Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo den er krafig nok, men ut i fra det som ble hevdet over kan det høres ut som så lenge en spiller på 1200 x 1600 eller mer kan en hvilken som helst CPU gjøre jobben, og det blir litt feil.

7251845[/snapback]

 

Jeg svarte vel med ref. til en Athlon FX62.. og ikke en "hvilken som helst CPU" :dontgetit:

7251941[/snapback]

 

Ja du gjorde det, min feil :)

Lenke til kommentar

Er det litt feil av meg å kjøpe et 8800 GTX kort og fremdeles ha en 6 år gammal CRT skjerm? :love: hehe....huff..kanskje en skjerm også snart :) Noen dere vil anbefale? rundt 3000 kr...

 

EDIT: Hvis Simen1 redigerer et av sitt innlegg får han ikke

 

Dette innlegget har blitt redigert av xxxx: xxxx :ermm:

 

Lucky him :(

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Hva med en 3500+ vil det bli en flaskehals til GTS?

Spiller kun på 1280x1024

7252045[/snapback]

Jeg tror 3500+ ofte kan bli en flaskehals sammen med 8800GTS på 1280x1024. Men det gjør neppe noe særlig siden CPUen din trolig vil stoppe FPS på et meget akseptabelt nivå i de aller fleste spill. Om du kjøper 8800GTS så vil du få muligheten til å oppgradere skjerm uten at det vil gå noe særlig ut over ytelsen. Som de fleste tester viser så er disse kortene gode for svært høye oppløsninger, selv med god AA/AF. Hvis du ikke har planer om å oppgradere skjerm i det nærmeste kan det være lurt å vente på de billigere modellene (8600-serien?) eller bare beholde dagens skjermkort om det er bra nok.

Lenke til kommentar
http://www.tomshardware.com/2006/11/08/gef...8800/page5.html

 

her er det testet med en FX60 Faktisk.. er ikke imponert

7251955[/snapback]

Gjør to ting:

1: Ignorér oppløsninger der CPU blir en flaskehals. (Bortimot alt under 1600x1200 med 4xAA og 16xAF)

2: Ignorér Tomshardware. F.eks. så har Anandtech, Firingsquad og guru3D mye bedre tester.

Det hjelper kanskje litt på imponeringsfaktoren?

Oblivion kjører ca 2,5 ganger så kjapt på 8800GTX som på 7900GTX.

Dark Messiah of Might and Magic kjører ca 2,7 ganger så kjapt på 8800GTX som på 7900GTX. Det er rimelig greit. Andre spill kjører ca dobbelt så kjapt på 8800GTX som på 7900GTX. Spesielt ved høye nok oppløsninger.

 

Dessuten må vi ikke glemme at de nye antialiasing metodene er geniale, det er den nye Anisotropic Filtering modusen også. :)

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Det som har skuffet meg med testene, er at 8800GTS faktisk ligger såpass langt bak GTX. Jeg hadde trodd at de ville være mye nærmere hverandre. Dette betyr at G80 er ganske sårbar for reduksjon i minnehastighet og kjernehastighet. Og det betyr også at jeg må vente lenge før jeg får kjøpt nytt kort, ettersom jeg ikke vil ha den "dårlige" mellomløsningen som 8800GTS tilbyr.

Lenke til kommentar
Hvorfor er oppløsninger under 1600x1200 CPU begrenset ?

 

For meg så er det mest logisk motsatt ;)

7252676[/snapback]

Fordi CPU-bruk til f.eks. AI og fysikk ikke går opp når man øker oppløsning, men arbeidet for GPU går opp. Har man en kjapp CPU kan det hende man er CPU-begrenset til 200 FPS i 1024x768, mens man ikke er CPU-begrenset i 1920x1200 med 50 FPS. Maks CPU er kun for folk som "spiller" 3DMark hele dagen :p Spiller man på så lav oppløsning at en E6600 f.eks. er begrensningen så har man ikke for [edit: ikke kjapp, men]treig CPU, men for dårlig skjerm eller for bra skjermkort.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Det som har skuffet meg med testene, er at 8800GTS faktisk ligger såpass langt bak GTX. Jeg hadde trodd at de ville være mye nærmere hverandre. Dette betyr at G80 er ganske sårbar for reduksjon i minnehastighet og kjernehastighet. Og det betyr også at jeg må vente lenge før jeg får kjøpt nytt kort, ettersom jeg ikke vil ha den "dårlige" mellomløsningen som 8800GTS tilbyr.

7252677[/snapback]

No kan du jo klokke GTS fint opp til GTX standard hastigheter. Så det skulle ikke være noen problemer. GTX er en dårlig klokker så du kan ikke spare så mange MHz der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...