Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,08/05-2007 : 15:43]3DMark har desverre ofte lite å si med hensyn på ytelsen i spill, noe vi senst så på 8600-serien for noen uker siden.

8565019[/snapback]

egentlig skulle man lagd en ny 3dmark, som kunn inneholdt deler av de 10-15 mest brukte spilla det inneværende år. det som er nå er strengt tatt bare tull, og etn slik ny test ville vært mye mere retledende for forbrukern. kunne da også fått opp individuell score for hvert enkelt spill.. osv, bra plan :)

den 3d mark scoren der er faktisk ca det samma som et stock GTX gjør..... vi snakker kun en cpu hastighet på 2,67 ghz. synest det er ganske så hevtig til litt over 3K med tanke på dagens pris på GTX

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
So there you have it. Unless you're in the cool boys club with a nice GeForce 8x00 or Radeon 2x00, you won't be able to run a pointless number-generating programme with no actual real-world worth. So you might want to cry a little.

haha :)

da er det bare å håpe at det blir en sterkere sammenheng mellom spill og 3d-mark performance.

Lenke til kommentar

Tjau. Vel, 3DMark tjener egentlig i allefall et greit formål for meg, og det er stabilitetstesting. Setter det i loop over natta når jeg overklokker for å teste. Men scoren sier meg ikke så mye, siden spill ofte kan oppføre seg ganske forskjellig til tider.

Lenke til kommentar

ja, men det er jo spillperformance den skal gi en viss pekepinn til(om ikke helt nøyaktig). bruker selv 3Dmark etter at jeg har kjøpt nye deler eller overklokket.

Det er artig å tweake til høyere scores i 3dmark, men det er jo litt trist hvis en ny del gir skyhøye Mark-scores, men ingen forskjell i ett reelt spillmiljø?

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
ja, men det er jo spillperformance den skal gi en viss pekepinn til(om ikke helt nøyaktig). bruker selv 3Dmark etter at jeg har kjøpt nye deler eller overklokket.

Det er artig å tweake til høyere scores i 3dmark, men det er jo litt trist hvis en ny del gir skyhøye Mark-scores, men ingen forskjell i ett reelt spillmiljø?

8569867[/snapback]

Øker du f. eks ytelsen 1000poeng i 3Dmark med overklokking, så vil du nok høyst sannsynelig merke det godt i spill også. (om du ikke har større flaskehalser da..)

Når man sammenligner andre skjermkrot opp mot hverandre, så blir det dog ikke så veldig nøyaktig lengre.

Legg merke til at også in-game spill-tester kan avike en god del de også. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...