Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Tipper utsettelsen av 2900XTX er pga overgang til 65nm. AMD fant ut at den yter for dårlig, derfor håper de at krypingen skal minske floppen (som det ser ut til å bli) noe.

8553335[/snapback]

Ikke dumt det du skrev der nei ;)

Om det stemmer, så sliter nVidia. På 65nm burde R600 kunne nå 1Ghz core uten altfor store problemer.

8553355[/snapback]

Det var vist også på grunn av at X2900XT faktisk hadde bedre ytelse en X2900XTX. (som antageligvis skjedde på grunn av noe feil med GDDR4 minne implentasjonen eller noe i den duren)

Sikkert også fordi de ønsket å gå over til 65nm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det stemmer, så sliter nVidia. På 65nm burde R600 kunne nå 1Ghz core uten altfor store problemer.

8553355[/snapback]

Hvorfor?

Det er ikke bare ATi som klarer å "krympe" brikker...

8553476[/snapback]

Hehe, riktig det. Kanskje vi får se begynnelsen av en G90 eller noe mot høsten?

Lenke til kommentar

8553355[/snapback]

Hvorfor?

Det er ikke bare ATi som klarer å "krympe" brikker...

8553476[/snapback]

Var ikke sånn jeg mente det. Mente det på 2 måter :

1. AMD får sine high-end GPU'er på 65nm før nVidia gjør det

2. Radeon HD 2900XTX vil med stor sikkerhet yte bedre enn nVidia sin toppmodell, 8800 Ultra

Lenke til kommentar
Var ikke sånn jeg mente det. Mente det på 2 måter :

1. AMD får sine high-end GPU'er på 65nm før nVidia gjør det

2. Radeon HD 2900XTX vil med stor sikkerhet yte bedre enn nVidia sin toppmodell, 8800 Ultra

8553629[/snapback]

1. igjen... Hvrfor er du så sikker på dette?

2. Tviler på at vi tidligst ser noe 65nm R600 før til høsten (september?). De kommer neppe til å kalle de kortene x2900, kanksje x2950. Ifølge rykter kalles brikken R650. At den da yter bedre enn 8800U spiller liten rolle da R650 kommer til å konkurere med andre nV brikker enn G80.

Lenke til kommentar

Synes de først og fremst skal konsentrere seg om å få et release på et toppkort.

Men for fans så er de jo j... bra på papiret, for min del så har jeg gitt helt opp å vente nå kan ikke bruke mer energi og iritasjon pga dette.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Ser vi starten på et samarbeid?

Link

Er dette et mottrekk fra Nvidia og Intel for å møte AMD/ATI?

Vet du noe om dette [GDI]Raptor?

8555080[/snapback]

Hvis dette ender med Intel/Nvidia mot AMD/ATi, så får vi litt de gode mot de onde for mange.

Der de onde er AMD/ATi for Intel/Nvidia entusiastene og omvendt :p

Bare så det er sagt, jeg holder meg til de som har det billigste og det beste (Dvs. Intel/Nvidia nå)

Lenke til kommentar
gode mot onde? eh no... Goliat mot David kanskje.

8557614[/snapback]

Ja, det passer vel litt bedre. AMD/ATi er jo ganske mye mindre. Hvis det skjer en sammensmelting er jo det en mulighet for at AMD/ATi blir skvist ut, og det ville vært veldig dumt.

Lenke til kommentar
Ser vi starten på et samarbeid?

Link

Er dette et mottrekk fra Nvidia og Intel for å møte AMD/ATI?

Vet du noe om dette [GDI]Raptor?

8555080[/snapback]

Hvis dette ender med Intel/Nvidia mot AMD/ATi, så får vi litt de gode mot de onde for mange.

Der de onde er AMD/ATi for Intel/Nvidia entusiastene og omvendt :p

Bare så det er sagt, jeg holder meg til de som har det billigste og det beste (Dvs. Intel/Nvidia nå)

8557546[/snapback]

Det er vel temmelig jevnt med hva man får for pengene, egentlig.

Lenke til kommentar
Får følge med denne siden fremover. :)

http://www.vr-zone.com/?i=4946&s=1

8557341[/snapback]

ja dette er jo ihvertfall ikke ett reklamestunt.

8557906[/snapback]

Men hvorfor er det bare sånne firkanter? Feil i artikkelen eller er det med vilje? dv.s hinting til at de er ferdig med testen og skal slippe den en av de nærmeste dagene?

8558242[/snapback]

disse stedene lever jo på reklame, og de vet at dette antagelig sprer seg fortere enn brann i tørt høy, så antar dette er bare for å få oppmerksomhet. Ellers så hadde jo siden vært helt tatt bort for en stund siden.

Lenke til kommentar

skulle egentlig ønske at en del av nettstedene sluttet å produsere rykter i håp om at noen av dem slår til. Hadde blitt mye mindre syting om at produkter er forsinket og slikt hvis man ikke var satt på tanken, så kunne man heller bare ta dem for hva de er når de faktisk dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...