Simen1 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Det er bare to GTS-versjoner: 320M og 640M. Tallene forteller hvor mye minne kortet har. 320MB eller 640MB. Edit: Eller MHz på kjernen på XFX-kort. Gjør de sitt beste for å forvirre kjøperne eller? Endret 15. mai 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Kan noen fortelle meg hva de forvirrende 500M, 520M, 640M merkingene av GTS produktene betyr? 8615385[/snapback] 640M høres ut som minnemegden? Ellers vet jeg at XFX pleier å skrive ut kjernefrekvensen i navnet på kortet f. eks: XFX GeForce 8800GTX XXX 600M 768MB (kjernefrekvens på 600MHz) Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det er bare to GTS-versjoner: 320M og 640M. Tallene forteller hvor mye minne kortet har. 320MB eller 640MB. 8615423[/snapback] Får vel rette deg på denne her http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10488 Raptor har rett: ###M angir kjernefrekvens, ikke minnemengde. Notasjonen gjelder forsåvidt bare XFX kort, men gjør det lettere å sammenligne uten å gå dypt inni specs. EDIT: Minnemengde er spesifisert i tillegg på hvert kort. Endret 15. mai 2007 av dedeee Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Akkurat, så et 500M kort er da 500Mhz på GPU, mens et 640M er 640Mhz på GPU. Endret 15. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) jeg har en mistanke om at vi ikke får noen gode mellomklasse kort i denne runden. Tror ikke 2600xt heller er i stand til å levere bedre enn f.eks 1950pro. Og antagelig til en dyrere pris. Og siden man kan anta at de nye dx10 spillene retter seg mot høyytelsekortene, så tror jeg rett og slett at det er litt nytteløst med 8600/2600 og håpe på at man får dratt mye nytte av den fine grafikken som man kan få med de kraftigere kortene. Tror rett og slett det er greit å vente på neste omgang, hvor kort med 256bit minnebus begynner å dukke opp. Eneste fordelen med disse kortene er at de yter greit i 3d, og har mange fine funksjoner for HTPC. Noe som gjør de billigere modellene veldig atraktive, og kanskje det enkleste 2400 kortet med sin HDMI utgang med lyd kommer til å vise seg som ett utmerket valg. Sitter å tenker den tanken selv ihvertfall, for i dag går det ett gamelt 7800gtx kort i mitt stuekabinett og suser og lager varme. Og så angående HW.no sin test som ble nevnt tidligere, så synes jeg den var ganske intetsigende ja, håper de kommer med en oppfølgingstest hvor de titter nærmere på kortet. Kanskje alle high-end kortene til og med. Kommet med en liste over for og mot på hvert kort og hvor de yter bra. Det jeg ikke har tenkt så mye på før men som jeg la merke til på disse testene var f.eks at med mindre man har skjerm med oppløsning på 1900x1200, så var det ikke så må å hente på å skaffe seg ett dyrere kort enn 8800gts320mb f.eks. Og 2900 xt ble jeg ikke klok på da den hadde veldig varierende ytelse mellom de forskjellige testene og det var ikke noe samsvar med at den f.eks hadde dårligere ytelse i far cry enn 8800gts da den i noen tester var bedre og i andre dårligere. Eneste som virket likt var at den gjevnt over viste seg sterkest på de høyeste oppløsningene og at Call of Heroes virket som det eneste spillet hvor den virkelig fikk vist seg frem. Endret 15. mai 2007 av bOMS Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 ati planlegger, ifølge ryktene, en oppfølger til x1950pro, x2900pro, denne er jeg spent på, da den trolig ikke har 128mbit minnebus Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Tror rett og slett det er greit å vente på neste omgang, hvor kort med 256mbit minnebus begynner å dukke opp. mbit som i Megabit Det kortet må bli ganske stort og dyrt å produsere Samme gjelder tobbesen x2900pro, denne er jeg spent på, da den trolig ikke har 128mbit minnebus Endret 15. mai 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tror rett og slett det er greit å vente på neste omgang, hvor kort med 256mbit minnebus begynner å dukke opp. mbit som i Megabit Det kortet må bli ganske stort og dyrt å produsere 8617851[/snapback] bare mob meg du for at leif er på besøk. Jeg tok han imot med åpne armer, men så blir jeg mobbet for slik venlighet og. Hmm hva blir det neste. