Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh.. nå er det over 60 sider i denne tråden og orker ikke bla meg gjennom alle. Spørsmålet mitt er som følgende: Blir ATi sitt kommende R600 BEDRE enn 8800GTX? På hvilke måter er en av dem bedre?

7262175[/snapback]

Det er det ingen som vet før vi ser tester av R600. Det har vært ganske sparsomlig med rykter rundt R600 enda, noe jeg tolker som ett tegn på at kortene iallefall enda er 3 månders tid unna

Lenke til kommentar
Jeg savner et skikkelig navn istedenfor alle tallene. Hadde vært kult om de hadde gitt kortet et helt nytt navn.

 

ja der har de mye å lære fra f.eks Gillette sine barberhøvler

 

Mach 3 Turbo Boost

Mach 3 Turbo Nitro

Mach 3 Super Nitro Turbo M3

 

osv osv.. :p

7260358[/snapback]

 

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!! :!: :!: :D

 

Du sier noe der.. La oss slipper sånne navn a...

 

Forresten, jeg har det helt supert med mitt 7900GTO. Men det er takket være entusiaster. De som er villig til å bruke loads of cash på nye greier som har sørget for at vi med mindre muligheter for dette, kan lese og se hva som er et evnt riktig kjøp og lære av feil eller mangler ved et nytt og hot produkt.

 

Uten dere, ville jeg ikke hatt like mye peiling på egenhånd. Jeg ville også ha slitt mye med å velge riktig skjermkort som man kan dra mye ut av. se f.eks posten "den store 7900GTO tråden". Et supert eksempel på hvordan man kan dra mest nytte av et produkt, fordi ikke alle har samme mulighet for å klokke, tweake og modde.

 

Og jeg tror at selv om 8800GTX ikke har samme potensiale pr. i dag for å klokke like mange mhz som mere modne kort i 79XX klassen, så vil dette komme. Og takket være entusiaster som da er villig til å svi av surt ervervede kr på et av disse for å kunne "skryte" av det til oss andre, så vil vi igjen lære og se av det.

 

For mitt vedkommende så lar jeg være å hive meg på bølgen med et DX10 kort akkurat nå. Det kommer flere tog over jul og våren, og kanskje vi da har fått litt mindre kort, krever mindre strøm, mer modne kort for en billigere kr. Det har i allefall vist seg å være tilfelle med tidligere skjermkort.

 

Gleder meg i allefall :D

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Ja da sitter jeg her da med ny pc og G80:D

7262328[/snapback]

Gratulerer!

 

Velkommen i klubben! ;)

 

Som jeg nevnte i den andre traden så har flere nettbutikker (iallefall SHG og Komplett) fremdeles både GTX og GTS kort på lager.

7262333[/snapback]

 

hehe takk. skal se om jeg får tatt noen tester, men aller først vil jeg spille litt hehe..har ikke spilt på drit lenge..

Lenke til kommentar

Graturlere andreas!

 

Noen andre som har bestilt fra Databutikken?. VI er i alle fall to på forumet her som bestilte på ons fikk meld om at kortet var pakket å klar til sending tors morgen, men slik har det stått til i dag. Dette er for dårlig og om de har tatt imot fler bestillinger en de har på lager for øyeblikket for å tjene penger skal de få høre det.

 

untitledkg2.th.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvor kraftig AMD prossesor må man ha for å kunne bruke 8800 GTS?

7263901[/snapback]

Du må ha minimum Sempron 2600+, 1,6GHz med 128KiB L2 cache og sokkel 754. Har man tregere AMD-prosessor enn det så betyr det sokkel A hovedkort eller ennå eldre. Et minimumskrav for å få brukt geforce 8800GTS er at hovedkortet har PCI-express port. Sokkel A hovedkort eller eldre har ikke det. Dermed MÅ man minimum ha en AMD-prosessor med sokkel 754, 939, 940, AMD, eller sokkel F. Den tregeste prosessoren man finner til en av disse soklene er Sempron 2600+ med 1,6GHz og 128KiB L2 cache og sokkel 754.

Lenke til kommentar
Hvor kraftig AMD prossesor må man ha for å kunne bruke 8800 GTS?

7263901[/snapback]

Du må ha minimum Sempron 2600+, 1,6GHz med 128KiB L2 cache og sokkel 754. Har man tregere AMD-prosessor enn det så betyr det sokkel A hovedkort eller ennå eldre. Et minimumskrav for å få brukt geforce 8800GTS er at hovedkortet har PCI-express port. Sokkel A hovedkort eller eldre har ikke det. Dermed MÅ man minimum ha en AMD-prosessor med sokkel 754, 939, 940, AMD, eller sokkel F. Den tregeste prosessoren man finner til en av disse soklene er Sempron 2600+ med 1,6GHz og 128KiB L2 cache og sokkel 754.

7264084[/snapback]

 

Tror kanskje Pusur1993 mente hvor bra AMD CPU en måtte ha slik at prossesoren ikke ble en flaskehals for et system med 8800GTS.

Lenke til kommentar
Hvor kraftig AMD prossesor må man ha for å kunne bruke 8800 GTS?

7263901[/snapback]

Du må ha minimum Sempron 2600+, 1,6GHz med 128KiB L2 cache og sokkel 754. Har man tregere AMD-prosessor enn det så betyr det sokkel A hovedkort eller ennå eldre. Et minimumskrav for å få brukt geforce 8800GTS er at hovedkortet har PCI-express port. Sokkel A hovedkort eller eldre har ikke det. Dermed MÅ man minimum ha en AMD-prosessor med sokkel 754, 939, 940, AMD, eller sokkel F. Den tregeste prosessoren man finner til en av disse soklene er Sempron 2600+ med 1,6GHz og 128KiB L2 cache og sokkel 754.

7264084[/snapback]

 

Tror kanskje Pusur1993 mente hvor bra AMD CPU en måtte ha slik at prossesoren ikke ble en flaskehals for et system med 8800GTS.

7264127[/snapback]

 

Tror kanskje simen1 visste det, og på en vittig måte kommuniserte at det ikke går ann å si hva som er en flaskehals genrellt, fordi det avhenger sterkt av spillet, oppløsningen effekter osv osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men før tråden går alt for off-topic kan vi ikke fokusere litt mer på R600 isteden?

 

litt vanskelig å si noe om et produkt vi ikke vet noe om ennå.. men etterhvert som det kommer info om R600, så er jeg enig att vi bør fokusere mer på R600.

7264315[/snapback]

 

 

da snakkes me alle åm 3-4 månder :D

Lenke til kommentar
Graturlere andreas!

 

Noen andre som har bestilt fra Databutikken?. VI er i alle fall to på forumet her som bestilte på ons fikk meld om at kortet var pakket å klar til sending tors morgen, men slik har det stått til i dag. Dette er for dårlig og om de har tatt imot fler bestillinger en de har på lager for øyeblikket for å tjene penger skal de få høre det.

 

untitledkg2.th.jpg

7262411[/snapback]

Har akkurat samme problemet! Står helt stille ... Det var jo for så vidt en veldig god pris de hadde, men det er allikevel dårlig at de ikke holder det de skriver (I så fall tar det utrolig lang tid å pakke et skjermkort).

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...