Lord_Linus Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hadde vært bra om trådstarter kunne oppdatert den første posten med info. Hadde satt stor pris på det, ikke alle som vil bla i mellom 35 sider for å finne info. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hehe, kanskje en smule overdrevet 7233171[/snapback] Jeg vet ikke helt, det står "Other manufacturers are also affected". Men samtidig så skrives det at alle kort solgt med referansedesign ikke påvirkes.Så det betyr at alle kort som holder referansedesignen er trygge, mens de fleste andre tilbakekalles. Men betyr det at Nvidia har vært veldig vage på hvilke komponenter som kreves i leverandørenes egne designer. Som denne resistoren som skal være 50k og ikke 30k Ohm , og som flere leverandører tydeligvis har gjort feil? Hva har egentlig skjedd? ATW: Mulig det er meg, men en artikkel/redaksjonell utgivelse som ikke kan skrive kilo og Ohm korrekt, hmm. Endret 6. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 ATW: Mulig det er meg, men en artikkel/redaksjonell utgivelse som ikke kan skrive kilo og Ohm korrekt, hmm. 7233492[/snapback] Hehe, tro du meg, det er ikke det verste av DTs rettskriving AtW Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Skjønner det! Men var mest ment som et spørsmål til [GDI]Raptor 7230846[/snapback] En eventuell 8900-serie vet jeg faktisk ingenting om. Jeg driver mest med sortware, og planer og informasjon jeg får endrer seg ofte fort... For å illustrere... I slutten av september fikk jeg vite at det var planlagt 3 kort (SKU) av G80 før jul, dette ble i begynnelsen av oktober (når G80-kortene ble shippet ut) endret til 2 kort (SKU). Merkelig hvordan en sak kan bli "Nvidia tilbakekaller alle 8800GTX kort" utfra det som står der? 7232855[/snapback] Nei, det gjelder ikke alle GTX-kortene en gang. Det er sikkert noen som ønsker å blåse opp dette, tross alt rundt ett kvartal til ATi kan svare på dette... Vet ikke hva du mener med at ATI har driti seg ut med flere lanseringer på kort tid? Det gjelder vel Nvidia også.Begge har kommet med xx50 serier nå rett før ny generasjon. Hvorfor lansere 7950GT? Dette ligger i ett prissegment under G80 kortene. Der er ikke G8x varianten planlagt før april/mai. nvidia planlegger så vidt jeg har hørt ikke noen andre 7x50 varianter. Kommer 80nm varianter av G72 & G73, men dette vil ikke føre til nye navn, da spec er de samme, og kun for å redusere kostnader. Edit: Fikset quote Endret 6. november 2006 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) GDI: Neida jeg mente ikke at det var galt å lansere xx50 serien, lurte på om det var det han andre mente. Men fikk det oppklart Synd at de ikke kommer med 7950GTX, men det har kanskje lite for seg? Ellers positivt at de lager nyere, bedre og billigere varianter av forrige generasjon selv når ny generasjon kommer. Slik har jeg sansen for. Endret 6. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hadde vært bra om trådstarter kunne oppdatert den første posten med info. Hadde satt stor pris på det, ikke alle som vil bla i mellom 35 sider for å finne info. På forhånd takk! 7233420[/snapback] Må si att du har ett poeng. Trådstarter ville lage en "kjekk liten tråd", som nå er på 700 innlegg. 36 sider. GDI: Neida jeg mente ikke at det var galt å lansere xx50 serien, lurte på om det var det han andre mente. Men fikk det oppklart Synd at de ikke kommer med 7950GTX, men det har kanskje lite for seg? Ellers positivt at de lager nyere, bedre og billigere varianter av forrige generasjon selv når ny generasjon kommer. Slik har jeg sansen for. 7233903[/snapback] 7950GTX, hva skal man bruke tid på det for. Det ville mest sannsynlig kommet rett før G80. ATi sitt X1950XTX var mer interesant å lage fordi det forbedrer kjøler kraftig, de har lengre til sitt DX 10 kort, og de får testet ut GDDR4 ordentlig. Endret 6. november 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det hadde absolutt vært greit om denne tråden som har mye informasjon ble konsolidert til første post. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Se siste bilde her:http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33872251&page=2 Det ser endelig ut til at vi får ekte 16xAF fra nVidia! 7227907[/snapback] Bra dem følger på, men det sier dog ikke noe om dem har utbedret shimmering problemet fra G7x. Men jeg vil anta (og håpe) at dem har jobbet med dette også. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Kan virke som det var mest for å tyne poeng ut av 3dmark tester på standard setting, for så fort man setter instillingen opp forsvant shimmering. Ikke at det gjør saken noe bedre men. