leifeinar Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 NVIDIA confirms Next-Gen close to 1TFlop in 4Q07In recent analyst conferences that were publicly webcast on NVIDIA's website, Michael Hara (VP of Investor Relations) has claimed that their next-generation chip, also known as G92 in the rumour mill, will deliver close to one teraflop of performance. spennende dette hva med G91, blir det noe av det da... er jo ikke akkurat lenge til høsten da. om 5 måneder er vi jo i slutten av oktober. blir vel neppe og komme et kort før dette da, eller hva sier du [GDI]Raptor...... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 eller hva sier du [GDI]Raptor...... 8686936[/snapback] Ingen kommentar... Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 eller hva sier du [GDI]Raptor...... 8686936[/snapback] Ingen kommentar... 8686977[/snapback] Som i ja, ingen kommentar eller nei, ingen kommentar? Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 NVIDIA confirms Next-Gen close to 1TFlop in 4Q07In recent analyst conferences that were publicly webcast on NVIDIA's website, Michael Hara (VP of Investor Relations) has claimed that their next-generation chip, also known as G92 in the rumour mill, will deliver close to one teraflop of performance. spennende dette hva med G91, blir det noe av det da... er jo ikke akkurat lenge til høsten da. om 5 måneder er vi jo i slutten av oktober. blir vel neppe og komme et kort før dette da, eller hva sier du [GDI]Raptor...... 8686936[/snapback] tja, det er vel ikke noen nyhet at man liker å slenge slike tall rundt. Men skulle ikke forundre meg om det kommer ett slikt GX2(2 kort på en 16x PCIe kontakt) kort er det man sikter til. Det ser jo altid fint ut på papiret, men ATi bekreftet vel nettopp at det ikke er alt som om man kan få ut nesten 100% av teoretisk ytelse av dem, og uten at det hjalp dem noe der de burde hatt hovedfokus når man lager grafikkort. Men en ting jeg har sansen for hos nVIDIA, som Intel også har begynt med er hyppige oppgraderinger med små forandringer, istedenfor å gjøre store forandringer sjelden. Tror det stort sett gjør det lettere å forholde seg til ett produkt. Og hvis de klarer å kjøre ett års syklueser eller noe slikt så tror jeg det egentlig bare er positivt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har vi noen egen tråd for G90/G92/R700? Hvis ikke, kanskje noen vil opprette en? Helst en som kan vedlikeholde førsteinnlegget med linker til artikler og litt grunnleggende info etter hvert som tiden går. Er det noen som har veldig lyst? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Denne omhandler R700, men kan sikkert utvides til G90 også? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768480 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Denne omhandler R700, men kan sikkert utvides til G90 også? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768480 8691876[/snapback] Det er i allefall en fordel om ikke alle fakta er basert på hva se&hør sier om produktene og planene. Men jeg er helt enig i at den som har lyst og tar seg tid til å lage en tråd med 1.post det oser kvalitet av kan opprette dette og kanskje vi kan få stengt denne tråden. Nå er det ikke lenger kodenavn men utgitte produkter, så hvorfor holde liv i denne da? Men jeg synes det burde være et krav til linker til ymse kvalitetsfakta i 1.post fremfor qouting av andre nettsider og svært liten seriøst info. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ja, forsåvidt. Den sklei vel litt ut samtidig den der. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Denne omhandler R700, men kan sikkert utvides til G90 også? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768480 8691876[/snapback] Det er i allefall en fordel om ikke alle fakta er basert på hva se&hør sier om produktene og planene. Men jeg er helt enig i at den som har lyst og tar seg tid til å lage en tråd med 1.post det oser kvalitet av kan opprette dette og kanskje vi kan få stengt denne tråden. Nå er det ikke lenger kodenavn men utgitte produkter, så hvorfor holde liv i denne da? Men jeg synes det burde være et krav til linker til ymse kvalitetsfakta i 1.post fremfor qouting av andre nettsider og svært liten seriøst info. 8692374[/snapback] Hvordan skal man få gjort noe annet enn hente informasjon fra andre nettsteder? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) har 2 8800GTX det nederste ligger på 74 grader og det øverste ligger på 79 grader er ikke 79 grader lit varmt uten og spille no? har 3x 120 og 4x80 vifter alle nederst i kabinettet blåser inn og alle oppe blåser ut Endret 25. mai 2007 av just_me Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) 74-79C idle er forholdsvis mye, i alle fall om du har vifter i tillegg som blåser luft på kortene. Endret 25. mai 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Prøv å sett opp hastigheten til en 75% eller mer på viftehastigheten på kortene. Via, f. eks Rivatuner. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Prøv å sett opp hastigheten til en 75% eller mer på viftehastigheten på kortene. Via, f. eks Rivatuner. 8702510[/snapback] satt gpu viftene til 100% da ligger de på 66 og 68 grader Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Steike! Veit du kor varmt det er i kabinettet? Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Steike! Veit du kor varmt det er i kabinettet? 8703206[/snapback] Det er kjøligt i kabinettet hans, han har mange vifter og han har god orden å det er god plass. HK'et ligger på 35 grader og hdd ligger på rundt 25 grader. CPU'n har rundt 55 gradene på alle kjernene så det er ingenting galt med luftsirkulasjonen.... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Med to såpass effekthungrige kort i kabinettet vil det nok være ganske varmt der, det har jo endel å si på tempen på GPU. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Med to såpass effekthungrige kort i kabinettet vil det nok være ganske varmt der, det har jo endel å si på tempen på GPU. 8703288[/snapback] Joa, men jeg mener forsatt at temperature hans e høyere. Når ambient temp er høyere enn core temp, da er det noe som ikke stemmer. Jeg har aldri opplevd at ambient temp er høyere en core, å jeg har har 3 8800 GTX kort... Lenke til kommentar
just_me Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 jeg vet ikke tempen i kabinettet men her er bilde: Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 jeg vet ikke tempen i kabinettet men her er bilde: 8703426[/snapback] Jøss, det var litt av eit system... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå