Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle det ikke bli sluppet i dag?  :hmm:

7235211[/snapback]

Ja, det gikk sterke rykter om det en stund. Jeg husker ikke om datoen ble bekreftet eller ikke, men det er fortsatt 14 + 13 timer til den 7. november er slutt for i år over hele jorda.

7235226[/snapback]

Ja, lurer på om det var her jeg så det...stor mulighet jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Se siste bilde her:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33872251&page=2

Det ser endelig ut til at vi får ekte 16xAF fra nVidia! :)

7227907[/snapback]

Bra dem følger på, men det sier dog ikke noe om dem har utbedret shimmering problemet fra G7x. Men jeg vil anta (og håpe) at dem har jobbet med dette også.

7234174[/snapback]

Jeg vil tro det er fikset. AF-en blir jo så til de grader fikset, så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skulle fikse shimmering. Shimmering er noe av det første mange hardware sider vil teste nå pga fiaskoen med G70. Det vet nVidia.

Bare for å vise hvor sinnsykt mye bedre G80 16xAF er enn G70 16xAF (Eller kanskje for å vise hvor stusselig G70 er...):

GeForce 3/4/FX med 8xAF:

gf34fxel2.jpg

GeForce 6XXX/7XXX med 16xAF:

g70uu9.jpg

GeForce 8800 med 16xAF:

g80hn7.jpg

Jo nærmere midten de nye fargene kommer, jo bedre AF er det. De 4 ytterste "trekantene" representerer noe slikt som 0xAF. Den første ordentlige ringen er 1xAF, så kommer 2xAF, 4xAF, 8xAF og 16xAF. Som man kan se så gir GeForce 3/4/FX 8xAF over hele sirkelen med unntak av de "fire 45 graders vinklene" hvor de gir rundt 4xAF.

GeForce 6- og 7000-serien gir derimot kun 16xAF på "45- og 90 graders vinklene." Resten av sirkelen har dårligere AF og i verste fall ned mot 2xAF i "22,5 graders vinklene".

GeForce 8800 ser ut til å gi en nesten perfekt 16xAF over hele sirkelen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vi for vente å se, håper bare 6000 kr er nok :love:

Men en ting, vet ikke om det er nevnt men siden eksrem versjonen

har vannkjøling som standarkjøling, kan får vel ikke nytte av denne

uten at man et slikt system i PC'n? Eller, finnes det ikke enn eller annen dings

dom man plasserer inni en PCI kort?

Om G80 bruker GDDR 4 minne eller ikke gjenstår det å se, håper en smule

at den vil komme med det, siden det vil øke båndbredden enda mer :love:

Men så en annen ting, er det planlagt et eksrem versjon av G80? F.eks hvis G80

kommer med kun GDDR3 minne, vil det i et senere tidspunk komme et med GDDR4? Svaret er vel ja, men er det snakk om helt frem til neste sommer? :O

EDIT: Etter å ha lest igjennom alt å jeg har funnet ut en ting, ifra nå

av leser eg kun det Raptor og Simen1 skriver, det gir mest fornuft :p

Å ja, igjen sier eg at vi for vente å se, er formye spekulasjoner tilstede under slike ting men igjen, så er det jo litt gøy da å lese litt sånn, underground stuff..

men igjen så er det kun en ting som teller, å det er hvordan produktet blir

når den står i hylla, å klar til å bli kjøpt :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Hørte du om når de fikk inn GTX?

Bestilte du fra Netshop Sandefjord eller Netshop Oslo?

7235653[/snapback]

Personen jeg snakket med visste ikke når de fikk GTX igjen. Måtte som kjent sendes tilbake pga feil. GTS hadde dem også inne, men kunne ikke sende før lanseringsdato, altså i morgen.

Jeg bestilte fra det tlf-nr som står på nettsiden deres. Vet ikke om jeg kom til Sandefjord eller Oslo på det.

Lenke til kommentar
Ja, hadde egentlig tenkt på GTX, men klarte ikke å vente  :blush:

7235809[/snapback]

Hehe, syns jeg så en sammenligning av GTS, en eller annen og GTXen et sted her i tråden, men orker ikke lete gjennom 37 sider. Som noen har sagt tidligere burde trådstarter samle alle tester og all info i første post!

Lenke til kommentar
Holder fortsatt en knapp på i morgen, 8. nov:

"nVidia G80 am 8. November "

"G80 von NVIDIA schon am 8. November?"

"G80 launch set for November 8"

m.fl.

7235255[/snapback]

Er nok i morgen ja, fikk akkurat vite at Vista RTM er i morgen klokken 16:00 .. Så da er ikke datoen 8 November noen tilfeldig release av G80.. :cool:

Lenke til kommentar
Okej :) takk! Vet du om noen nettbutikker som man kan forhånds bestille kortet hos? Eller som er bekreftet på lager i morgen?

7235271[/snapback]

Jeg har bestilt på telefon hos Netshop. Bekreftet på lager i morgen, men bare GTS, ikke GTX! GTS kostet meg rett over 4000,-

7235634[/snapback]

Neeeeeeei!! Så nettopp på mamoz at det kosta ca 4700, hvor mye betalte du for det? Eller er 4700 "rett over 4 tusen" for deg?

For håpe at det er en del forskjell på Mamoz og komplett, som det sikkert er. For rett over 4 tusen lappen hørtes greit ut.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
GTS 4195,- hos Netshop. de har 1 igjen ;)

GTX korta de får in i mora, skal sendes tilabke alle sammen :/

Ser ut som vi må vente litt på GTX ja...

7236385[/snapback]

Jiiiiiiiiiiipii!! Håper dette stemmer!! Hadde regnet med å punge ut 5000 tusen jeg nå..men må vel kanskje være kjapp og bestille, jeg skal bestille fra komplett da. Helt ny pc.. :love:

Lenke til kommentar
Mamoz har nå fått et par kort i prislistene sine

GTS TOP:ASUSTEK COMPUTER EN8800GTS/HTDP/640M GF8800GTS til 4795

og

ASUSTEK COMPUTER EN8800GTX/HTDP/768M GF8800GTX til 6250

Det blir vel snart å dukke opp mange priser. Synes prisene var for høye, men det er top modellen av GTS så det kommer vel billigere. Du får en PS3 billigere.

7236313[/snapback]

det er vel slik at disse kortene ikke dukker opp før 2 dager før julaften, så er en stund til mamoz fysisk er i stand til å tillby det dem har lagt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...