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Shimmeringen forsvinner ikke på HQ instillingen, på enkelte spill er det forsatt ganske betydlig. ATi er dog ikke perfekt her heller, men det er klart mer undersampling med G7x. Jeg kommer ihvertfall til å vente å se hva tester (skikkelige tester som tar opp disse tingene grundig) sier før jeg hopper på G80. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Shimmeringen forsvinner ikke på HQ instillingen, på enkelte spill er det forsatt ganske betydlig. ATi er dog ikke perfekt her heller, men det er klart mer undersampling med G7x.Jeg kommer ihvertfall til å vente å se hva tester (skikkelige tester som tar opp disse tingene grundig) sier før jeg hopper på G80. 7234404[/snapback] Ja, den j*** shimmeringen var det eneste problemed med G7x-generasjonen. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 En svak SM3.0 implentasjon kan også nevnes, men dette er nå ikke noe som har vist seg å være et problem. Man kan vel nå godt si at R5xx er over-engineered. Det hadde nok bedre lønnt seg for ATi å heller bruke transistor budsjettet på flere texture enheter, eller simpelhent kuttet ned for bedre yields, bedre profitt og lavere strømforbuk. nVidia traff spikeren bedre på hodet denne gangen, nå blir det spennende å se om dem kan gjenta bragden. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hadde vært bra om trådstarter kunne oppdatert den første posten med info. Hadde satt stor pris på det, ikke alle som vil bla i mellom 35 sider for å finne info. På forhånd takk! 7233420[/snapback] Må si att du har ett poeng. Trådstarter ville lage en "kjekk liten tråd", som nå er på 700 innlegg. 36 sider. Øhm, ja Jeg tar i et skippertak i morgen, hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 nVidia traff spikeren bedre på hodet denne gangen, nå blir det spennende å se om dem kan gjenta bragden. 7234533[/snapback] Det nVidia traff spikeren mest på hodet med på G70 var at de "pusset" opp NV40 isteden for å lansere en ny arkitektur (velger å kalle R4x0 -> R5x0 ny arkitektur) G70 er ikke noe annet enn en krympet NV40+ekstra pipelines, ALU'er og ny power management +noen andre tweeks. Så sammenlignet med R5x0 er nVidia sin SM3.0 implementasjon svak, men den er også to år eldre, R580 er spessielt bedre på dynamic branching og pixel shader. Sammenligner du G71 med R580 så har jo nesten G71 100 millioner færre transistorer enn R580, men yter ganske likt i dagens applikasjoner. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 På den andre siden, så har ATi fått en del mer erfaring når det gjelder nyere teknologi i praksis enn nVIDIA har, spørsmålet er bare om de klarer å bruke dette til noe fornuftig. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 På den andre siden, så har ATi fått en del mer erfaring når det gjelder nyere teknologi i praksis enn nVIDIA har, spørsmålet er bare om de klarer å bruke dette til noe fornuftig. 7234581[/snapback] Ja jeg tror nok en del av teknologien i R5xx stammer fra R600 desginet, som ring-bus minne kontrolleren, shader dispatch prossesoren og ROP'ene. Dem har nok også fått en del erfaring fra Xenos (Xbox360). R600 blir veldig spennende. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Så sammenlignet med R5x0 er nVidia sin SM3.0 implementasjon svak, men den er også to år eldre, R580 er spessielt bedre på dynamic branching og pixel shader. G7x har en svak SM3.0 implenmentasjon uansett hvordan man ser på det. Sammenligner du G71 med R580 så har jo nesten G71 100 millioner færre transistorer enn R580, men yter ganske likt i dagens applikasjoner. 7234571[/snapback] Hence my point. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Jeg håper nå kanskje X1950XT-512 blir en realitet og spent på hvordan den blir. Hadde også gjerne sett en 7950GTX-512. R600 blir et meget spennende kort å se, de har allerede testet ut mye av den nye teknologien og minnekontrolleren har fungert ypperlig siden R520, og R580 med X1950 som benyttet GDDR4 viste at de er klar for dette allerede.. At R5x0 var overengineered kan jeg være enig i, men det betyr også at det får lengre levetid og at de vil gi bedre testresultater i mer shaderintensive spill fremover. Det skal man ikke kimse av. Men R600 er jeg spent på fordi det mange åpne spørsmål og det kan være de treffer godt på en del punkte pga. sin tidligere erfaring i R5x0(som ikke var negativ). Endret 7. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Har det kommet ut noe tids info om når dette korte skal slippes i morgen? Hadde vært ok og vite, så man slipper og sitte og refreshe netbutikker hele dagen Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Skulle det ikke bli sluppet i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå