Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geforce 8800 series doesn’t have a DX10 driver

 

Huffda..

7258142[/snapback]

 

 

Geforce 8800 series doesn’t have a DX10 driver

 

Huffda..

7258142[/snapback]

 

 

Fillern!! eg som har vista og DX10 og alt, var bare en driver eg venter på :(

7258154[/snapback]

 

Uffda?

 

Driveren er enda ikke sluppet, den er i beta-stadiet enda. Vista er så vidt ferdigstilt. For privatpersoner skal den ikke slippes før i januar. Hva er poenget med å rushe en driver da?

 

Det er ikke akkuratt flest DX10 spill klare enda heller...

 

Synes vel at det var pritig å prioritere å få alt på plass i Windows XP først.

Lenke til kommentar
8800 GTS kortet mitt er nå i hus. Her skal det spilles  :)

7258190[/snapback]

 

Hehe da er vi snart 2 :D sitter bare å venter på fattern, så skal vi å hente den:D et minutt er som en time.. :dontgetit:

 

Men tar jo litt tid før jeg får testa den skikkelig da, har ikke kjøpt skjerm, og aldri bygd før. Litt exstra tid tar det vel første gangen:P

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Ja, nå er det ikke lenge til jeg skal bestille mitt oppsett. Det skal testes grundig i flere spill, både med OC og standard. Håper dere vil sette litt pris på det, siden det er et litt mer "Normalt" oppsett (Ikke 2x 8800GTX i SLI på nForce 680i++)

 

Men her er oppsettet:

LINK HER

 

Som dere ser kommer det hele på ca. 14 000-15 000 som i hvertfall en del har råd til. Er enda ikke sikker på HK, men det står mellom Asus P5W DH Deluxe, og Abit AW9D-MAX. Hva syntes dere? Begge kortene pleier å klare over 400 FSB (3.6 Ghz på E6600) og er gode. Eneste er at Asus kortet har flere PCI porter, og større bundle. Pluss det er så mange som har det her på diskusjon.no, så blir nok lett å få hjelp med det ;) Men som sagt, så har Abit kortet også sine positive sider. Flere Sata porter, bedre kjøleløsning (Har jeg hørt) og sies å være mer stabilt på høyere frekvenser, pluss det har max fsb på 650 (Ikke at jeg trenger det, man når aldri mer enn ca. 550 tipper jeg med E6600, selv om du kjører på LN2) Uansett tror jeg at jeg vil få meg et bra kort, som vil fungere til mitt behov ;)

 

Hva syntes dere? skal jeg lage en gjennomført test av det?

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Virker som Nvidia kommer til å gjøre stor suksess med G80 kortene da ATI enda ikke har kommet med sine,så blir nok Nvidia å kapre flest kunder slik som skjedde med Geforce 7800 serien som ble stor suksess.....

Bra for Nvidia dårlig for ATI...

7258308[/snapback]

 

ATi kan skylde seg seg når de skal være så treige :!:

Lenke til kommentar

ATI venter til vi får bruk for de nye kortene. Til direct x 10 spillene kommer.

Bare betale 5000kr for 8800 kortene som dere først får nytte av når vi kan kjøpe de nye Direct X 10 ATI kortene til halve prisen med samme ytelse.

 

Den som ler sist ler best er det visst noe som heter.....

Endret av andefobe
Lenke til kommentar
Virker som Nvidia kommer til å gjøre stor suksess med G80 kortene da ATI enda ikke har kommet med sine,så blir nok Nvidia å kapre flest kunder slik som skjedde med Geforce 7800 serien som ble stor suksess.....

Bra for Nvidia dårlig for ATI...

7258308[/snapback]

 

Vel, så har jo Ati erfaring med R600 fra før av da. Er jo egentlig bare en "Remake" av de grafikkbrikkene som sitter i Xbox 360, dvs. dette er 2. generasjon. De har nok lært av feilene sine. Jeg tror at når de kommer, kommer de til å slå 8800 serien. Men uansett hva man velger, vil man få et sykt monster av et grafikkkort.

 

EDIT: Jeg kom bare til å tenke på noe.

 

Hva i h... er vitsen med å bruke så mye på data, som oysfaerg/overklokk og stoolman (Og mange flere) når (i hvertfall jeg) får inntrykk av at dere aldri spiller? dere bare overklokker, ser hva dere får i forskjellige benchmarks, før dere selger det/legger det på hylla og venter på noe nytt å bruke flerfoldige 10-tusener på. Jeg kjøper den pcen jeg skal ha, pga. den vil klare spill bra, og siden den vil vare en stund (man vet aldri med data, men håper på et år, kanskje to, får jeg må bytte alt for mye) men jeg som selv liker veldig godt å overklokke, syntes ikke det er nødvendig å kjøpe 4 8800 GTX, to nForce 680i hovedkort, minne til 4-5000 kroner, +++ hvis dere BARE skjal overklokke. Bruk det dere har og ha det gøy med det ;) Dere kan ikke overklokke i flere timer hver dag i lengre perioder vet dere ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

har ett inntryk av at det er smart å være først når det gjelder entusiast markedet, men det er vel ikke her de største summene ligger. Så er vel mer omtale/markedsføringsverdien som er fint nå enn den samlede summen til slutt.

