Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
640mb minne ja.

7240137[/snapback]

Etter å ha lest litt videre ser det definitivt sånn ut ja:

hmm.. over dobbelt så raskt som GTS i 03 med 1600x1200 4aax16af

Ser ikke ut som dette kommer til å stå i stil til hvordan 7800GT og 7800GT sto i stil til 7800GTX og 7900GTX.

7240217[/snapback]

Det vet vi vel ikke før vi har sett flere tester. En eneste syntetisk test (av gammel årgang) med en gitt oppløsning og kvalitetsinnstilling sier ikke alt om hvordan det yter generellt for å si det mildt.

Og om det skulle stemme over hele linja så vil nok det reflekteres i etterspørselen slik at prisen må justeres til et fornuftig nivå.

Lenke til kommentar

det var vel rykter om at nVIDIA skulle slippe 3 kort. Innbliller meg kanskje at de hadde tenkt seg GT GTS og GTX.

Regner med at de fant ut at siden konkuransen ble liten en liten stund og tillgang på kkort ville bli snau så droppet de GT intill videre. Så får vi se hvor GT legger seg, men siden det er såpass stort gap mellom GTX og GTS så ville det ikke overaske meg om den havnet i midten når anledningen byr seg.

Ellers så virker det på den testen som ble preseentert at 8800 kortene taper mye mindre enn dagens kort på høyere oppløsning og høyere AA/AF, noe som virker veldig positivt, men det kan også se ut som GTS har en flaskehals i enkelte tilfeller som får x1950xtx til å yte bedre innimellom. Blir spennende å se hva flere tester vil vise i morgen.

Ellers så må jeg si at GTS burde ikke ligge mange kronene over x1950xtx før det blir en noe tvilsom invistering. Og hvis det blir over 6000,- for toppmodelen så selges det bare fordi enkelte umulig kan bry seg om pris. For så drøye invisteringer for å kjøre 3dmark er vel noe tvilsomt, og tviler på at de som vil investere i noe slikt har ett sinke av ett kort i dag, så man kan heller vente på at prisene synker.

Men nå er det vel slikt at folk gjør som det passer en, og noen har lommebøker hvor pengene holder på å dette ut hvis man ikke bruker dem snart, så dere får glede dere som best dere kan, for det blir sikkert en festlig investering.

Lenke til kommentar
Crysis kommer til å se bra ut om man har et topp-kort fra nå , samme med QuakeWars. Mange av filmene av Crysis som folk har sett på er blitt spilt med DX.9 kort.

Simen1: Amen til den.

7236915[/snapback]

Quake Wars kommer nok til å gå veldig fint på dagens topp kort, men når det gjelder Crysis (som har blitt demostrert på en X1900XTX crossfire løsning) har jeg liten tro på at det vil være så optimalt, og da tenker jeg mest på ytelsen. Men nå har Crysis blitt utsatt til april. Likevel har man spill i dag den ekstra ytelsen er en fordel, som Oblivion og FEAR, samt man også har en IQ fordel med høyere AA modes. Om det er verdt pengene dog kan diskuteres, men det blir til slutt opp til hver enkelt å avgjøre.

Lenke til kommentar

Var litt imponert over at x1950xtx så å si var på line med GTS utgaven stort sett. Men 8800GTX ser jo ut til å være et sykt heftig kort da :yes:

Spennende å se hva r600 klarer å by på, håper bare ikke ati drøyer alt for lenge og lar nvidia få seg et GODT fotfeste i markedet.

Lenke til kommentar

Har avbestilt mitt GTS og hele den nye maskinen min :( venter på GTX og 680 SLI heller.

Etter å ha lest forskjellige plasser på nettet ser det ut til at GTS yter mindre enn jeg først trodde :hrm:

Blir spennende å se guru3d sin review i morgen (og alle andre for den sak skyld). Pleier å være ganske utfyllende lesestoff gutta fra Nederland kommer med.

Lykke til med kjøpene folkens! Det er en dyr hobby vi har! :ermm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...