Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Du testet ut 'Cascades: GeForce 8600' versjonen og ikke 8800 versjonen? Vet ikke om der har noe å si men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får se om jeg klarer å vente så lenge som jeg forsøker å instille meg på. Vil gjerne se 8900 før jeg velger.

Du kan bli sittende på gjerdet i ganske lang tid dersom du hele tiden venter på at neste og forbedrete modell kommer :) Uansett hvilket kort du kjøper vil det være kongen på haugen i begrenset tid. Det kommer stadig noe nytt.

Personlig gidder jeg ikke utsette kjøp på den måten. Kjøper heller det utstyret jeg ønsker når det er tilgjengelig, slik at jeg kan nyte den forbedrete ytelsen fra dag 1 (jeg oppgraderer hver gang ytelsen forbedres i vesentlig grad).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Da har du sikkert valgt 8800 versjonen. Og den er, som i navnet, beregnet for 8800. Så det går nok glattere i 8600 versjonen ;)

Lenke til kommentar

Synes denne var bra

SAPPHIRE Set to Turn your Whole System TOXIC

Nov 30th, 1999-Building on the success of its TOXIC range of water cooled graphics solutions, industry leader SAPPHIRE Technology is set to launch its fastest graphics product yet – the exciting new SAPPHIRE HD 2900 XT TOXIC! ...read full press release

Lenke til kommentar
Da har du sikkert valgt 8800 versjonen. Og den er, som i navnet, beregnet for 8800. Så det går nok glattere i 8600 versjonen ;)

8590415[/snapback]

Finner det ikke. Har du en link?

Jeg googla og sjekka nvidia.com, men fant ingenting. Men så er jeg jo en elendig leter og da :blush:

EDIT: nvm... fant den :blush:

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Så du fant den? Si hvordan demo'en kjører da ;)

8590941[/snapback]

Hakket en del det og :(

8591014[/snapback]

Vel det krever en del ;)

Jeg fikk ikke engang helt fin framerate med mine to kort i SLI. Det var riktignok med høye instillinger (1600x1200 8x AA 16x AF)

Lenke til kommentar
Jeg får se om jeg klarer å vente så lenge som jeg forsøker å instille meg på. Vil gjerne se 8900 før jeg velger.

Du kan bli sittende på gjerdet i ganske lang tid dersom du hele tiden venter på at neste og forbedrete modell kommer :) Uansett hvilket kort du kjøper vil det være kongen på haugen i begrenset tid. Det kommer stadig noe nytt.

Personlig gidder jeg ikke utsette kjøp på den måten. Kjøper heller det utstyret jeg ønsker når det er tilgjengelig, slik at jeg kan nyte den forbedrete ytelsen fra dag 1 (jeg oppgraderer hver gang ytelsen forbedres i vesentlig grad).

8590216[/snapback]

Kanskje jeg da går for HD 2900XT når den er kommet i butikken nå snart. Hvis noen kjører introduksjonstilbud så hopper jeg på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det bestemt at 9800 kommer til høsten, eller kan det hende de venter til neste år? De kunne sikkert ventet litt med å lansere et nytt kort siden 8800 er så bra som det er. Det har jo ikke noen konkurranse nå. Og det har jo ikke kommet et eneste DX10 spill enda.

Og tror dere 9800 støtter PCIe 2.0? Hva kan det evnt ha å si for ytelsen?

Lenke til kommentar
Er det bestemt at 9800 kommer til høsten, eller kan det hende de venter til neste år? De kunne sikkert ventet litt med å lansere et nytt kort siden 8800 er så bra som det er. Det har jo ikke noen konkurranse nå. Og det har jo ikke kommet et eneste DX10 spill enda.

8591376[/snapback]

Snakker du om 8900 eller? Den serien har jo ikke kommet ut enda, så det er vel litt tidlig å planlegge 9800 enda for oss forbrukere.

Lenke til kommentar

8591376[/snapback]

Snakker du om 8900 eller? Den serien har jo ikke kommet ut enda, så det er vel litt tidlig å planlegge 9800 enda for oss forbrukere.

8591423[/snapback]

Jeg snakker om 9800gtx (G90). Kommer det alltid en ny serie hvert eneste år eller kan det hende det går halvannet til to år mellom hver ny lansering?

Lenke til kommentar
Så du fant den? Si hvordan demo'en kjører da ;)

8590941[/snapback]

Hakket en del det og :(

8591014[/snapback]

Vel det krever en del ;)

Jeg fikk ikke engang helt fin framerate med mine to kort i SLI. Det var riktignok med høye instillinger (1600x1200 8x AA 16x AF)

8591116[/snapback]

mhm men da så

Jeg kjørte med 2x AA og none AF tror jeg.

Jeg har 8600GTS

E6600

2gb ocz

Foxconn HK

Men det er vel skjermkortet som har mest og si her :p

Lenke til kommentar

8591376[/snapback]

8591423[/snapback]

Jeg snakker om 9800gtx (G90). Kommer det alltid en ny serie hvert eneste år eller kan det hende det går halvannet til to år mellom hver ny lansering?

8591455[/snapback]

Ok har ikke vært helt med i svingende :blush: , men da har jeg fått med meg noe nytt i dag også.

Lenke til kommentar

8591376[/snapback]

Pci-e 2.0 vil nok ikke spille noen rolle overhode. (med tanke på ytelse ivhertfall)

Kjører selv med 8800GTX + Pci-e 8X, og går knirkefint uten ytelsetap. (mer eller mindre)

Pci-e 16X bussen er dermed mer en rask nok. :yes:

Lenke til kommentar

andrull: PCI-e 2.0 skulle få dobblet båndbredde per lane. Hvis det nåværende PCIe-x8 yter fint på toppkortene så åpner kanskje den nye versjonen for grafikkort med PCI x4-porter. Noe som kan være genialt for SFF-systemer og bærbare PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...