 

Ellers så tror jeg nok ATi kommer til å blande inn ganske mye av den teknologien de laget for R5xx i R600 også, er vel ganske mye av det smo ikke er tilstede i xbox om jeg ikke tar så veldig feil. Men de kan vel skryte på seg å være først med unified shaders.

 

Men tror at markedet får så kraftige kort egentlig først kommer om en liten stund, når folk får seg 1080p tver og ønsker å spille på dem. Intill da er det nok for spesielt interesrete.

Og for de som argumenterer for at det er en vanvittig dyr spillekonsol man får d, så kan man vel heller tenke at PCen trenger man antagelig uansett, så nå kan man spille på den i tilleg for prisen av en PS3 omtrent, og med bedre kvalitet. jaja, artig med nytt, er det ikke :)

Lenke til kommentar
ATI venter til vi får bruk for de nye kortene. Til direct x 10 spillene kommer.

Bare betale 5000kr for 8800 kortene som dere først får nytte av når vi kan kjøpe de nye Direct X 10 ATI kortene til halve prisen med samme ytelse.

 

Den som ler sist ler best er det visst noe som heter.....

7258380[/snapback]

 

Synes kortet kicker meget godt ifra seg PR DAGENS DATO eg, selv om vi ikke har "bruk" for kortet enda ^^

 

Tullprat ;)

 

ATi holder enda på med kortet sitt, Nvidia e ferdig med sitt, å kan nå fokusere på neste grafikkløsning, som bygger på et helt ny konstruksjon (G80) Når R600 kommer ut, er det nok dyrt og 8800 har helt sikkert blitt billigere(ikke kom her å si at vi vil se et R600 kort til halve prisen iforholdt til når g80 ble lansert)

 

Altså, frem til R600 kortet kommer vil Nvidia tjene fett på G80 fordi dem som vil ha det raskeste kortet på markedet kjøper det, mens resten var oss andre venter på at prisen skal bli billigere, så da hopper de på å kjøper dette. Når R600 kommer vil forsatt nvidia tjene på g80 fordi da har det nok synket til en bedre pris for "mannen i gata" som utgjør emsteparten av markedet.

 

Så en ting til, når R600 kommer ut, la oss si rundt februar, da vil vi nok se et 8900(eller lignende) kort snart pga det er over 4 månder til R600 kommer (med tanke på at den kommer midt av Q1 2007) da har/eller er nvidia på god vei med et bedre kort enn 8800 GTX som vi kanskje vil se i april? ( kanskje med økt minnekontroller, økt minnemengde, GDDR4?! osv ) som igjen vil kjempe mot r600, å kanskje bli bedre? Da vil disse som har penger å vil ha det raskeste kjøpe dette kortet, fremfor R600 :) Men ja, sier ikke at ATi ikke vil selge kort, bare at mindre andel av markedet vil velge det :) fordi markedet er kanskje litt mettet?

 

Altså, det jeg sier er at nVidia ligger et skritt foran ATi for øyeblikket

å det kommer bare i nVidia sin fordel :)

 

For håpe at ATi leverer rikelig med kort, tilgjengelig ved lanseringen da :)

 

BTW Nvidia ser ut til å få fortjeneste på nesten 63 prosent sammenlignet med

ifjor, fortjeneste :) Ler? tror neppe nvidia ler, det kan bare ATi gjør, kanskje av en vits eller to om nvidia, tror mer nvidia sitter å smiler :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
ATI venter til vi får bruk for de nye kortene. Til direct x 10 spillene kommer.

Bare betale 5000kr for 8800 kortene som dere først får nytte av når vi kan kjøpe de nye Direct X 10 ATI kortene til halve prisen med samme ytelse.

 

Den som ler sist ler best er det visst noe som heter.....

 

Hva er det du prater om egentlig, sier høy fps på full pupp med oppløsning over 1600 deg noe?. For meg så blir dette bare syting fordi du ikke har kortet selv eller så er du fanboi.

Lenke til kommentar

Synes denne tråden kunne nå gått over til å hete: Hva vet vi om R600? Og begynt å kun diskutere rundt det, men der er det jo ikke mye info enda da :no:

 

Jeg mener vi vet jo alt om G80 nå, og synes vi kan hoppe over til den tråden simalarion har startet. Det er der vi bør fortsette og diskutere G80 nå synes jeg da.

 

Denne tråden begynner jo å skli totalt ut av emne sitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...