Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Kommer an på spillet.  Da jeg gikk fra 6800GT til X1950 Pro, økte spill i ytelse alt fra 30 til 150%.  3DMark06-scoren økte med 60%.  Så det var egentlig ingen god pekepinn som sådan.

8570000[/snapback]

Den lå jo innenfor 30 til 150% da, så for meg virker det som en OK pekepinn, utifra resultatene dine hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste rykter om "XTX" modellen som mange her maser om:

Radeon HD 2900XTX to appear in late July

It will most likely not be out until late July or early August, but it should be on display at Computex by at least a couple of ATI’s partners from what our Taiwan spies are telling us. This is the consumer version of the XTX and will look pretty much identical to the HD 2900XT except with a different sticker and more and faster GDDR-4 RAM under the cooler, i.e. this is not the 12.4in full length cards that will be available from OEM’s although both PCB length versions are floating around. The model name hasn’t been set as yet and it might be called XT GDDR4 or XTX, but we’ll stick with XTX for now. ATI partners have the option of ordering either the GDDR-3 XT or GDDR-4 version right now.

It will feature 1GB of GDDR memory and this means a higher memory clock, up from 1650MHz DDR for the HD 2900XT to 2020MHz DDR. The core will also be boosted, but only a laughable 10MHz from 740 to 750MHz. It seems like there will be as much point in buying the Radeon HD 2900XTX as it is to buy a GeForce 8800 Ultra. Maybe the era of the super high-end cards is finally over and we will all get decent performance from an affordable graphics card, but then again, miracles doesn't happen that easily.

ATI’s 1GB GDDR-4 card will likely be priced around the same as Nvidia’s GeForce 8800GTX 768MB at around $550 USD and you will probably be able to buy it in late July or sometime in August.

http://www.tweaktown.com/news/7469/radeon_...july/index.html

Lenke til kommentar
Kommer an på spillet.  Da jeg gikk fra 6800GT til X1950 Pro, økte spill i ytelse alt fra 30 til 150%.  3DMark06-scoren økte med 60%.  Så det var egentlig ingen god pekepinn som sådan.

8570000[/snapback]

Den lå jo innenfor 30 til 150% da, så for meg virker det som en OK pekepinn, utifra resultatene dine hvertfall.

8570148[/snapback]

Men ikke akkurat nøyaktig kan man si. Litt for stort slingringsmonn. Jeg er fortsatt uenig, men jeg vet jeg går mot strømmen, da 3DMark har en stor fanskare. Men nok om dette, tråden er jo helt off-topic.

Lenke til kommentar

8570000[/snapback]

Når man sammenligner andre skjermkort opp mot hverandre, så blir det dog ikke så veldig nøyaktig lengre.
Lenke til kommentar

Ahh...

3DMark... :no:

Score i 3DMark har ofte ingenting å si desverre.

Desverre er det mye som tyder på at R600 ikke yter så bra i spill som i 3DMark...

På XtremeSystems forumet så kommenterer Sampsa (som er en av de mest kjente overklokkerene, og også har R600 kort) dette på kommentarer på at 2900XT "banker" 8800GTS

True in 3dmark, not true in games.

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...85&postcount=34

Lenke til kommentar
Ahh...

3DMark...  :no:

Score i 3DMark har ofte ingenting å si desverre.

Desverre er det mye som tyder på at R600 ikke yter så bra i spill som i 3DMark...

På XtremeSystems forumet så kommenterer Sampsa (som er en av de mest kjente overklokkerene, og også har R600 kort) dette på kommentarer på at 2900XT "banker" 8800GTS

True in 3dmark, not true in games.

http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...85&postcount=34

8575716[/snapback]

Vel det er bekreftet 5-10% svakere enn 8800GTX i spill fra folk jeg stoler på.

Lenke til kommentar

Ser ut som noen har bommet litt her... :D

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/Radeon_HD_2900_XT/1

HD2900XT review fra Tech PowerUp

Vet ikke hvor lenge den kommer til å ligge ute for de fjerner den, men jeg har tatt PDF av hele review

Edit:

Fra konklusjonen:

+ Breathtaking $399

+ Support for DirectX 10, Shader Model 4.0

+ HDMI + Audio output included

- Not fastest GPU in the world as expected

- Fan sometimes noisy

- High power consumption

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Kan klistre inn et bilde fra FEAR 1600x1200 4xAA og 16xAF her, siden det er en oppløsning mange bruker...

post-22436-1178805997_thumb.jpg

Far Cry i samme oppløsning og AA/AF nivå...

post-22436-1178806080_thumb.jpg

Desverre tester denne testen bare nVidia 8800GTX, ikke 8800GTS

Edit:

Dette skriver de i review angående R600 og drivere:

We tested the Radeon HD 2900 XT with ATI's 8.37 driver which is the official benchmarking driver for all R600 reviews.
Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

leste gjennom mesteparten av testen og virket ikke som kortet var så veldig fantastisk.

Men det virket også som de egentlig ikke hadde testet kortet så veldig, bare kjørt det fort og greit gjennom en del benchmarks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...