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Vel klarte ikke å dy meg Ikke ment som mob Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 jeg har en mistanke om at vi ikke får noen gode mellomklasse kort i denne runden. Tror ikke 2600xt heller er i stand til å levere bedre enn f.eks 1950pro. Og antagelig til en dyrere pris. Og siden man kan anta at de nye dx10 spillene retter seg mot høyytelsekortene, så tror jeg rett og slett at det er litt nytteløst med 8600/2600 og håpe på at man får dratt mye nytte av den fine grafikken som man kan få med de kraftigere kortene. Tror rett og slett det er greit å vente på neste omgang, hvor kort med 256bit minnebus begynner å dukke opp. Eneste fordelen med disse kortene er at de yter greit i 3d, og har mange fine funksjoner for HTPC. Noe som gjør de billigere modellene veldig atraktive, og kanskje det enkleste 2400 kortet med sin HDMI utgang med lyd kommer til å vise seg som ett utmerket valg. Sitter å tenker den tanken selv ihvertfall, for i dag går det ett gamelt 7800gtx kort i mitt stuekabinett og suser og lager varme. Og så angående HW.no sin test som ble nevnt tidligere, så synes jeg den var ganske intetsigende ja, håper de kommer med en oppfølgingstest hvor de titter nærmere på kortet. Kanskje alle high-end kortene til og med. Kommet med en liste over for og mot på hvert kort og hvor de yter bra. Det jeg ikke har tenkt så mye på før men som jeg la merke til på disse testene var f.eks at med mindre man har skjerm med oppløsning på 1900x1200, så var det ikke så må å hente på å skaffe seg ett dyrere kort enn 8800gts320mb f.eks. Og 2900 xt ble jeg ikke klok på da den hadde veldig varierende ytelse mellom de forskjellige testene og det var ikke noe samsvar med at den f.eks hadde dårligere ytelse i far cry enn 8800gts da den i noen tester var bedre og i andre dårligere. Eneste som virket likt var at den gjevnt over viste seg sterkest på de høyeste oppløsningene og at Call of Heroes virket som det eneste spillet hvor den virkelig fikk vist seg frem. 8616230[/snapback] Husk at vi fortsatt har en stund igjen å gå til DirectX10 spill kommer, og nå som ATI er i løpet kan det hende at prisene går ned, slik at 8800 GTS 320MB blir enda litt billigere. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det er alltid noe som kan hendet, men for min del har ATI brukt opp "kan hendet" kvoten sin for leeeeeeeeeeeeeenge siden. Endret 15. mai 2007 av simalarion Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er alltid noe som kan hendet, men for min del har ATI brukt opp "kan hendet" kvoten sin for leeeeeeeeeeeeeenge siden. 8618287[/snapback] Akkurat der bryr jeg meg fint lite. Kjøpte ett x1950xtx brukt når 8800 kortene kom ut til en grei pris, og det duger for meg mer enn nok fortsatt. Antagelig til neste runde med kort kommer. Men er litt opptatt av at det skjer utvikling på skjermkortfronten, og at det er høy konkuranse. Skulle egentlig gjerne sett at det var mer enn to produsenter på nivået over integrert grafikk. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Sitter her med en følelse av at mitt 7900GTO var et særdeles godt kjøp i fjor sommer. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Husk at vi fortsatt har en stund igjen å gå til DirectX10 spill kommer, og nå som ATI er i løpet kan det hende at prisene går ned, slik at 8800 GTS 320MB blir enda litt billigere. 8618227[/snapback] Lost Planet kommer med full DX10 støtte 29. Juni. Selv om flere eksisterende spill som Company of Heroes og Supreme Commander får patcher som gir dem DX10-støtte, blir japanske Lost Planet det første spillet med full DX10-støtte ut av esken. I det minste i følge en pressemelding fra NVIDIA. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Demonen kan lastes ned kl 03 i natt http://uk.nzone.com/object/nzone_lostplane...wnloads_eu.html Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tror rett og slett det er greit å vente på neste omgang, hvor kort med 256mbit minnebus begynner å dukke opp. mbit som i Megabit Det kortet må bli ganske stort og dyrt å produsere Samme gjelder tobbesen x2900pro, denne er jeg spent på, da den trolig ikke har 128mbit minnebus 8617851[/snapback] god dag leifemann, usikker på hva jeg har tenkt i den sammenhengen...... trøtt for tida Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Demonen kan lastes ned kl 03 i natt http://uk.nzone.com/object/nzone_lostplane...wnloads_eu.html 8623055[/snapback] Bare for å si hva jeg synes om dette spillet: Det suger balle. Helt seriøst, hvor fett er det å skyte på gule sekker bak på "monsteret". Kjøpte spillet den dagen det var tilgjengelig for XBOX360 og må si jeg ble svært skuffet. Lot tvilen komme spillet tilgode, men tilslutt ble jeg så drittlei. Men teknisk sett kan det jo bli en liten godbit å se på, og demo er jo tross alt gratis. Skal vi se om mitt 7900GTO fortsatt henger med Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) skjønner ingen ting jeg nå, men det går ikke ann å laste det ned nå kl. 08:00 !! Edit: fant et annet sted nå Last ned DirectX 10 versjonen her. Og DirectX 9 versjonen her. Endret 16. mai 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Post gjerne screenshots fra DX10 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hm, hvilket dillemma. Prøve å få tak i Vista og spille DX10-versjonen, eller bare nøye med med DX9? Jaja, får prøve sistnevnte versjon først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå