav til HDCP? Trodde ikke det var kommet ut enda og at BRD var i mpeg2 foreløpig, så er vel ikke mulig å kjøre test enda. Må vel heller satse på at GDI-raptor kan komme opp med ett svar.

Lenke til kommentar
Med tanke på att full HD er 1920*1080 og att single link kabler støtter 1920*1200, ser jeg ikke noe stort problem i praksis. Men likevel, hvilket skjermkort skal du ellers ha til din Dell 30"?

7368541[/snapback]

tror noen får ta seg tid til å slå opp, men hvis det kreves støtte for 10bits farge eller noe slikt så innskrenkes vel oppløsningen en del.

 

men er vel ikke uvanlig at se og hør farer med løgn heller

Lenke til kommentar
Med tanke på att full HD er 1920*1080 og att single link kabler støtter 1920*1200, ser jeg ikke noe stort problem i praksis. Men likevel, hvilket skjermkort skal du ellers ha til din Dell 30"?

7368541[/snapback]

Skal man se en film så kan man jo fint endre oppløsningen på sin 30" skjerm til 1900*1080 og se filmen via single-link.

 

Det er vel der man ønsker å se den i et vindu på full 30" at man kan støte på problemer.

Lenke til kommentar
While Nvidia was told by TSMC that the highest margin for 90nm process is 700 million, Nvidia pulled a wizard out of the hat and placed TMDS and HDCP logic on a separate chip. Sadly, the wizard also managed to break the NVIO1 chip, so you can forget about running 1080p video on your freshly-bought G80-based product.

:eek:, det kan vel umulig stemme, kan GDI undersøke litt på dette med 1080p?

 

Hmm og jeg var ikke klar over at G80 var på 90nm, da forstår jeg ikke hvorfor de sammenligner størrelsen på G80 og R600(80nm) og sier at sistnevnte har færre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er ikke noe i veien for å kjøpe et godt og billig DX9 kort nå, det gir deg god forlenget levetid inntil flere DX10 kort har landet og man får et bedre utvalg.

 

Jeg lurte selv på et DX9 kort til rundt 2000,- nå. Eks. X1950XT.

Men det høres ut som du har AGP og da er X1950Pro 256MB AGP et godt kjøp og vil gi det 1-2 års forlenget levetid på maskinen.

 

Jeg venter også litt på 8800 GT/GTO.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har mulighet for PCI-Express da;) Har ASRock DualSataII kortet eller hva det heter.. Med både AGP og PCI-Express slot =) Kjekt ;)

 

Kommer nok til å invistere i x1950xt jeg også da.. Har sett det helt nedi 2000 kr nå for tiden.. Det må da vel være mektig mye for pengene? (Kontra 6000 for 8800 + psu på minst 650w)

Lenke til kommentar

Ah jeg har lurt på det kortet selv med tanke på ram'en min. Det er vel kortet som også tar både DDR og DDRII, er du fornøyd med kortet? Yter det like bra, eller er det drawbacks? Er det greit til klokking og vannkjøling?

 

X1950XT er et kjempegodt kjøp ja. Det eneste som er litt skuffende er at 512MB utgaven ligger over 300,-. Den burde ligget ned mot 2500,-

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

460,- og et enormt flott kort å ta ting gradvis med, jeg ble spesielt overasket over at det kan kjøre både AGP og PCIe16. Men du har ant 2GB PC3200 minne, vil det si at du oppnår ca. tilsvarende ytelse som DDRII PC6400 mot fsb?

 

Nå ble vi litt OT men alikevel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...