Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1: Ignorér oppløsninger der CPU blir en flaskehals. (Bortimot alt under 1600x1200 med 4xAA og 16xAF)

2: Ignorér Tomshardware. F.eks. så har Anandtech, Firingsquad og guru3D mye bedre tester.

Det hjelper kanskje litt på imponeringsfaktoren?

Oblivion kjører ca 2,5 ganger så kjapt på 8800GTX som på 7900GTX.

Dark Messiah of Might and Magic kjører ca 2,7 ganger så kjapt på 8800GTX som på 7900GTX. Det er rimelig greit. Andre spill kjører ca dobbelt så kjapt på 8800GTX som på 7900GTX. Spesielt ved høye nok oppløsninger.

 

ser ytelsen er dobbel på 8800GTX kontra 7900GTX. sammenligna litt tester nå, å jeg ser att det ikke er så stor forskjell på C2D og AMD DC ved høye oppløsninger.. så kjøper jeg GTX så blir det ikke spilling under 1600x1200 værtfall :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Ikke glem at GTS har færre "stream processors" og snevrere minnebuss også. Må klokke ganske mye for å få en GTS opp på GTX nivå.

7252727[/snapback]

 

 

Vel testene viser at du tar feil, GTS ^yter bedre enn GTX^ kortet etter en liten stock klokking..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia...view/page23.asp

7252848[/snapback]

 

Husk også på at drivere er helt ferske. Om en liten stund vil vi nok få se helt andre resultater tipper jeg...

Lenke til kommentar
Er veldig interessert i å høre tilbakemeldinger vedrørende støynivået på en 8800GTX sammenlignet med 7900GTX.

7252715[/snapback]

 

Leste en test på firingsquad tror jeg det var der de ga mye skryt for nVidias valg av kjøleløsning på kortene sine. Kjøleren brummet under oppstart, men når de kom inn i Windows skrudde viften seg ned på et nivå som såvidt var hørbart.

Lenke til kommentar
Det irriterer meg litt at det er sammenliknet med SLI i så mange av de testene. SLI har aldri vært interessant for meg, hverken for kjøp eller for sammenlikningsgrunnlag.

7253021[/snapback]

Jeg er lykkelig over at Sli blir brakt fram i så mange av testene. Etter å ha hatt Sli i 1 år nå er det ingen vei tilbake. Jeg kan ikke tenke meg å bruke bare 1 kort nå lengre. Selv synes jeg korta mine er litt vel treige. Satser på 2 stk 8800GTS rett over jul tenker jeg.

 

Hvorfor er det nå egentlig irriterende å se tester med Sli da? Selv om treige kort som 7900GS ikke er interessant for meg, hverken for kjøp eller sammenlikningsgrunnlag så blir jeg ikke irritert av at de faktisk brukes det kortet som sammenlikningsgrunnlag i mange tester. :hmm:

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar
Ikke glem at GTS har færre "stream processors" og snevrere minnebuss også. Må klokke ganske mye for å få en GTS opp på GTX nivå.

7252727[/snapback]

 

 

Vel testene viser at du tar feil, GTS ^yter bedre enn GTX^ kortet etter en liten stock klokking..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia...view/page23.asp

7252848[/snapback]

hmm ja, men forfatteren sier jo selv at det er veldig merksnodige resultater. Vil tro det enten er pga. dårlige drivere, eller at dette er en funky effekt vi ser i directx 9 elns. Det henger rett og slett ikke sammen med spesifikasjonene, så jeg tviler på at det der blir realiteten, i allfall ikke med directx 10 spill.

Lenke til kommentar
Ser frem til hva ATI klarer å klemme til med.

 

Dessuten er jeg spent på om jeg faktisk klarer å dra et slikt kort på min MIST500W. Står jo i testen fra HW at 8800GTX krever MIN 30A 12V strømtilførsel.. Det er jo temmelig heftig.

 

Noen formeninger om dette?

7254031[/snapback]

 

Skal heilt sikkert gå fint, so du ser i testen har 8800GTX eit strømforbruk som er mindre enn både 7950GX2 og X1900XTX.

Lenke til kommentar
Min gtx står bare som leveringsklar på lageret eller.no

 

Ja litt merkelig det der, fikk beskjed tidlig i dag om at det var sent og det står 2 ting på siden dems

 

Ordreinformasjon:

Under behandling på vårt lager

 

og

 

XFXGF88GTX 1 Levererad 4 464,80.-

 

Aner ikke hva jeg skal tro på men får vite det i morgen. Haddet vært flott og fått hentet det :)

 

Ditt kundnummer är ******** och ditt ordernummer är ********

 

Din order enligt ovan packas nu på vårt lager

 

Sändningsnummer skickas till dig snarast så du själv kan bevaka din leverans

Betalning sker mot Postförskott, dvs kontant vid mottagande av ordern

 

dette fikk jeg 07.10

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Min gtx står bare som leveringsklar på lageret eller.no

 

Ja litt merkelig det der, fikk beskjed tidlig i dag om at det var sent og det står 2 ting på siden dems

 

Ordreinformasjon:

Under behandling på vårt lager

 

og

 

XFXGF88GTX 1 Levererad 4 464,80.-

 

Aner ikke hva jeg skal tro på men får vite det i morgen. Haddet vært flott og fått hentet det :)

 

Ditt kundnummer är ******** och ditt ordernummer är ********

 

Din order enligt ovan packas nu på vårt lager

 

Sändningsnummer skickas till dig snarast så du själv kan bevaka din leverans

Betalning sker mot Postförskott, dvs kontant vid mottagande av ordern

 

dette fikk jeg 07.10

7254393[/snapback]

 

Kan det være sendt som rekomandert sending?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...