Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pcutstyr har XFX 8800GTX på lager, for de som absloutt vil svi av nærmere 6.000,-:D

 

XFX GeForce 8800GTX , 5.735,- på lager 20+

 

edit:

bah, glemte å lese det med liten skrift.

Pris og lagerstatus oppdateres fortløpende flere ganger om dagen.

Produktinformasjonen er sist oppdatert: 08.11.2006 21:07:59

 

Fare for at de er utsolgt da...

Endret av FBEN
Lenke til kommentar
Legger til flere lenker i DX10-info-seksjonen om noen kan komme med noen flere. DX9.0L er kun til Vista/Longhorn (dermed «L»), har vel fått nytt navn nå?

7248669[/snapback]

Når jeg tenker etter er det mulig du har rettet meg på akkurat dette før. Husker ihvertfall det var rykter nå i sommer om at XP skulle få DX9.0L med SM 4.0-funksjonalitet. Vel, jeg bommet der som jeg skrev jeg kanskje kom til å gjøre. :wee:

 

PS. HardOCP-linken jeg gav er fra mai, så den kan inneholde feil/endringer i forhold til nyere artikler. Har ikke fulgt så nøye med på DX10-nyhetene siden jeg flyttet i sommer.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg er mektig imponert over G80. Det ser ut som å innfri alle ønskene jeg hadde om GPU'en, samt det er nok en del mer å hente med mer modne drivere.

 

Jeg har lest gjennom en rekke omtaler (Anandtech, Toms Hardware, Firingsquad, Guru 3D, osv.), og jeg må si det er ganske lenge siden jeg leste såpass positive omtaler for et produkt. Jeg tror nok jeg kommer til å oppgradere skjermkortet mitt litt tidligere enn planlagt...

Lenke til kommentar
http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/1/

test på guru3d med litt "fargerik" språk  i gitt lol

7248836[/snapback]

 

Det er interessant å lese cpu-skaleringsdelen hvor vi ser at hvis man spiller på høyere oppløsning enn 1280x1024 med 4xAA og 16xAF (som gjerne er poenget med å kjøpe high-end kort) så er det nesten ikke forskjell på E6400* og en [email protected] GHz. Og på de lavere oppløsningene hvor det faktisk er en betydelig forskjell så er frameraten allerede såpass høy med E6400 at det holder lenge (jeg tror de færreste merker forskjell på 90 fps og 140 fps). Litt artig er det likevell at artikkelforfatteren konkluderer med at

Again we have the XGURU processor and look at 10x7, wow that's a 55 FPS differential. So to the question is the GeForce 8800 series CPU bound ? Yes, it most certainly is.

Trolig har han jobbet veeeeldig lenge når dette ble skrevet for konklusjonen er jo stikk motsatt. Altså er all denne hypen om at G80 skal være så CPU-avhengig bare tull (med mindre man skal konkurrere i 3DMark).

 

Det er synd at det ikke ble gjort en tilsvarende test med 8800GTX SLI. Hadde vært artig å vite hvor grensene gikk da.

 

*det står E6300 i diagrammene men det er en trykkfeil i følge teksten

Lenke til kommentar
http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/1/

test på guru3d med litt "fargerik" språk  i gitt lol

7248836[/snapback]

 

 

'Something else ..  if you opt the guru path of righteousness -> SLI

 

You hadn't thought of that one had you! You should end up with a 700 Watt or better PSU with a 40 AMPs 12 Volts rail. And yes I agree .. this is getting a little out of hand. As stated, we need to start thinking about mother nature a bit more, this increasing trend in power consumption can't continue.

 

We have tested SLI for you guys and power consumption rose towards a 512 Watt peak.'

 

Begynner og bli en del watt nå, dette på et system som ser slik ut:

 

'Now bare with me here as we built a completely new high-end system for this test. We used a new Core 2 Duo X6800 Extreme Processor, the new nForce 680i mainboard, a Zalman cooler, DVD-rom and WD raptor driver. All that in combo with the GeForce 8800 GTX summed up to a peak load of 363 Watts and the GeForce 8800 GTS at 338 Watts'

 

 

Min 600W holder i allfall til et kort :thumbup:

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Det er interessant å lese cpu-skaleringsdelen hvor vi ser at hvis man spiller på høyere oppløsning enn 1280x1024 med 4xAA og 16xAF (som gjerne er poenget med å kjøpe high-end kort) så er det nesten ikke forskjell på E6400* og en [email protected] GHz. Og på de lavere oppløsningene hvor det faktisk er en betydelig forskjell så er frameraten allerede såpass høy med E6400 at det holder lenge (jeg tror de færreste merker forskjell på 90 fps og 140 fps). Litt artig er det likevell at artikkelforfatteren konkluderer med at

 

QUOTE

Again we have the XGURU processor and look at 10x7, wow that's a 55 FPS differential. So to the question is the GeForce 8800 series CPU bound ? Yes, it most certainly is.

 

Trolig har han jobbet veeeeldig lenge når dette ble skrevet for konklusjonen er jo stikk motsatt. Altså er all denne hypen om at G80 skal være så CPU-avhengig bare tull (med mindre man skal konkurrere i 3DMark).

 

Så evig enig Karvoka, de henger seg alt for mye opp i 3dmark.

 

xfx kortet er forøvrig sent fra databutikken alleredet, fikk e-mail 7.30

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...